politie noord- en oost gelderland

regiopolitie noord- en oost- gelderland

politiedistrict apeldoorn

nadere informatie:
afd. voorlichting, anton de ronde
tel. 055-5486058

persberichten

15 mei 2004

|     | |                             | |feit   |:|diefstal van personenauto                | |datum/tijd|:|tussen 13 en 14 mei 2004                 | |locatie  |:|apeldoorn, ravenweg                   | |betrokkene|:|28 jarige inwoner van apeldoorn             | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|in de nacht van 13 op 14 mei is bij betrokkene zijn   | |ng    | |personenauto weggenomen.                | |     | |de auto stond vóór de garagebox. het betreft een zwarte | |     | |vw polo met het kenteken hl-sz-27.            | |     | |                             |
 |     | |                             | |feit   |:|verduistering scooter                  | |datum/tijd|:|14 mei 2004 11:30 uur                  | |locatie  |:|apeldoorn                        | |betrokkene|:|scootershop in apeldoorn                 | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|24 jarige inwoner van apeldoorn             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|een 24 jarige inwoner van apeldoorn is gisterenavond   | |ng    | |aangehouden nadat hij eerder die dag, tijdens het maken | |     | |van een proefrit, een scooter had gestolen.       | |     | |de 24 jarige man had wel zijn identiteitskaart achter  | |     | |gelaten bij de scootershop, waardoor de eigenaar van de | |     | |scootershop een duidelijke aangifte kon doen bij de   | |     | |politie. tijdens de aangifte bleek dat de verdachte door | |     | |de politie nog gezocht werd voor andere zaken.      | |     | |later die avond werd bekend waar de dief verbleef. met  | |     | |toestemming van de officier van justitie is de verdachte | |     | |buiten heterdaad aangehouden voor diefstal van de    | |     | |scooter.                         | |     | |de politie in zwolle is ook van de aanhouding op de   | |     | |hoogte gebracht omdat daar zaken open staan waar ze deze | |     | |verdachte nog over willen horen.             | |     | |                             |
 |     | |                             | |feit   |:|spartelend spook aan een boom              | |datum/tijd|:|14 mei 2004 omstreeks 22:00 uur             | |locatie  |:|apeldoorn, keltenlaan                  | |betrokkene|:|spook                          | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|toen bij de politie de melding kwam dat er een persoon  | |ng    | |ondersteboven aan een boom zou hangen, is de politie snel| |     | |ter plaatse gegaan. ter plaatse bleek het te gaan om een | |     | |"spook", Dit spook bleek een onderdeel te zijn van een  | |     | |spokentocht die daar vanuit een bedrijf werd gehouden.  | |     | |De politie heeft de deelnemers van de spokentocht    | |     | |aangeraden in het vervolg het spook op een wat rustigere | |     | |lokatie te hangen en niet in de buurt van een woonwijk. | |     | |                             |
 |     | |                             | |Feit   |:|Hulpverlening.                      | |Datum/tijd|:|14 mei 10.20 uur                     | |Locatie  |:|Voltairestraat                      | |Betrokkene|:|Bestuurster (leeftijd niet bekend)            | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Belde be 1 de politie omdat zij het portier in het slot | |ng    | |had laten vallen met de sleutel in het contact      | |     | |en.....haar twee baby's in de auto! Agenten slaagden  | |     | |erin, de auto te openen waarna de vrouw opgelucht haar  | |     | |weg kon vervolgen.                    | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Fietster gevallen na zich laten voorttrekken door    | |     | |bromfiets.                        | |Datum/tijd|:|14 mei 12.11 uur                     | |Locatie  |:|Imkersdreef te Apeldorn                 | |Betrokkene|:|15 jarige fietster uit Apeldoorn             | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Betrokkene 1 liet zich met nog een andere fietser    | |ng    | |voorttrekken door een bromfiets.             | |     | |Beiden lieten los op het moment, dat zij een drempel   | |     | |naderden. Hierbij kwam be 1 ten val. Zij liep een    | |     | |hoofdwond en schaafwonden op en is voor behandeling per | |     | |ambulance nar het ziekenhuis vervoerd.          | |     | |                             |

---- --

Deel: ' Politieberichten district Apeldoorn 15-05-2004 - 5041 '