Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn en IJssel en Vecht & Venen)
Vrijdag 3 maart 2000, 09.30 uur

Dodelijke aanrijding
Woerden - Vrijdagochtend om zes uur werd op de Waardesebaan in Woerden een 45-jarige inwoner van Woerden op zijn fiets aangereden door een 20-jarige automobilist uit Papekop.

Op de T-kruising Waardesebaan/Polderbaan werd de fietser geschept door de auto. Het slachtoffer is op weg naar het ziekenhuis overleden.

Inbrekers op heterdaad betrapt
Nieuwegein - De politie heeft gisteravond om half tien drie Amsterdamse inbrekers van 22, 24 en 25 op heterdaad betrapt tijdens het inbreken in een garagebedrijf aan de Brabanthaven in Nieuwegein.

Via een getuige was een telefonische melding binnengekomen dat twee personen met een koevoet in de richting van de garage waren gelopen. De derde bleef in de auto zitten en bij het zien van de politie reed hij weg. Na een achtervolging kon hij op de A12 worden aangehouden.

Met behulp van diensthond Jaap, werd een onderzoek ingesteld in en rond het garagebedrijf. Jaap bleek zeer geinteresseerd in een regenpijp en rook onraad. Ook de agententen beklommen via de regenpijp het dak en troffen daar de verdachten aan, naast een lichtkoepel.

Eén van hen wachtte niet op zijn aanhouding en sprong naar beneden. Hij landde op een spinternieuwe auto en sloeg op de vlucht. De conditie van de politie bleek groter dan die van de inbreker. Na een sprint van enkele honderden meters liet de verdachte zich in de modder vallen waarna hij kon worden aangehouden.

Brand in school blijkt opzet
Abcoude - De technische recherche van de Politie Regio Utrecht heeft het onderzoek naar de oorzaak van de brand in de Piusschool in Abcoude afgerond.

Uit onderzoek is gebleken, dat op drie verschillende plaatsen in de school brand is gesticht. Uit buurtonderzoek is gebleken dat getuigen, donderdagochtend rond 02.00 uur stemmen hebben gehoord in de omgeving van de school. Ook heeft men geluiden uit de sportzaal van de school gehoord.

De recherche van het politiedistrict Vecht en Venen stelt een nader onderzoek in naar de daders en verzoekt getuigen zich te melden op het telefoonnummers 0346 - 581111.

Politie lost misdrijven op
Woerden - De politie van het district Rijn en IJssel heeft met de aanhouding van drie jongens van 14 en 15 jaar uit De Meern, een reeks door hen gepleegde strafbare feiten opgelost.

Eén van de verdachten, een 14-jarige jongen, meldde zich maandag 28 februari jl. op het bureau. Hij bekende de brandstichting in het magazijn van de tennisclub en de brandstichting in een leegstaande monumentale boerderij Rijerscop in de Meern te hebben gepleegd. Deze misdrijven werden eind vorig jaar gepleegd.

Donderdag in de loop van de dag zijn twee mededaders aangehouden. De drie hebben inmiddels bekend betrokken te zijn geweest bij een vernieling in gebouw Rijnzathe op het industrieterrein in De meern, vernielingen van bushokjes en telefooncellen, inbraak bij de hockeyclub aan de Europaweg in De Meern en twee woninginbraken in De Meern.

De schade van deze vernielingen beloopt in de honderdduizenden guldens.

De drie verdachten zijn inmiddels voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Deel: ' Politiebericht Utrecht-West '