Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 1-08-2001 Politieberichten district Heerlen (RKey; 15.15 u) Woensdag, 1 augustus 2001

District Heerlen

Heerlen; straatroof
Een 84-jarige man uit Heerlen heeft bij de politie aangifte gedaan van tasjesroof. Het slachtoffer stond afgelopen dinsdagmorgen bij een marktkraam op het Wilhelminaplein in Heerlen toen iemand plotseling zijn tas uit de handen griste en ermee vandoor rende. In de tas bevonden zich toiletartikelen, een gsm en een geldbedrag van ongeveer vijfhonderd gulden.
Een 32-jarige vrouw uit Heerlen deed bij de politie eveneens aangifte van diefstal. Het slachtoffer liep omstreeks 10.30 uur afgelopen dinsdagmorgen op de Heerlerbaan in Heerlen toen plotseling iemand op haar rug sloeg en tegelijkertijd haar gsm uit de handen griste en ermee vandoor liep.

Heerlen; winkeldievegge
Personeel van een winkel aan de Anjelierstraat in Heerlen betrapte afgelopen dinsdagmiddag een 40-jarige vrouw uit die plaats bij diefstal van levensmiddelen en waspoeder ter waarde van totaal ruim dertig gulden. De gewaarschuwde politie heeft die inbeslaggenomen en teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar/winkelier. De verdachte is bij de politie bekend voor eerder soortgelijk gepleegd delict. De politie maakt proces-verbaal op tegen de verdachte en in het kader van een snelrechtprocedure kreeg de Heerlense meteen een dagvaarding mee om binnenkort voor de rechter te verschijnen.

Heerlen; gevaarlijk vuur maken
De politie heeft afgelopen dinsdagavond totaal zeven jongens en meisjes (in de leeftijd varierend van 15 tot 19 jr) uit Heerlen en Vaals bekeurd met ieder een boete van fl. 100,-. Die hadden die avond op de Smidserweg in Heerlen een (kamp-) vuurtje gemaakt. Echter, met name ook vanwege de droogte de laatste dagen breidde het vuur zich snel uit en vatten allerlei struikgewas en bomen eveneens vlam. De gewaarschuwde brandweer heeft alles geblust.

Heerlen/Voerendaal; snelheidscontroles
De politie heeft afgelopen dinsdag radarsnelheidscontroles gehouden op de Valkenburgerweg in Heerlen en op de Hoolstraat en Retersbekerweg in Voerendaal. In Heerlen werden daarbij totaal 350 voertuigbestuurders gecontroleerd en in Voerendaal 720 voertuigbestuurders. Daarvan hebben in Heerlen totaal 70 voertuigbestuurders de terplaatse geldende maximumsnelheid overtreden en in Voerendaal op beide locaties totaal 127 voertuigbestuurders. Die krijgen allemaal de bekeuring thuisgestuurd. De hoogst gemeten snelheid in Heerlen bedroeg 105 km p/u en in Voerendaal 95 km p/u.

Brunssum; aangehouden
Bij controle afgelopen nacht, dinsdag op woensdagnacht omstreeks 00.45 uur op de Europalaan van een tweetal jongemannen bleek een van hen een dolkmes in een schouderholster bij zich te dragen en een twintigtal tabletten waarvan hij aangaf dat het XTC-tabletten zouden zijn. Het dolkmes werd op grond van de Wet wapens en munitie inbeslaggenomen evenals de tabletten. Die worden nog onderzocht of het hierbij inderdaad gaat om XTC-tabletten. De aangehouden verdachte, een 20-jarige jongeman uit Heerlen werd overgebracht naar het politiebureau en de politie stelt een nader onderzoek in.

Hoensbroek; muziekinstallatie inbeslaggenomen
Na bekomen geluidsoverlastmeldingen heeft de politie afgelopen nacht, dinsdag op woensdagnacht in een woning aan de Rector Bonselstraat in Hoensbroek de muziekinstallatie inbeslaggenomen. De bewoner werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau waar hij voor nader onderzoek werd ingesloten. De politie ging tot aanhouding en inbeslagneming over omdat de bewoner gisteravond na bekomen geluidsoverlastmeldingen al eerder was gewaarschuwd wegens de geluidsoverlast. De politie maakt proces-verbaal op tegen de bewoner.

Deel: ' Politieberichten district Heerlen '