Politie Drenthe

11:13 woensdag 23 februari 2000

Martin Panman

Borger
Auto over het hoofd gezien.

Een 28 jarige automobiliste uit Borger verleende gisteravond geen voorrang op de N34. Zij reed over de N 374 vanuit Schoonloo. Bij de kruising met de N 34 stopte ze, verleende voorrang aan twee autos, maar zag een derde over het hoofd. De twee in zittenden hiervan zijn gewond overgebracht naar het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen.

Nieuw Buinen
Te veel alcohol

Op het Dwarsdiep in Nieuw Buinen werd een 55 jarige automobiliste uit Nieuw Buinen gecontroleerd op het gebruik van alcohol. De blaasproef gaf 290 ugl aan. Ze krijgt een proces-verbaal.

Ook een 41 jarige automobilist eveneens uit Nieuw Buinen moest een blaasproef ondergaan. Hij blies 740 ugl en krijgt ook een proces-verbaal.

Emmen
Heterdaad

Vannacht kreeg de politie een melding dat er een auto opengebroken werd aan de Bargerweg. In de buurt van de auto zag de politie 4 mannen, die voldeden aan het signalement. Twee van de mannen konden aanhouden worden de andere twee ontsnapten. Het bleek te gaan om een 14 jarige man uit Emmen en een 18 jarige man uit Roswinkel. De mannen hadden allerlei spullen bij zich die van diefstal afkomstig waren. Voorlopig zitten ze vast. Naar de beide andere inbrekers wordt nog gezocht.

Borger
Inbrekers gepakt.

Een getuige meldde gisteravond, dat er ingebroken werd in een garage aan de Buinerstraat in Borger. De politie die snel ter plaatse was, betrapte vier Polen op heterdaad. Ze zijn aangehouden en overgebracht naar het politiebureau, waar ze verder worden verhoord. De auto van de Polen is inbeslaggenomen. In de auto zijn goederen aangetroffen die vermoedelijk van diefstal afkomstig zijn.

Zuidlaren
Combiketels weg

Aan de Brigadelaan in Zuidlaren zijn vannacht uit twee in aanbouw zijnde woningen twee combiketels gestolen. De verwarmingsketels waren al aangesloten en brandden. De bovenlichten van de woningen stonden open om te ventileren. Deze werden opengebroken waarna de inbrekers binnen konden komen. De eigenaar deed aangifte en de schade loopt in de duizenden guldens.

Zuidwolde
Juwelendiefstal

Bij een juwelier uit Zuidwolde zijn gistermiddag een aantal sierraden gestolen. Twee zogenaamde klanten wilden sierraden kopen. De winkelier liet verschillende sierraden zien, maar er werd uiteindelijk niets gekocht. De klanten verlieten daarop de winkel. De winkelier merkte toen dat zij sierraden ter waarde van enkele duizenden guldens miste. De eigenaresse van de winkel kon de dieven niet meer achterhalen maar zag wel dat ze in een auto weg reden. Ze noteerde het kenteken en gaf dit door aan de politie. Met verschillende surveillances uit Emmen, Hoogeveen en Zuidwolde werd uitgekeken naar de auto. Op de weg naar Emmen konden ze worden aangehouden. Ze zijn overgebracht naar het politiebureau in Emmen, waar op dit moment een verder onderzoek wordt ingesteld. Het betreffen twee inwoners van Emmen in de leeftijd van 49 en 18 jaar.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politieberichten Drenthe '