Politiebericht Friesland: Regio 11-04-2000
Politieberichten van maandag 10 april (13.00 uur) tot en met dinsdag 11 april (07.00 uur)

Gorredijk: inbraak reparatiebedrijf
Van zondag op maandag werd ingebroken in een reparatiebedrijf aan de Wetterkant. Een thermopane ruit werd vernield en hierdoor is men het bedrijf binnengegaan. Er werden 3 compressoren, twee (weide) schrikapparaten en twee accuboormachines meegenomen. De eigenaar, een 31 jarige inwoner uit Terwispel, heeft aangifte gedaan.
Heerenveen: winkeldiefstal
Maandag omstreeks 13.35 uur kwam er een melding binnen dat bij de Hema aan de Dracht een winkeldiefstal was gepleegd. Twee mannen waren de winkel binnengekomen en hadden bij de afdeling kleding een poloshirt weggenomen en waren daarmee de winkel uitgelopen. Buiten de winkel kon één van de mannen door de beveiliging worden aangehouden. De andere wist te ontkomen. De aangehouden verdachte werd overgebracht naar het bureau. Aan het bureau gaf hij eerst nog een valse naam op. De man, 21 jaar oud, zonder vaste woon- of verblijfplaats, is na te zijn gehoord, weer in vrijheid gesteld.

Sneek: inbraak auto
Van zaterdag op zondag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Gajus Nautastraat. Vermoedelijk met een valse sleutel is de auto opengemaakt. Uit de auto werden 5 cd`s en een radio/cd-speler weggenomen. De eigenaar, een man van 29 jaar uit Sneek, heeft aangifte gedaan.

Harlingen: insluiping
Maandag omstreeks 15.45 uur vond een insluiping plaats bij de dokterspraktijk aan het Franekereind. Uit een in de keuken staande tas werd een portemonnee weggenomen. In de portemonnee zat wat kleingeld en een bankpas. De eigenaresse, een vrouw van 42 jaar uit Berlikum, heeft aangifte gedaan.

Harlingen: insluiping
Maandag omstreeks 16.30 uur vond in een woning aan de Schritsen nog een insluiping plaats. Terwijl de bewoonster, een vrouw van 36 jaar, thuis was, werd uit een jas, die hing aan de kapstok in de hal, een portemonnee weggenomen. In de portemonnee zaten giro- en bankbescheiden. De bewoonster heeft aangifte gedaan.
Drachten: autoinbraak
Afgelopen weekend werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Brouwerssingel. Er was geen braakschade aan de auto. Uit de auto werden een radiocassetterecorder en een versterker weggenomen. De eigenaar, een man van 24 jaar uit Drachten, heeft aangifte gedaan.
Sneek: poging inbraak woning
Tussen woensdag en maandag heeft men getracht in te breken in een woning aan de Partuurstraat. In het kader van het politiekeurmerk `Veilig Wonen` was deze woning voorzien van goed hang- en sluitwerk, zodat het bij een poging is gebleven. De schade bleef nu beperkt tot een beschadigd raamkozijn. De eigenaar, een man van 69 jaar uit Sneek, heeft aangifte gedaan.

Drogeham: eenzijdig ongeval
Maandag omstreeks 18.35 uur vond op de parallelweg van de Langdyk ter hoogte van Ikkers een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een personenauto, een man van 20 jaar uit Harkema, reed met te hoge snelheid. In een flauwe bocht in de weg kwam hij in de berm terecht en verloor de macht over het stuur. De auto kwam op zijn kop in een droge berm sloot tot stilstand. Daar de bestuurder de autogordel droeg kon hij ongedeerd de auto verlaten. Hij is voor observatie overgebracht naar het ziekenhuis in Drachten en daar werd geen letsel geconstateerd. De auto raakte totaal vernield.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8272

Deel: ' Politieberichten Friesland '