Politiebericht

Persberichten 20 juli 1999/

Politieberichten

Helmond: Verdachten diefstal fiets aangehouden
Op maandagmiddag om 12.45 uur zijn op de Wesselmanlaan twee mannen, 21 en 22 jaar, uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor hadden zij vanaf een terrein aan de Torenstraat een fiets weggenomen. Op aanwijzing van getuigen konden de mannen worden aangehou-den. Tegen de mannen is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Verdachten diefstal uit winkel aangehouden Maandagmiddag om 17.35 uur zijn op de Veestraat twee mannen, 18 en 19 jaar, uit Polen aangehouden. Even daarvoor hadden zij uit winkels aan de Veestraat enkele sokken, ter waarde van fl. 32,85, gestolen. Verdachten zijn overgebracht naar het politiebureau. Zij kregen ieder afzonderlijk een boete van fl. 240,- opgelegd.

Helmond: Lokaalvredebreuk
Op maandagavond om 23.49 uur is in de hal van het Elkerliekziekenhuis een 54-jarige man uit Helmond aangehouden. De Helmonder heeft een verbod om zich daar op het terrein te mogen bevinden. De man verkeerde onder invloed van alcoholhoudende drank. Hij is inge-sloten aan het politiebureau.

Helmond: Inbraak woning
Tussen maandagavond 21.30 uur en dinsdagmorgen 1.55 uur is er ingebroken in een woning aan de Frans Halslaan. Toegang tot de woning is verkregen na verbreking van een uitzetraam aan de achterzijde woning. Een video met geluidsboxen, een stereotoren, geld en sieraden zijn weggenomen.

Helmond: Diefstal uit winkel
Op dinsdagmorgen om 11.10 uur is op de Molenstraat een 36-jarige man uit Helmond aan-gehouden. Kort daarvoor had hij vanuit een winkel aan de Markt twee paar schoenen en een trui gestolen. Aan de hand van het opgegeven signalement kon de verdachte worden aange-houden. Hij is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Wapenstok
Op maandagmiddag om 13.00 uur is op de Wal een 25-jarige man uit Eindhoven aangehou-den. Bij controle in zijn auto werd een op een wapenstok gelijkend voorwerp, zijnde een har-de keustok van een 1 meter lengte, aangetroffen. Het voorwerp is inbeslaggenomen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Verdachten winkeldiefstal aangehouden Op maandagmiddag omstreeks 17.50 uur zijn in een woning aan de Jan van Goyenstraat een 12-jarige jongen en een 31-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor hadden zij vanuit een winkel aan de Tongelresestraat vleeswaren ter waarde van fl. 29,33 gestolen. Direct na de diefstal bracht de 42-jarige bedrijfsleider de verdachten naar de kanti-ne van de winkel. In de kantine stribbelde de 31-jarige Eindhovenaar tegen. Hij sloeg daarbij de bedrijfsleider verschillende keren, pakte vervolgens een mes en een schaar en stak meer-dere malen in de richting van de bedrijfsleider. Deze sprong weg, waarop beide verdachten snel de winkel uitrenden. De gewaarschuwde politie kon op aanwijzing van getuigen de ver-dachten aanhouden. Voor onderzoek zijn zij ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Automobilist aangehouden
Op maandagavond om 23.50 uur is in zijn woning aan de Paasberglaan een 20-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor was hij betrokken bij een aanrijding op de Bosch-dijk ter hoogte van de kruising met de Allard du Hamelstraat. Een 31-jarige automobilist uit Eindhoven reed daar met zijn auto tegen de achterzijde van de auto van de 20-jarige Eindho-venaar. Hij stond daar stil voor het rode verkeerslicht. Na de aanrijding verliet de 20-jarige Eindhovenaar de plaats van de aanrijding zonder zijn identiteit bekend te maken. Bij onder-zoek bleek de 20-jarige Eindhovenaar niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Er is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Tasjesroof
Een 26-jarige vrouw uit Eindhoven is maandagavond omstreeks 22.45 uur op de Vrijstraat van haar handtas beroofd. De vrouw liep daar richting Vestdijk, toen een achteropkomende bromfietser met passagier de tas van haar schouder trok. Zij reden weg in de richting van de Markt.

Eindhoven: Poging inbraak bedrijf
Op dinsdagmorgen om 2.58 uur is op de Greefstraat een 38-jarige man uit Eindhoven aan-gehouden. Even daarvoor had hij een grote ruit aan de voorzijde van een bedrijfspand aan de Greefstraat ingeslagen. Hij kon worden aangehouden op aanwijzing van getuigen. Kort daarop om 3.06 uur is zijn maat, een 54-jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats, aan-gehouden. Beide verdachten zijn ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
Op dinsdagmorgen om 3.05 uur is op de Dr. Cuyperslaan een 29-jarige automobilist uit Geldrop aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij is overgebracht naar het politiebureau. Bij de ademanalyse blies hij 1,25 promille. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakte. Tevens kreeg hij een rijverbod van 5 uur. Een 22-jarige automobilist uit Eersel is dinsdagmorgen om 2.56 uur op de Mathildelaan aan-gehouden. Bij controle bleek de man alcoholhoudende drank genuttigd te hebben. Aan het politiebureau blies hij op het ademanalyseapparaat 1,75 promille. Hij kreeg een rijverbod van 9 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd en tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Op dinsdagmorgen tussen 8.50 uur en 9.50 uur is er op de Vestdijk een snelheidscontrole gehouden. Van de gecontroleerde voertuigen reden er 29 harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij krijgen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 70 km/u.

Eindhoven: Diefstal auto
Tussen maandagavond 18.00 uur en 20.00 uur is er vanaf het Wilhelminaplein een zwarte Duitse personenauto, BMW, type 751I met het kenteken PCH-LN95 gestolen.

Deel: ' Politieberichten Brabant-Zuid-Oost '