Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 7-10-2001

Politieberichten district Binnensticht, 11.55 uur
Diefstal uit bedrijf, dader aangehouden

ZEIST Een 31-jarige Utrechter is zaterdagochtend vroeg om vijf uur aangehouden nadat hij bij een pand in het winkelcentrum De Clomp had ingebroken. Een beveiligingsmedewerker, een 50-jarige man uit Gorkum, zag de man inbreken en waarschuwde de politie.

Ondertussen hield hij samen met zijn bewakingshond de verdachte aan. Deze werd overgedragen aan de ter plaatse gekomen politie. Omdat de verdachte erg dronken was, was het nog niet mogelijk een goede verklaring op te nemen. De man is ingesloten op het politiebureau.

Het is nog niet bekend of er iets weg is.

Poging beroving blinde vrouw

ZEIST Een onbekend gebleven man heeft geprobeerd een 22-jarige vrouw uit Zeist te beroven op de Warande. De vrouw, die blind is, was in gezelschap van een eveneens blinde vrouw en een slechtziende man. Zij stonden in een gebouw aan de Warande te wachten op de lift toen er plotseling een man opdook die hard aan de tas van de 22-jarige vrouw trok.

De man die in gezelschap van de vrouwen was, probeerde de vrouw los te trekken en spoot deodorant in de richting van de verdachte om hem af te schrikken. Beide vrouwen begonnen hard te schreeuwen. Hierop vluchtte de verdachte onverrichter zake in onbekende richting.

De politie stelt een onderzoek in naar deze laffe daad.

Snelheidscontrole

DEN DOLDER De politie heeft zaterdagochtend enkele uren met de lasergun gecontroleerd op snelheid op de Soestdijkerweg. Van de 204 gecontroleerde autos reed er slechts één te hard.

Deze overtreder reed 97 km per uur terwijl ter plaatse een maximumsnelheid van 80 km per uur geldt.

Deel: ' Politieberichten district Binnensticht '