Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 24-09-2001 Politieberichten district Sittard (HP 15.05 uur) Mandag 24 september 2001

Sittard, rijden onder invloed:
Een 46 jarige inwoner van Elsloo is maandagmorgen 24 september 2001 door de politie aangehouden wegens het rijden in een personenauto onder invloed van alcohol houdende drank.
Een politiepatrouille zag maandagmorgen omstreeks 00.20 uur een personenauto over de Steinderweg te Sittard rijden met een onzekere rijstijl. De automobilist reed slingerend en overschreed meerdere malen de middenas van de weg. Na het geven van een stopteken stopt de automobilist meteen. Bij het eerste contact was het slingerend rijden vlug duidelijk. De bestuurder rook behoorlijk naar het gebruik van alcoholhoudende drank. Dit werd nog eens bevestigd door een alcoholblaastest. De automobilist werd meegenomen naar het politiebureau waar zijn ademanalyse een meer dan viervoudige overschrijding van het maximaal toegepaste alcoholpromillage uitwees. Tegen de inwoner van Elsloo werd proces-verbaal opgemaakt waarbij zijn rijbewijs werd ingevorderd. Na verhoor kon hij huiswaarts.

Spaubeek, bedrijfsinbraak:
In de nacht van zondag op maandag heeft een inbraak plaatsgevonden in een bedrijf gevestigd aan Op t Veldje te Spaubeek. De inbraak werd ontdekt nadat het inbraakalarm van het bedrijf in werking trad. Na het vernielen van een raam werd de toegang tot het bedrijf verschaft. In meerdere kantoorruimten bleken laden en kasten doorzocht te zijn waarbij een geldbedrag van naar schatting fl. 1000,- werd weggenomen. Bij het ter plaatse komen trof de politie geen inbrekers meer aan. Namens het bedrijf is van de diefstal aangifte gedaan. De politie stelt een onderzoek in.

Sittard, inbraak in sportkantine:
Op zondagavond 23 september 2001 heeft een inbraak plaatsgevonden in de kantine van een atletiekvereniging gelegen aan de Sportcentrumlaan te Sittard. De toegang werd verkregen na het vernielen van een ruit op de eerste etage van het gebouw. Eenmaal binnen werden uit de kantine enkele blikjes frisdrank en zakjes chips ontvreemd. Namens de vereniging is van de diefstal aangifte gedaan. De aangerichte schade is veel groter dan de waarde van de ontvreemd goederen.

Deel: ' Politieberichten district Sittard '