Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 12-09-2001 Politieberichten district Sittard (RKey; 15.45 u) Woensdag, 12 september 2001

District Sittard

Sittard; aangehouden
De politie heeft afgelopen dinsdagmiddag thuis in zijn woning 37-jarige Sittardenaar aangehouden. De politie die aanwijzingen had dat de bewoner in zijn woning handelt in verdovende middelen en ervan wordt verdacht daarbij ook kopers (met een honkbalknuppel) te hebben bedreigd, ging dinsdagmiddag dan ook tot actie over. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau waar hij werd ingesloten. In de woning vond de politie verdovende middelen (ongeveer zestien gram marihuana en hasjiesj), een klein papiertje met vermoedelijk een beetje heroine (moet nog onderzocht worden), twee gas/alarmpistolen en een honkbalkbuppel. De politie stelt een nader onderzoek in.

Sittard; brand
Afgelopen nacht, dinsdag op woensdag nacht omstreeks 02.30 uur kregen politie en brandweer een melding van een brand aan de Nieuwstadterweg in Sittard. Bleek dat brand was ontstaan aan een deel van een loods waarin diverse bedrijven zijn gevestigd. De brand is ontstaan aan het deel van de loods waarin een garagebedrijf is gevestigd. De brandweer die snel terplaatse was, had de brand snel onder controle en geblust. Een kantoorgedeelte is geheel uitgebrand. Een op het terrein vlakbij de loods geparkeerde auto raakte geheel verbrand en een andere auto liep enige brandschade op. De politie die brandstichting vermoedt, stelt een nader onderzoek in.

Sittard; gewond bij aanrijding
Vanmorgen, woensdagmorgen omstreeks 08.15 uur vond een aanrijding plaats op de Bergerweg tussen een 44-jarige fietster uit Sittard en een bromfietsbestuurder (red; gegevens bromfietsbestuurder bij voorlichting nog onbekend maar zijn wel bekend / uitgewisseld met het slachtoffer). Bij de aanrijding raakte de Sittardse vrouw gewond aan een hand en is naar het ziekenhuis in Sittard gegaan met enkele gebroken vingers, alsook mist zij een vingerkootje. De verwondingen zijn zodanig dat het slachtoffer vandag in het ziekenhuis aan de hand wordt geopereerd. De politie stelt een nader onderzoek in.

Geleen; fikse boete
De politie heeft afgelopen dinsdagmorgen in het kader van een snelrechtprocedure en in overleg met het parket van de officier van justitie een bewoonster van een woning aan de Oranjelaan bekeurd met een boete van fl. 5.500,-. Bij controle vond de politie in de kelder een hennepkwekerij met totaal 118 hennepplanten. Die werden samen met de aangetroffen apparatuur zoals assimilatielampen (groeilampen), tijdschakelaars, een ventilator en twee afzuiginstallaties inbeslaggenomen. Omdat de politie aanwijzingen kreeg dat mogelijk met de electriciteitsmeter is geknoeid, werd Essent ingeschakeld (Essent heeft daarop de electriciteit afgesloten). Voor het geval de bewoonster de boete niet betaalt, kreeg zij meteen een dagvaarding uitgereikt om snel voor de rechter te verschijnen.

Born/Roosteren; bekeurd
De politie heeft afgelopen dinsdag op de Langereweg in Born en op de Maaseikerweg in Roosteren totaal 11 voertuigbestuurders bekeurd. De geconstateerde overtredingen varieerden van het op de Langereweg in Born niet stoppen voor het rode verkeerslicht, een niet APK-gekeurde auto, illegaal parkeren op een voor invaliden bestemde parkeerplaats tot het (op de Maaseikerweg) rijden zonder helm door een bromfietsbestuurder en het niet hebben van een bromfietscertificaat.

Beek; onder invloed
Bij controle afgelopen dinsdag avond op de Blooteweg in Beek van een 32-jarige automobilist uit Beek, bleek dat de man onder invloed achter het stuur van zijn auto zat. Ademanalyse wees uit dat hij ruim 3 promille alcohol in zijn bloed had. Daarnaast bleek de verdachte geen geldig rijbewijs te hebben. De politie maakt proces-verbaal op tegen de verdachte en in het kader van een snelrechtprocedure kreeg hij meteen een dagvaarding uitgereikt om binnenkort voor de rechter te verschijnen.

Deel: ' Politieberichten district Sittard '