Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 10-10-2001 Politieberichten district Sittard (RKey; 15.00 u) Woensdag, 10 oktober 2001

District Sittard

Sittard; verkeerscontroles
De politie (het Verkeershandhavingsteam) heeft afgelopen dinsdagmorgen verkeerscontroles gehouden op de Tudderenderweg in Sittard. Totaal werden 43 voertuigbestuurders bekeurd terzake het overschrijden van de terplaatse maxmum geldende snelheid en het niet dragen van de autogordel.
Dinsdagavond heeft de Sittardse politie een verkeerscontrole gehouden op de Dr. Nolenslaan in Sittard. Er werden totaal 168 voertuigbestuurders bekeurd wegens het overschrijden van de terplaatse geldende maximumsnelheid (een deel werd terplaatse bekeurd en de overigen krijgen de bekeuring thuisgestuurd). Daarnaast werden 13 voertuigbestuurder terplaatse bekeurd wegens ondermeer het niet of ondeugdelijk voeren van de voertuigverlichting, het niet APK-gekeurd zijn van het voertuig en het niet bij zich hebben van de vereiste (voertuig)papieren. De politie heeft de auto van een 23-jarige automobilist uit Maastricht inbeslaggenomen. Bij controle bleek die de terplaatse maximum geldende snelheid te hebben overtreden en bleek dat de automobilist geen rijbewijs heeft waarvoor hij ook al eerder is bekeurd. Daarnaast nam de politie ook nog een bromfiets in beslag omdat bij controle bleek dat deze een te hoog motorvermogen heeft, de bromfietsbestuurder geen bromfietscertificaat/rijbewijs heeft en de bromfiets een oranje plaat voerde in plaats van een gele plaat.

Sittard; motoren gestolen
Afgelopen dinsdagmorgen werd een inbraak ontdekt in de garage van een woning aan de Molenweg in Sittard. Daarbij hebben de inbrekers de in de garage gestalde motor, een blauwe Harley Davidson (kentekennummer MX-14-DB) gestolen. Afgelopen dinsdagmiddag werd vanaf een parkeerplaats aan de Steenweg in Sittard een aldaar gestalde/geparkeerde motor van een 41-jarige man uit Heerlen gestolen. Daarbij gaat het om een rood/zwarte Honda CBR900 RR (kentekennummer MD-FP-91). Alle benadeelden hebben bij de politie aangifte gedaan.

Geleen; winkeldiefstallen
De politie heeft een 51-jarige man uit Sweikhuizen bekeurd met een boete van fl. 250,-. Personeel van een winkelbedrijf aan de Rijksweg Zuid in Geleen betrapte de man bij diefstal van enkele beitels. Die werden teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar/winkel en de verdachte heeft de boete meteen betaald.
Personeel van een winkelbedrijf aan de Markt in Geleen betrapte een 21-jarige man uit Sweikhuizen bij een poging diefstal van twee trainingsbroeken (teruggegeven aan rechtmatige eigenaar/winkel). De politie maakt proces-verbaal op tegen de verdachte (die de winkeldiefstal overigens ontkent).

Geleen; insluiper
Een insluiper heeft afgelopen dinsdagmorgen omstreeks 09.30 uur, vermoedelijk in een onbewaakt ogenblik kans gezien via de achterzijde een woning aan de St. Jansstraat in Geleen binnen te komen en een tas te stelen. Daarin bevonden zich papieren, cheques, bankpasjes en geld. Bij de politie is aangifte gedaan en die stelt een onderzoek in.

Deel: ' Politieberichten district Sittard '