Politie Noord- en Oost Gelderland

* Regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland.

* District IJsselstreek

Nadere informatie:

Politievoorlichting

POLITIEDISTRICT IJSSELSTREEK

25 maart 2005

TWELLO - Automobilist onder invloed

De politie heeft in de nacht van donderdagavond (24/3) op Maarten Tromplaan een 35-jarige automobilist uit Olst aangehouden die onder invloed van alcohol reed. De politie controleerde de man rond 22.05 uur en constateerde dat hij te veel alcohol gedronken had. Hij blies op het politiebureau een alcoholpromillage van 1,9. Dit leverde de man een proces-verbaal en een rijverbod van tien uur op.

ZUTPHEN - Inbraak in woning

Onbekenden hebben in de nacht van donderdag op vrijdag (25/3) ingebroken in een woning aan de Kappeijne van de Coppellostraat. De daders doorzochten de hele woning en verplaatsten diverse goederen. Uit een opengebroken geldkistje verdween een hoeveelheid geld. De 23-jarige eigenares was flink aangeslagen en het bureau slachtofferhulp bekommerde zich om haar.

LOCHEM - Diefstal van betonmolens

Onbekenden hebben donderdagmiddag (24/3) vanaf het terrein van een bedrijf aan de Hanzeweg drie betonmolens gestolen. De dieven zijn het terrein opgereden en verdwenen met de drie betonmolens met een waarde van bijna 1.300 euro.

LOCHEM - Negen bestuurders in de fout

Negen bestuurders van motorvoertuigen gingen donderdagavond (24/3) tijdens een snelheidscontrole op de Ampsenseweg in de fout. De politie controleerde in drie uur tijd 127 bestuurders van motorvoertuigen. Van hen reden negen sneller dan de toegestane snelheid van 80 km per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 105 km/uur.

Einde berichten

---- --

* Regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland.

* District IJsselstreek

Nadere informatie:

Politievoorlichting

POLITIEDISTRICT IJSSELSTREEK

25 maart 2005

Politie zoekt getuigen vrijheidsberoving

De politie is Zutphen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag (25/3) 19 jarige man uit Zutphen aangehouden nadat hij zijn 19 jarige ex-vriendin eveneens afkomstig uit Zutphen van haar vrijheid had beroofd en had mishandeld. De verdachte benaderde zijn ex-vriendin donderdagavond en bleef aandringen op een gesprek. Toen zij uiteindelijk omstreeks 23.00 uur even bij hem in de auto plaats nam, reed hij weg en heeft haar onderweg ernstig mishandeld. De man heeft zijn auto een 10 tot 20 minuten geparkeerd op de parkeerplaats van de Edah aan de Gerard Doustraat in Zutphen, vlakbij de zaak Videoland.
Ook daar werd het slachtoffer in de auto mishandeld. Een poging van de vrouw om uit de auto te vluchten werd door de man verijdeld. Kort daarna, omstreeks 23.30 werd de vrouw bij haar woning afgezet. De politie heeft kort daarna de verdachte aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten. De politie is op zoek naar getuigen, met name passerende automobilisten en een fietser die tussen 23.00 en 23.30 uur, mogelijk iets bij de geparkeerde auto nabij de Edah hebben waargenomen. Zij worden dringend verzocht om contact op te nemen met de politie in Zutphen via 0900-8844.

---- --

Deel: ' Politieberichten district IJsselland 25-03-2005 '