Politiebericht

Persberichten 17 december 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Eindhoven: Gewonde bij aanrijding
Een 31-jarige Zwitserse automobilist is vrijdag om 1.25 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Oirschotsedijk ¡V Anthony Fokkerweg. De man reed met zijn personenauto over de Anthony Fokkerweg, vanuit de richting A2. Hij reed genoemde kruising op, bemerkte dat hij de verkeerde weg had en keerde. Hierbij hield hij geen rekening met een achter hem rijdende trekker met oplegger. Deze reed tegen de linkerzijkant van de kerende personenauto. De trekker met oplegger schoof tegen een lichtmast en de steunpilaar van de boven de rijbaan hangende verkeerslichten. De steunpaal brak. De Zwitserse bestuurder van de personenauto is met kneuzingen in het Catharinaziekenhuis opgenomen.

Eindhoven: Motor gestolen
Op de St. Claralaan is donderdagavond tussen 18.30 en 19.30 uur een zwarte Suzuki GSX 750 met het kenteken MT-28-RP gestolen.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Op de Bezuidenhoutseweg is vrijdagmorgen gecontroleerd op het voeren van goede verlichting. Zestien (brom-)fietsers kregen een bon. Op de Limburglaan kregen twee fietsers een proces-verbaal omdat zij door rood reden.

Eindhoven: Aanrijding met beknelling
Een 54-jarige Eindhovense automobilist is vrijdagmorgen om 10.35 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Oirschotsedijk ¡V Anthony Fokkerweg. De man reed met zijn auto over de Oirschotsedijk, vanuit de richting Strijp. Hij reed de kruising op en gaf een vrachtauto, die over de Anthony Fokkerweg vanuit de A2 reed, geen voorrang. De Eindhovenaar raakte bekneld in zijn auto. De brandweer bevrijdde het slachtoffer uit zijn voertuig. De man is met verwondingen aan hoofd en rug in het Catharinaziekenhuis opgenomen. De verkeerslichten werkten niet vanwege een aanrijding in de nacht van donderdag op vrijdag. Hierbij werd de steunpaal van de verkeerslichten omver gereden.

Eindhoven: Bewoners naar ziekenhuis na brandje
Na een keukenbrandje in een woning aan de De Klerklaan zijn de 24-jarige bewoonster en haar twee kinderen van 3 en 2 jaar naar het ziekenhuis gebracht. Zij hadden last van ingeademde rook. Na behandeling konden de slachtoffers weer naar huis.

Helmond: Inbraken
?h Donderdagavond is ingebroken in een woning aan de Dijksestraat. Er is een ruit aan de achterzijde vernield. Uit de woning verdween een geldbedrag van f 2.000,=.
?h In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een woning aan de Hindestraat. Het bovenlicht boven de achterdeur is opengebroken. De inbreker nam laptop, dartpijltjes en baseballcaps mee.
?h Vanuit een onafgesloten berging in de achtertuin van een woning aan de Markiesstraat zijn in de nacht van donderdag op vrijdag een decoupeerzaag, een boormachine en vlees gestolen. Het vlees, 2 fazanten, 2 konijnen, 1 haas en koteletten lagen in de diepvries.

Eindhoven: Auto gestolen
Op de Bilderdijklaan is vrijdag overdag een witte Mercedes 230e met het kenteken XB-62-KG gestolen.

Helmond: Snelheidscontroles
Op de Bakelsedijk is vrijdagmorgen tussen 8.00 uur en 10.00 uur gecontroleerd op de naleving van de maximum snelheid. Van de 361 gecontroleerde voertuigen reden er 31 te snel. Hoogst gemeten snelheid 81 km/u i.p.v. 50 km/u.
Op de Burgemeester van Houtlaan is tussen 13.00 uur en 14.30 uur gecontroleerd. Er werden 15 bonnen uitgeschreven en 381 voertuigen gecontroleerd. Hoogste snelheid 72 km/u i.p.v. 50 km/u.

Helmond: Zakkenrollen
Bij een 59-jarige vrouw is donderdagavond in de Kamstraat haar portemonnee met f. 200,- gerold. De vrouw had de portemonnee in haar tas. Toen ze bij een winkel wilde betalen zag ze dat de ritsluiting openstond en dat de portemonnee verdwenen was.

Deel: ' Politieberichten Eindhoven en Helmond '