Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 3-10-2001 Politieberichten district Maastricht (HP 14.40 uur) Woensdag 3 oktober 2001

Maastricht, man door messteek gewond:
Een 40 jarige inwoner van Maastricht is dinsdagavond 2 oktober 2001 op de Batterijstraat te Maastricht gewond geraakt door een messteek in zijn rug. Na behandeling in het ziekenhuis te Maastricht kon hij huiswaarts. Geen van de verdachten werd bij een onderzoek in de omgeving aangetroffen.
Het slachtoffer fietste dinsdagvond omstreeks 22.30 uur over de Batterijstraat in de richting van de Maagdendries te Maastricht. Uit tegenovergestelde richting naderden drie negroïde mannen waarvan er een hem aanriep. Het slachtoffer besteedde daar geen aandacht aan en fietste verder. Plotseling hoorde hij achter zich snel naderde voetstappen gevolgd door een hevige pijn in zijn rug. Toen hij aan zijn rug voelde stak daarin een mes. Bang opnieuw gestoken of mishandeld te worden fietste hij verder en ging naar het slaaphuis aan de Statensingel vanwaar de politie werd gebeld. Bij een onderzoek in de omgeving werden de drie negroïde personen door de politie niet meer aangetroffen.
Het slachtoffer werd met een ambulance overgebracht naar het academisch ziekenhuis te Maastricht waar hij aan zijn opgelopen verwondingen werd behandeld. Er bleken geen vitale delen van het lichaam te zijn geraakt. Na behandeling kon het slachtoffer het ziekenhuis weer verlaten.
Woensdagmorgen heeft hij van de zware mishandeling aangifte gedaan bij de politie.
De politie is op zoek naar het drietal negroïde mannen waarvan er een kort geschoren haren heeft met daarin enkele figuren geknipt. Mogelijke getuigen, die het drietal kort voor of na de zware mishandeling in de buurt gezien hebben, kunnen telefonisch contact opnemen met de politie in het district Maastricht, basiseenheid Maastricht Centrum Zuid/West telefoon 0900-8844.

Maastricht, agressieve winkeldief:
Een 31 jarige inwoner van Maastricht is dinsdag 2 oktober 2001 door de politie aangehouden nadat hij in een supermarkt gevestigd aan de Helmstraat te Maastricht een winkeldiefstal pleegde. Toen hij te horen kreeg dat de politie gewaarschuwd was stelde hij zich agressief op naar het personeel en sloeg naar hen.
Winkelpersoneel zag de klant omstreeks 15.30 uur een winkeldiefstal plegen. Deze stopte een aantal blikjes bier onder zijn kleding weg een wilde daarmee zonder te betalen de supermarkt verlaten. Hij werd over zijn gedrag aangesproken en meegenomen naar de kantoorruimte. Daar stelde hij voor om de blikjes alsnog te betalen en daarna hem te laten gaan. Toen hij daarop de horen kreeg dat dit niet de gewoonte was en dat de politie van de diefstal in kennis was gesteld wilde hij weg. Hij stelde zich daarbij agressief op naar het winkelpersoneel en met name een bedrijfsbeveiliger en sloeg deze in zijn gezicht, waarop de bedrijfsbeveiliger terug sloeg uit verdediging. Het personeel werkte de dief daarop naar de grond en hield hem in bedwang tot de komst van de politie. Aan het politiebureau werd tegen de winkeldief proces-verbaal opgemaakt. De winkeldief heeft tegen de bedrijfsbeveiliger aangifte gedaan wegens mishandeling. De winkeldief zal zich op korte termijn bij de officier van Justitie in het kader van snelrecht moeten verantwoorden over zich gedrag.

Maastricht, eten zonder betaling:
De politie heeft dinsdagavond 2 oktober 2001 tegen een 28 jarige inwoner van het Italiaanse Pimentel proces-verbaal opgemaakt wegens flessentrekkerij. De man liet zich in een café gevestigd aan de Stationsstraat te Maastricht verwennen met een lekker hapje en een glaasje bier. Toen het echter op betalen aankwam bleek hij niet in het bezit te zijn van enig betalingsmiddel. De kastelein waarschuwde daarop de politie die de man meenam naar het politiebureau. Daar werd tegen hem proces-verbaal opgemaakt. De kastelein heeft van de flessentrekkerij aangifte bij de politie gedaan.

Deel: ' Politieberichten district Maastricht '