Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn en IJssel en Vecht & Venen)
Zondag 20 februari 2000, 11.30 uur

Twee licht gewonden bij botsing
Maarssen - Vanmorgen rond kwart voor vijf zijn bij een aanrijding op de kruising Straatweg / Verbindingsweg een 29-jarige bestuurder van een bestelauto uit Maarssen en een 42-jarige man uit Vleuten die naast hem zat licht gewond geraakt. De twee zijn voor nader onderzoek overgebracht naar het Ouderijn-ziekenhuis. Daar werd van de Maarssenaar een bloedproef afgenomen om te onderzoek of er sprake is van het rijden onder invloed van alcohol.

Bij de aanrijding was een opvallende politieauto betrokken, bestuurd door een politieman van het district Vecht & Venen. Hij raakte niet gewond, ook de collega die naast hem in de auto zat, liep geen verwondingen op. Het voertuig van de Maarssenaar kwam op de zijkant tot stilstand. Beide voertuigen raakten beschadigd en moesten worden weggetakeld.

De twee voertuigen botsten op elkaar toen de 29-jarige Maarssenaar rijdend over de Straatweg richting Breukelen linksaf sloeg met de bedoeling de Verbindinsgweg op te rijden. De politieauto reed over de Straatweg en wilde rechtdoor richting Utrecht rijden.

De Regionale Verkeersdienst stelt een nader onderzoek in naar de juiste toedracht van het ontstaan van de aanrijding, waarbij ook gekeken wordt naar de juiste werking van de aanwezige verkeers- lichtinstallatie.

Jongens gepakt voor vernieling gebouw
Maarssen - Drie inwoners van Maarssen (16 en 17 jaar) zijn kort na middernacht op heterdaad betrapt wegens vernielingen aan een wijkgebouw in de wijk Zwanenkamp. Na een melding van een getuige benaderde de politie van twee kanten het gebouw en werden de drie aangetroffen en meegenomen naar het bureau. De drie hadden diverse lichtarmaturen en tl-buizen vernield. Bureau HALT wordt ingeschakeld voor een alternatieve afdoening van de zaak waarbij ook gekeken wordt naar de afwikkeling van de schade.

Veel bekeuringen wegens fout parkeren
Maarssen - Het niet in de vakken parkeren en parkeren op de laad- en losplaatsen leidt steeds weer tot klachten van met name het bezorgende verkeer en de winkeliers in en rond Bisonspoor. Zaterdagmiddag kregen 22 bestuurders een bekeuring wegens fout parkeren.

Insluiper gepakt
Nieuwegein - Een 35-jarige man uit Utrecht is zaterdagmiddag door personeel van een verzorgingstehuis betrapt op insluiping in het gebouw en overgedragen aan de politie.

De man trachtte de deur van de hal naar de receptie open te breken, maar personeel bemerkte dit, sloten het gebouw af om zo de man binnen te houden en belde de politie. De man gooide met een kapstok een raam in om te ontkomen, maar kwam juist in de receptie-ruimte. Daar probeerde hij met een stoel een raam in te gooien. Toen dit niet lukte, ging hij met een koevoet aan de slag om het inmiddels neergelaten rolluik te forceren. Dit mislukte ook waarop de man het gebouw verder inrende om uit handen te blijven van het personeel.

Van de man is een schroevedraaier, een mes en de koevoet in beslag genomen.

Man gepakt voor mishandeling
IJsselstein - Een 39-jarige man zonder vast woon- of verblijfadres is zaterdagmiddag aangehouden op verdenking van mishandeling en bedreiging.

De man had een 78-jarige man uit IJsselstein bedreigd en diverse stompen gegeven, die hierdoor blauwe plekken en kneuzingen opliep. Hij stelde zich onder doktersbehandeling. De 39-jarige was tot voor kort huurder van een kamer geweest bij de 78-jarige. De 39-jarige vond echter dat deze zich beledigend had uitgelaten over zijn moeder en zocht hem weer op waar het tot een confrontatie kwam. De 39-jarige man is ingesloten voor nader verhoor en onderzoek.

Zeven bestuuders betrapt op rijden onder invloed Kamerik - Bij een alcoholcontrole op het verkeersplein gelegen in de provinciale weg N212 afgelopen avond en vroege nacht moesten in totaal 576 bestuurders op straat blazen. Daarvan bleken er zeven zoveel gedronken te hebben dat zij naar het bureau moesten voor een ademanalyse. Van twee van hen is gezien de uitslag ook het rijbewijs ingevorderd.

Eén van de hierboven genoemde bestuurders betrof een 32-jarige automobilist uit Harmelen. Hij veroorzaakte een aanrijding op de controleplaats. De man kreeg een stopteken, maar had kennelijk niets in de gaten, reed verder richting Woerden en botste met een behoorlijke snelheid tegen de bebording op het verkeersplein. Rondvliegende brokstukken beschadigde een politieauto. Niemand raakte gewond.

Deel: ' Politiebericht Utrecht-West '