Politiebericht

Persberichten 27 januari 2000/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Autodief aangehouden
Donderdagmorgen om 03.30 uur is in de Pastorielaan een 24-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man reed op de Insulindelaan en wilde aan een politiecontrole ontkomen. In de Pastorielaan gaf de man op. De auto is vermoedelijk van diefstal afkomstig. De bestuurder is ingesloten.

Veldhoven: Brand
Woensdagavond rond 18.30 uur brak er brand uit in een schuurtje bij een woning aan de Heerseweg in Veldhoven. De bewoner had kort voor de brand in het schuurtje laswerkzaamheden verricht. De brandweer bluste de brand. Er ontstond rookschade bij het perceel van de buren.

Helmond: Diefstal motor
Aan het Sallandhof in Helmond is woensdag een blauwe Yamaha XV 1100 Virago met het kenteken MT-09-HS gestolen.

Helmond: Diefstal auto
In de nacht van woensdag op donderdag is in de Boerhaavelaan in Helmond een witte Mercedes 310 D met het kenteken VF-LT-85 gestolen.

Helmond: Bedreiging
Woensdagavond is in de Vossenstraat een 35-jarige Helmonder aangehouden. De man, die onder invloed was van drank, dreigde zijn ex-vrouw en kinderen te doden. De man is aangehouden en in verzekering gesteld.

Deurne: Diefstal koper
Woensdagavond om 20.00 uur zijn bij een bedrijf aan de Ampèrestraat in Deurne twee mannen aangehouden. De twee, een 36-jarige en een 45-jarige man uit Deurne, hadden bij het bedrijf waar ze werkten die avond ruim 250 kilogram koper gestolen. Toen ze met de buit het bedrijventerrein wilden verlaten werden ze door de beveiligingsdienst betrapt en aangehouden. Ze zijn overgedragen aan de politie en tegen het duo wordt proces-verbaal opgemaakt.

Mierlo: Brand
Onbekenden hebben woensdagavond rond 21.00uur brand gesticht achter een supermarkt aan de Dorpsstraat in Mierlo. Een afvalcontainer en kartonnen dozen die daarbij lagen waren in brand gezet. De brandweer heeft de brand geblust.

Middelbeers: Inbraak woning
Woensdagavond is ingebroken in een woning aan de Hoogdijk in Middelbeers. De dader vernielde een ruit om binnen te komen. Er zijn twee zilveren munten en een armband gestolen.

Geldrop: Onder invloed
Een 53-jarige Geldroppenaar veroorzaakte donderdagmorgen rond 02.00 uur de nodige overlast voor het verkeer door steeds maar weer op de kruising Mierloseweg en Nieuwendijk te gaan liggen. De man werd door de politie aangehouden. Nadat de man het politiebureau weer verlaten had ging hij regelrecht terug naar de kruising. Hij begon van voren af aan. De man werd opnieuw aangehouden en nu voor de resterende nacht ingesloten. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Deurne: Vernielingen
Bewoners van de Ferdinand Bolstraat hebben donderdagmorgen rond 0.30 uur een 16-jarige jongen uit Deurne aangehouden en aan de politie overgedragen. De jongen had bij drie geparkeerde auto?s vernielingen aangericht. Bij de auto?s waren de spiegels vernield. Tegen de jongen wordt proces-verbaal opgemaakt en de schade zal op hem verhaald worden.

Nuenen: Inbraak auto
In de nacht van woensdag op donderdag is geprobeerd een geparkeerde auto in het Aardappeleterssteegje in Nuenen open te breken. Dat lukte de dief niet maar er werd wel flinke plaatschade toegebracht aan een van de portieren van de auto.

Elsendorp: Diefstal trilplaat
Op een afgesloten terrein aan de Elsendorpseweg is in de nacht van woensdag op donderdag een 400 kilogram zware trilplaats gestolen. De daders hebben met grof geweld de poort van het terrein opengebroken en de trilplaats, een groene Wacker type DPU 6055, gestolen.

Deel: ' Politieberichten Brabant Zuid-Oost '