Politie Noord- en Oost Gelderland

Afd. Voorlichting, Bert Top

PERSBERICHTEN

29 mei 2004

|     | |                             | |Feit   |:|Inbraak bedrijf                     | |Datum/tijd|:|28 mei '04                        | |Locatie  |:|Epe Hammerstraat                     | |Betrokkene|:|                             | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|In de nacht van donderdag 27 op vrijdag 28 mei 2004 is er| |ng    | |ingebroken bij een bedrijf aan de Hammerstraat te Epe. De| |     | |daders hebben zich de toegang tot het bedrijf verschaft | |     | |door een ruit te vernielen. Weggenomen is o.a.      | |     | |computerapparatuur.                   | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Diefstal bedrijfsauto                  | |Datum/tijd|:|28 mei '04                        | |Locatie  |:|Nunspeet Elspeterweg                   | |Betrokkene|:|57 jarige benadeelde                   | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|In de nacht van donderdag op vrijdag is er vanaf een   | |ng    | |terrein van de Elspeterweg te Nunspeet een witte VW   | |     | |transporter ontvreemd.                  | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Aanrijding letsel                    | |Datum/tijd|:|28 mei '04 11.50 uur                   | |Locatie  |:|Harderwijkerweg Ermelo                  | |Betrokkene|:|58 jarige automobilist uit Breezand           | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|17 jarige bromfietser uit Ermelo             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Op de Harderwijkerweg vond een aanrijding plaats tussen | |ng    | |een automobilist en een bromfietser. Een 58 jarige    | |     | |automobilist uit Breezand wilde, komende uit de richting | |     | |van Ermelo, links afslaand een inrit van een bedrijf   | |     | |inrijden en zag daarbij een 17 jarige bromfietser die hem| |     | |tegemoet kwam over het fietspad, over het hoofd. De   | |     | |bromfietser is met meerdere kneuzingen vervoerd naar het | |     | |ziekenhuis en is daar voor onderzoek opgenomen.     | |     | |                             | |Feit   |:|Aanrijding tussen twee snorscooter met doorrijder    | |Datum/tijd|:|28 mei '04 te 10.00 uur                 | |Locatie  |:|Harderwijk fietspad Westermeenweg            | |Betrokkene|:|16 jarige jongeman uit Harderwijk            | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Op het fietspad Westermeenweg in Harderwijk kwamen twee | |ng    | |snorscooters met elkaar in botsing. Beiden reden elkaar | |     | |tegemoet en in een bocht raakten zij elkaar. Hierdoor  | |     | |kwamen beide scooterbestuurders ten val. Beide      | |     | |bestuurders hebben elkaar hierna heel kort gesproken.  | |     | |Echter nadat Be 1 zijn snorscooter had bekeken op schade | |     | |was de andere bestuurder met scooter verdwenen. Tevens  | |     | |bleek later bij een bezoek aan het ziekenhuis dat Be 1  | |     | |zijn arm gebroken had. Politie is op zoek naar de andere | |     | |onbekend gebleven scooterbestuurder. Hij wordt verzocht | |     | |zich te melden via 0900-8844.              | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Aanrijding letsel bromfietser/auto            | |Datum/tijd|:|28 mei '04 14.40 uur                   | |Locatie  |:|Putten Achterstraat                   | |Betrokkene|:|16 jarige jonge vrouw uit Putten             | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|30 jarige man uit Zeewolde.               | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Een 16 jarige snorfietser uit Putten reed over de    | |ng    | |Bakkerstraat richting de Achterstraat. Gekomen bij deze | |     | |kruising verleende zij een 30 jarige automobilist uit  | |     | |Zeewolde geen voorrang. Hierdoor ontstond een aanrijding | |     | |waarbij Be 1 een pijnlijke enkel en een pijnlijk     | |     | |strottenhoofd opliep. Geen Ambulance ter plaatse geweest.| |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Auto onder trein Ermelo                 | |Datum/tijd|:|28 mei '04 15.50 uur                   | |Locatie  |:|Ermelo Dr. Van Dalelaan                 | |Betrokkene| |27 jarige automobilist uit Putten            | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|21 jarige inzittende uit Ermelo             | |(2)    | |                             | |Betrokkene|:|19 jarige inzittende uit Ermelo             | |(3)    | |                             | |Omschrijvi|:|Bij de politie Ermelo kwam melding binnen dat er een   | |ng    | |ongeval had plaatsgevonden tussen een personenauto en een| |     | |trein. Een 27 jarige automobilist uit Putten reed over de| |     | |Dokter van Dalelaan te Ermelo richting het station toen | |     | |hij onwel werd. Hierdoor werd het voertuig onbestuurbaar.| |     | |De auto week uit naar links. Reed de stoeprand op ramde | |     | |een haag en het hekwerk van de NS. De auto kwam tot   | |     | |stilstand op het grind gelegen tegen de rails. Direct  | |     | |hierop kwam de intercity vanuit Amersfoort op volle   | |     | |snelheid aanrijden. De intercity raakte de        | |     | |linkervoorzijde van de personenauto waardoor de gehele  | |     | |voorzijde van de auto afgerukt werd. Vermoedelijk omdat | |     | |de auto vastzat tussen de haag en het hekwerk van de NS, | |     | |werd deze niet meegesleurd met de trein. De bestuurder  | |     | |van de auto moest door de brandweer uit zijn auto worden | |     | |gehaald en werd ter observatie opgenomen in het     | |     | |ziekenhuis. Voorzover nu bekend heeft hij geen      | |     | |noemenswaardig letsel opgelopen. Twee overige inzittenden| |     | |van deze auto bleken in het geheel geen letsel te hebben | |     | |opgelopen. De personenauto bleek totall-loss. De trein  | |     | |kon ondanks schade zijn rit vervolgen.          | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Aanrijding Letsel                    | |Datum/tijd|:|28 mei '04 20.10 uur                   | |Locatie  |:|Industrieweg te Nunspeet                 | |Betrokkene|:|54 jarige automobilist uit Hulshorst.          | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|33 jarige inzittende uit Nunspeet            | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Een 54 jarige automobilist uit Hulshorst raakte     | |ng    | |vermoedelijk door een te hoge snelheid in een bocht op de| |     | |Industrieweg te Nunspeet de macht over het stuur van zijn| |     | |auto kwijt. De auto raakte in een slip en kwam tegen een | |     | |boom tot stilstand. Omdat de veiligheidsvoorzieningen o.a| |     | |airbag van de auto hun werk deden is het letsel van de  | |     | |bestuurder beperkt gebleven. Wel is hij met lichte    | |     | |verwondingen voor onderzoek overgebracht naar het    | |     | |ziekenhuis. Een 33 jarige inzittende uit Nunspeet bleef | |     | |ongedeerd. De auto bleek geheel vernield.        | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Twee mannen betrapt bij vernieling fiets         | |Datum/tijd|:|29 mei 2004 03.55 uur                  | |Locatie  |:|NS fietsenstalling Nunspeet               | |Betrokkene|:|34 jarige man uit Nijkerk                | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|30 jarige man uit Nijkerk                | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Tijdens de surveillance zagen agenten twee mannen lopen | |ng    | |in de fietsenstalling van het NS station te Nunspeet. De | |     | |mannen trapten tegen in de stalling staande fietsen aan. | |     | |Ter plaatse bleek schade aan minimaal een fiets. Beide  | |     | |mannen zijn aangehouden. De fiets die beschadigd werd is | |     | |meegenomen naar het politiebureau. De politie zal tegen | |     | |beide personen proces-verbaal opmaken.          | |     | |                             |

---- --

Deel: ' Politieberichten district Noord West Veluwe 29-05-2004 '