Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn en IJssel en Vecht & Venen)

Vrijdag 31 maart 2000, 10.00 uur

Verkeerscontrole
Breukelen / Loenen / Abcoude - De politie heeft bij diverse controles in de kernen van Breukelen, Loenen en Abcoude op donderdag 30 maart in totaal 56 bestuurders bekeurd. 49 bestuurders kregen een bekeuring voor het niet dragen van de gordel, de andere 7 voor technische gebreken aan hun voertuig.

Niets erin, niets eruit!
Breukelen - De politie heeft gistermiddag op twee parkeerterreinen aan de Stationsweg in Breukelen een preventieve controle gehouden op geparkeerde voertuigen. Gelet werd of het voertuig op slot zat en geen goederen waren achtergelaten.

In totaal werden 230 voertuigen onderzocht en in 54 daarvan lagen goederen, hiervan waren er 9 helemaal niet afgesloten. Later belde een inwoonster van Nijmegen naar het bureau om de politie te complimenteren met de actie.

Rijden onder invloed
Maarssen - Bij een alcoholcontrole gisteravond hebben 122 bestuurders op de Amsterdamsestraatweg een blaastest afgelegd.
Twee bestuurders moesten mee naar het bureau voor het afnemen van de ademanalyse. De uitslagen bedroegen 0,6 en 0,8 promille.

Snelheidscontrole
Hekendorp - Bij een snelheidscontrole op de Hekendorpsebuurt, het gedeelte dat buiten de bebouwde kom is gelegen, zijn gistermiddag 15 bestuurders betrapt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 83 km/u, waar 60 is toegestaan. De controle werd uitgevoerd naar aanleiding van klachten over het te hard rijden.

Lastige treinreiziger aangehouden
Woerden - Een 48-jarige man uit Apeldoorn is gisteravond uit de trein gehaald op het station in Woerden. De man, die geen geldig plaatsbewijs had, beledigde en bedreigde de conductrice. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Rijden onder invloed
Kamerik - 30 bestuurders moesten bij een alcoholcontrole gisteravond in Kamerik op straat een blaastest afleggen. Hiervan moesten er twee mee naar het bureau voor een ademanalyse. De uitslagen bedroegen 0,8 en 1,1 promille.

Woninginbreker aangehouden
Niewegein - Op verdenking van een woninginbraak aan de Koekoekslaan is een 15-jarige inwoner van IJsselstein gisteravond aangehouden. Twee andere verdachten zagen kans te ontkomen, maar hun identiteit is bekend. Aangetroffen inbrekersgereedschap, sieraden en geld is inbeslaggenomen. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Deel: ' Politiebericht Utrecht-West '