Politiebericht Friesland: Friesland 27-08-2001
Politieberichten van 27/8 (07.00 tot 13.00 uur)

Leeuwarden: overval in woning
In verband met een overval in een woning aan de Margaretha de Heerstraat is zaterdag omstreeks 09.00 uur een 36-jarige Leeuwarder aangehouden. De man wordt er van verdacht drie plaatsgenoten (41, 39 en 34 jaar) in de woning te hebben mishandeld en beroofd. De drie liepen bij de overval verwondingen op, waarvoor ze per ambulance baar het ziekenhuis werden gebracht. Na behandeling konden zij weer huiswaarts. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Leeuwarden: inbraak kantoorpand
Afgelopen weekend werd ingebroken in een kantoorpand aan de Newtonweg. Nadat een ruit was vernield werd een portemonnee met inhoud weggenomen. Een 30-jarige inwoonster van Stiens deed namens het bedrijf aangifte.

Appelscha: inbraak bedrijf
Tussen vrijdag en zondag is ingebroken in een bedrijf aan de Drentseweg. Men kwam binnen door een raam open te wrikken. Ontvreemd werden een zaag-, boor- en slijpmachine en twee velux-dakramen. De goederen zijn vervoerd op een eveneens gestolen aanhanger. Aangifte is gedaan door een 64-jarige inwoner van Oosterwolde.

Drachten: diefstal uit bedrijf
Tussen zaterdag en maandagochtend is inegbroken in een winkel aan de Martin Luther Kingsingel. Onduidelijk is hoe men is binnengekomen. Ontvreemd werden een tuner, cs-wisselaar, versterker, fax en een portemonnee met enkele honderden guldens. Aangifte is gedaan door een 26-jarige inwoner van Nijega.

Bureau Communicatie: 058 8807272

Zoekwoorden: