Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 10-01-2000

Persbericht van maandag 10 januari 2000 (2e)/

indhoven: Fotocamera?s gestolen bij inbraak
Bij een inbraak in een fotozaak aan het 18 Septemberplein zijn 15 fotocamera?s gestolen. De ruit werd met een steen vernield en uit een kast werden de camera?s weggenomen. De inbraak gebeurde tussen zaterdag 17.00 uur en maandag 9.00 uur.

Helmond: Autobanden lek gestoken
Op twee plaatsen in Helmond zijn in het afgelopen weekend autobanden lek gestoken. Op de Theo Driessenhof zijn tussen zaterdagmiddag en maandagmorgen de twee achterbanden van een bestelauto lek geprikt en op de Zeeltstraat zijn in de nacht van zondag op maandag de vier banden van een personenauto lek gestoken.

Lieshout: Inbraken in cafés
In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in drie cafés in de Dorpsstraat in Lieshout. In twee gevallen werd een ruit uit de sponning genomen en in het derde geval werd de cilinder van het slot afgebroken. Uit twee cafés werd geld, f1.700,= en ongeveer f 500,=, weggenomen. Uit een van die twee cafés verdwenen ook ongeveer 50 cd?s. Uit het derde café werd niets weggenomen. Opvallend is dat de drie cafés de avond ervoor bezocht zijn door drie onbekende mannen, vermoedelijk afkomstig uit oost Europa. Zij waren rond de 30 jaar oud en waren netjes gekleed. De politie Gemert-Laarbeek vraagt getuigen zich te melden op 0492 391200.

Waalre: Woninginbraken
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een woning aan de Bolksheuvel in Waalre. Door twee in het raamkozijn geboorde gaatjes is de vergrendeling geopend. Uit de woning is een videocamera en geld, f200,= gestolen.
In dezelfde nacht is ingebroken in een woning aan de Lindenlaan. De achterdeur is opengebroken. Uit de woning zijn een telefoontoestel, een fotocamera en geld, f 500,= gestolen.

Valkenswaard: Auto gestolen na inbraak
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een woning aan de Guldenhof. Men kwam binnen door een gaatje te boren in een klepraam en de vergrendeling te openen. In de woning werden de autosleutels gepakt en hiermee werd de auto, een zwarte Jeep met het kenteken 50-DV-VH, meegenomen.

Gerwen: Vernielingen aan school
In de afgelopen kerstvakantie zijn aan een school aan de Heuvel in Gerwen vernielingen gepleegd. De regenpijp is afgebroken en er zijn twee buitenlampen vernield.

Mierlo: Drankdiefstal
In het afgelopen weekend is ingebroken in het patronaatsgebouw aan de Heer van Scherpenzeelweg. Uit het voorraadhok is een hoeveelheid drank met een waarde van f 250,= gestolen. Men kwam binnen door een dakplaat te vernielen.

Bergeijk: Autogordelcontrole
Op het Hof zijn maandagmorgen 27 automobilisten gecontroleerd op het dragen van de autogordel. Twee bestuurders kregen een proces-verbaal.

Bladel: Gestolen auto
In de nacht van zondag op maandag is vanaf de Oranje Nassaulaan in Bladel een zwarte Opel Kadett met het kenteken ZH-83-YB gestolen.

Best: Inbrekers actief op bouwterrein
In het afgelopen weekend is op een bouwterrein aan de straat 4100 op het industrieterrein Ekkersrijt in diverse bouwketen ingebroken. In sommige keten bleef het bij een poging. Er zijn zover bekend geen goederen weggenomen.

Veldhoven: Man verdacht van diefstal
Op de Vlierbeek is maandag om 9.10 uur een 28-jarige Veldhovenaar aangehouden. Dat gebeurde nadat in het Belgische Arendonk vanuit een boerderij bouwmaterialen waren gestolen. Getuigen hadden het kenteken van het vrachtautootje genoteerd en de politie gewaarschuwd. De Veldhovenaar bleek de bestuurder te zijn. De goederen werden naar het politiebureau gebracht.

Maarheeze: Verkeerscontrole
De politie van Cranendonck heeft maandagmorgen drie automobilisten bekeurd omdat zij hun autoruit onvoldoende ijsvrij hadden gemaakt. Het zicht was hierdoor onvoldoende. De verbalen vielen in Soerendonk en Budel. Een proces verbaal hiervoor kost 120 gulden.

Someren / Asten: Snelheidscontroles
Maandagmorgen is ertussen 10.00 uur en 12.30 uur, een snelheidscontrole gehouden op de Loovebaan. Van de 257 gecontroleerde bestuurders reden er 81 harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 92 km/u.

In Asten is maandagmiddag op de Meijelseweg op snelheid gecontroleerd. Van de 121 gecontroleerde voertuigen reden er 22 harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 68 km/u.

Eindhoven: Aanhouding autodieven
Vanmorgen zijn in Eindhoven een 24-jarige en een 38-jarige man uit Bladel en een 28-jarige Helmonder aangehouden. De drie mannen worden ervan verdacht tussen 7 en 8 januari in Bladel een personenauto te hebben gestolen. De drie verdachten zijn inverzekering gesteld.

Gemert: Controle
Tijdens een controle op het fietsen en brommen op de weekmarkt zijn er 8 bestuurders geverbaliseerd.

Nuenen: Autogordelcontrole
Bij een autogordelcontrole vanmiddag op de Smits van Oyenlaan zijn er 60 voertuigen gecontroleerd waarvan er 8 een bekeuring kregen voor het niet dragen van de gordel.

Deurne: Autogordel controle
Vanmorgen zijn bij een autogordel controle op de Dunantweg 50 voertuigen gecontroleerd. 6 bestuurders kregen een bekeuring omdat zij de gordel niet droegen.

Eersel: Diefstal uit een bedrijf
Tussen zaterdag 20.30 uur en maandag 08.00 uur, is er een diefstal gepleegd uit een bedrijf aan de Hees. Men kwam het bedrijf binnen door aan de achterzijde een ruit uit de sponning te verwijderen. Uit het bedrijf zijn een computer, printer, beeldscherm en een kassa weggenomen.

Leende: Crossers bekeurd
Samenwerking tussen politie en Staatsbosbeheer op crossers in het natuurgebied Spinsterberg heeft vanmorgen negen crossers een bekeuring van 120 gulden per persoon opgeleverd.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Vanmiddag is er op de Fuutlaan een snelheidscontrole gehouden met de Lasergun. Van de 35 voertuigen reden er 2 sneller dan de toegestane 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 66 km/u.

Elsendorp: Snelheidscontrole
Vandaag is er een snelheidscontrole gehouden op de Elsendorpseweg. Van de 559 gecontroleerde voertuigen reden er 32 sneller dan de toegestane snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 111 km/u.

Deurne: Aanranding
Een 43-jarige vrouw uit Deurne is maandagmiddag het slachtoffer geworden van een aanranding. De vrouw fietste over het fietspad van de Helmondsingel en reed een jongeman op de fiets voorbij. Korte tijd later kwam deze jongeman naast haar rijden en kneep de vrouw in haar linkerbovenbeen. De vrouw schrok en fietste hard weg. De dader was een blanke jongen met een normaal postuur in de leeftijd van 13 a 14 jaar, gekleed in een lichte jas met gekleurde strepen. Hij droeg een rode gebreide muts en fietste op een donkerkleurige fiets zonder verlichting en bagagedrager

Deel: ' Politieberichten Brabant/Eindhoven '