politie zeeland

294-2012 rijbewijs ingevorderd van hardrijder, vogelwaarde
door de politie is zaterdag het rijbewijs ingevorderd van een 46-jarige automobilist uit de gemeente hulst.
hij reed rond 11.00 uur over de n290 met een snelheid van 143 km waar echter 80 km is toegestaan. de bestuurder werd aan de kant gezet waarna hij gelijk zijn rijbewijs kon inleveren.

295-2012 inbraak kerkgebouw, oost-souburg
in een kerkgebouw in oost-souburg is in de nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken.
alle ruimtes in het gebouw werden doorzocht. voor zover bekend is er alleen een kluis weggenomen. de technische recherche is ter plaatse geweest voor sporenonderzoek.

296-2012 rijbewijzen ingevorderd voor rijden onder invloed
door de politie zijn in de nacht van zaterdag op zondag de rijbewijszen ingevorderd van drie bestuurders.
op de westkade in sas van gent werd zondag rond 00.30 uur een 40-jarige automobilist uit belgië betrapt op rijden onder invloed van alcohol.
hij had ruim 2,5 maal de toegestane hoeveelheid alcohol genuttigd.

op de vang in bruinisse zagen agenten rond 00.45 uur een vrouw op een bromfiets rijden.
zij werd ter controle aan de kant gezet. bleek te gaan om een 19-jarige vrouw uti de gemeente schouwen-duiveland. aan haar manier van praten, kregen de agenten het vermoeden dat ze alcohol had gedronken. ze is meegegaan naar het bureau voor een ademanalyse. omdat de uitslag hiervan boven de 350 ug/l zat, namelijk 680 ug/l, werd haar bromfietsrijbewijs ingevorderd.

op de langeweg in draaibrug werd zondag rond 01.15 uur een 26-jarige automobilist uit de gemeente sluis gecontroleerd.
de bestuurder was agenten opgevallen door overdreven gasgeven. uit controle bleek dat ook hij met teveel alcohol op achter het stuur had gezeten. ook zijn rijbewijs werd ingenomen.

297-2012 auto belandt in de berm, kapelle
op de a58 ter hoogte van kapelle is zondag rond 01.45 uur een auto in de berm beland.
een 25-jarige vrouw uit arnemuiden die achter het stuur zat, moest plotseling uitwijken voor een langzaamrijdende personenauto die voor haar reed. hierdoor raakte ze in de berm en verloor de macht over het stuur. vervolgens reed ze tegen de middengeleider en kwam tot stilstand in de rechterberm. de vrouw is ter plaatse door ambupersoneel onderzocht. haar auto raakte beschadigd en moest worden weggesleept.

Deel: ' Politiebericht Zeeland 19-02-2012 '