Politiebericht

Persberichten provincie Groningen/
Dinsdag 20 juli 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Marum: auto over de kop, automobiliste gewond
Een 27-jarige automobiliste uit Bergum raakte maandagmorgen gewond toen ze door onbekende oorzaak op de A7 bij Marum de controle over haar auto verloor en via de berm in het naastgelegen weiland terechtkwam. De auto sloeg daarbij over de kop. Ze is met behulp van de brandweer uit het wrak gehaald en vermoedelijk met enkele botbreuken overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. De auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Inbraken
Het afgelopen weekend werd er in Zuidhorn ingebroken in de openbare bibliotheek in Zuidhorn. Via het vernielen van een raam aan de achterzijde van het gebouw is men binnengekomen. Uit de kluis werd een klein geldbedrag meegenomen.

Zondagnacht werd er ingebroken bij de tennisclub in Aduard. Men is binnengekomen via een raampje aan de achterzijde van de kleedruimte. Uit de kantine werden vervolgens 25 CD's meegenomen en wat snoepgoed.

In Sauwerd werd zaterdagnacht ingebroken in het kerkgebouw aan de Meidoornlaan. Door een ruit te vernielen kwam men binnen, waarna de inhoud van een geldkistje werd geleegd. Het bedrag is niet bekend.

Kornhorn: snelheidscontrole
Maandagmiddag werd er op de Noordwijkerweg bij Kornhorn een snelheidscontrole gehouden. Van de in totaal 384 passerende voertuigen reden er 30 te hard. De hoogst genoteerde reed 107 km/u waar maximaal 60 was toegestaan.

Nuis: dader diefstal benzine meldt zich
Zondagnacht heeft een 20-jarige inwoner van Drachten in Nuis bij drie personenauto's geprobeerd benzine over te hevelen voor zijn bromfiets waarvan de benzine op was. Dit is niet gelukt, waardoor hij lopende verder moest naar zijn woonplaats. De volgende dag heeft hij van zijn handelingen melding gemaakt bij de politie die inmiddels van een autobezitter een telefoontje had ontvangen.

Nieuwe Pekela: auto over de kop, bestuurder gewond Een 24-jarige automobilist uit Bellingwolde verloor maandagnacht omstreeks 2.00 uur door onbekende oorzaak de macht over het stuur, waarna hij tegen een boom botste en met de auto over de kop in een aardappelveld belandde. Het ongeval gebeurde op de Provincialeweg N366 bij Nieuwe Pekela. Hij is met een hoofdwond overgebracht naar het ziekenhuis waar hij na behandeling weer naar huis kon. De zwaar beschadigde auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Bourtange: brand klokkenmakerij
Door een brand in de werkplaats van een klokkenmakerij in Bourtange is maandagmorgen een fikse schade ontstaan. Onder meer zijn enkele antieke klokken verbrand en ontstond er schade aan het interieur. De brandweer heeft de brand geblust. De oorzaak van de brand is niet bekend.

Veendam: weg glad door olie
Maandagavond is het kruisingsvlak van de oprit van de Rijksweg 33 richting Meeden ter hoogte van Veendam enkele uren gestremd geweest doordat er olie op de weg lag. De wegbeheerder heeft de weg schoon gemaakt, deels in samenwerking met de brandweer. Het is niet bekend wie de olie daar heeft achtergelaten.

Scharmer: auto tegen vangrail.
Een 20-jarige automobilist uit Oude Pekela raakte maandagmorgen de controle over zijn auto kwijt waarna hij in de vangrail van de A7 bij Scharmer terechtkwam. Hij kwam zelf met de schrik vrij. De zwaar beschadigde auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd. De chauffeur kon geen verklaring geven voor het ongeval.

Inlichtingen, afdeling Voorlichting, tel 050 5995010

Deel: ' Politiebericht West, Noord, Midden en Oost Groningen '