Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn en IJssel en Vecht & Venen)

Woensdag 22 maart 2000, 09.30 uur

Minderjarigen slaan over de kop in gestolen auto Abcoude - Dinsdagavond 21 maart slaan twee minderjarigen met de auto over de kop op de A2.

Omstreeks half elf 's avonds komt er bij de politie een melding binnen dat op de A2 ter hoogte van Abcoude een auto over de kop was geslagen. Ter plaatse bleek dat de bestuurder de macht over het stuur was verloren waardoor zijn voertuig in de berm terecht kwam. Hierdoor sloeg de auto enkele malen over de kop.

Toen de politie de identiteit van de slachtoffers natrok bleken beide mannen minderjarig te zijn. Het betrof een 16 en 15-jarige jongen uit Amsterdam. Verder onderzoek leerde dat de auto waar de mannen in reden gestolen was in Amsterdam. De verdachten zijn afgevoerd naar het ziekenhuis met licht letsel. Na behandeling heeft de politie de mannen aangehouden. Tegen hen zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Intimiderend rijgedrag
De Meern - Een tot nu toe onbekende bestuurder heeft dinsdagmidag een echtpaar uit De Meern op intimiderende wijze belaagd.
Een 37-jarige man uit De Meern reed samen met zijn vrouw over de Evenaar in De Meern. Plotseling reed uit een parkeervak een groot type BMW. De man stopte en liet de bestuurder van de BMW voor gaan. Deze reed vervolgens met gierende banden weg.

In de wijk het Weer reed de BMW ineens achter het echtpaar en volgde de auto hinderlijk door zeer dicht op de auto te rijden.

Ter hoogte van het Mereveldplein werd het echtpaar wederom met de BMW geconfronteerd. Ditmaal kwam de bestuurder met hoge snelheid op de auto van het echtpaar afrijden om vervolgens rakeling langs de auto te gaan. Uiteindelijk wist het slachtoffer van zijn belager af te komen en is geschrokken huiswaarts gekeerd.

De politie is op zoek naar de bestuurder van de BMW. Het betreft een blanke man, tussen de 30 en 40 jaar oud. De BMW is van het type 5 of 7 serie. Heeft u informatie, belt u dan met de politie van het district Rijn en IJssel, tel 0348 - 488 488

Deel: ' Politiebericht Utrecht-West '