Politie Drenthe

10:11 donderdag 30 december 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

Auto tegen boom

BEILEN - Reed afgelopen nacht een 58-jarige inwoner van Assen met zijn auto op de Linhorst Homanweg tegen een boom. Bleek bij onderzoek dat ook eerst nog een lantaarnpaal was geraakt. De man had teveel gedronken en werd aangehouden. Op het bureau blies hij 655 Ug/l (ongeveer 1,5 promille). Het rijbewijs van de man is ingevorderd. Er zal proces-verbaal tegen hem worden opgemaakt.

Kopstaart aanrijding

SMILDE - Gisteravond reed een 45-jarige man uit Meppel over de Rijksweg in Smilde. Hij bemerkte te laat dat de voor hem rijdende auto's vaart minderden. Hij botste vol tegen de achterzijde van de voor hem rijdende auto, die bestuurd werd door 39-jarige man uit Hijken. Deze bestuurder werd door de brandweer uit de auto gehaald. Beide bestuurders en een aan de kant van de weg staande 36-jarige man uit Bovensmilde, die nog een tik van de auto's meekreeg, zijn voor onderzoek naar het ziekenhuis in Assen gebracht. De auto's werden zwaar beschadigd.

Aanrijdingen door gladheid

HOOGEVEEN - Vanmorgen vroeg reed een 30-jarige man uit Zuidwolde over de Zuidwoldigerweg. Doordat het plaatselijk spekglad was, verloor hij de macht over het stuur en botste tegen een boom. Hij is voor onder zoek overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen. Bijna gelijktijdig schoot 100 meter verder nog een automobilist van de weg door de gladheid. Ook deze kwam tegen een boom tot stilstand en ook deze bestuurder, personalia nog niet bekend, is naar het ziekenhuis gebracht.

Onder invloed

HOLLANDSCHEVELD - Gisteravond werd op de Riegshoogtendijk een automobilist gecontroleerd op het gebruik van alcohol. Het bleek dat de 39-jarige man uit Geesbrug teveel gedronken had. Hij werd aangehouden en op het bureau blies hij 660 Ug/l (ongeveer 1,5 promille). Zijn rijbewijs werd ingevorderd. Na verhoor kon hij met een dagvaarding op zak het bureau verlaten.

Inbraak in garagebox

GASSELTERNIJVEEN - Werd gisteren overdag in gebroken in een garagebox aan de Kruisstraat. Het is niet duidelijk hoe de daders in de box zijn gekomen. De dieven gingen ervandoor met enkele stukken elektrisch gereedschap en een damesfiets.

Diefstal schoenen

EMMEN - Gistermiddag werden in een winkel aan de Hoofdstraat 2 mannen betrapt bij het stelen van 3 paar schoenen. De mannen van 35 en 38 jaar, afkomstig uit Coevorden en Aalden, werden door het winkelpersoneel aangehouden en overgedragen aan de politie. Na verhoor kregen beiden een dagvaarding mee.

Diefstal uit school

COEVORDEN - Werd gisteren ontdekt dat er de laatste dagen was ingebroken in een school aan de Linthorst Homanlaan. Toegang was verschaft door het ingooien van een raam van een klaslokaal. Vermist worden een stereoset en een videorecorder. Schade is niet bekend.

Vernieling ruiten

BEILEN - Bij een school aan De Omloop werden de afgelopen dagen 4 ruiten ingeslagen. De ruiten waren vanaf de binnenplaats vernield.

Ruit ingegooid

HOOGEVEEN - Gisteravond werd aan de Schutstraat in Hoogeveen een ruit van een zaak ingegooid. Door een goed signalement van een getuige, konden6 knapen even later worden aangehouden. Hierbij verklaarde een 17-jarige jongen uit Hoogeveen dat hij de ruit had ingegooid. Proces-verbaal zal worden opgemaakt.

Branden

EMMEN - Ontstond er gistermiddag brand in een schuur achter een woning aan de Rolderbrink. Door de brandweer werd de brand geblust, maar kon niet voorkomen dat de schuur, met daarin fietsen en een partij planken, volledig uitbrandde. Vermoedelijk is er vuurwerk in de schuur gegooid, waardoor de brand is ontstaan.
Schade is niet bekend.

ERICA - Ontstond er gisteravond wederom brand in het schuurtje van de naturistenvereniging aan de Verlengde Herendijk. Brandweer heeft de zaak geblust. Brandstichting wordt hier niet uitgesloten.

EMMEN - Bij een woning aan de Ruinerbrink er gisteravond vuurwerk gestoken in de aftimmering van een raam van een toilet. Hierdoor ontstond brand, die door de brandweer geblust moest worden. Er ontstond redelijke schade. Van de daders geen spoor.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politieberichten Drenthe '