Politiebericht Friesland: Friesland 1-10-2001
Politieberichten van 1/10 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Suwald: eenzijdig ongeval met gewonde
Zondag omstreeks 20.30 uur vond op de Monnikeweg een eenzijdig ongeval plaats. Een 19-jarige inwoonster van Tytsjerk kwam met haar auto uit de richting Burgum en reed in de richting Suwald. Een bocht in de weg werd door haar te laat opgemerkt en het gevolg hiervan was dat zij met de auto in de sloot naast de weg terechtkwam. De vrouw werd door de brandweer uit haar benarde positie bevrijd en gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Leeuwarden.

Drachten: inbraak woning
Van zondag op maandag werd ingebroken in een woning aan de Geelgorstraat. Via verbreking van de achterdeur was men de woning binnengekomen. Uit de woning werden een televisie, een stereotoren, een videorecorder en ongeveer 75 cd`s weggenomen. De bewoonster, een 22-jarige vrouw, heeft aangifte gedaan.

Joure: inbraak motel
Afgelopen nacht werd ingebroken in het motel aan de Klokmakkerij. Door verbreking van een raam kwam men het pand binnen. De in het motel staande gokkasten werden opengebroken en het daarin aanwezige geld werd weggenomen. Een medewerker van het motel, een 41-jarige inwoner van Sint Nicolaasga, heeft aangifte gedaan.

Lemmer: inbrekers aangehouden
Naar aanleiding van inbraken in met name sportkantines in Lemmer, waaronder de voetbalvereniging CVVO en de korfbalvereniging Lemmer, werden half september twee mannen uit Lemmer, respectievelijk 32 en 44 jaar oud, aangehouden. De verdachten had ook ingebroken in een woning in Follega en door hen werden ook buitenboordmotoren weggenomen in Lemmer en Follega. Tevens werd de heler, een 29-jarige man uit Lemmer, aangehouden. De heler werd na verhoor weer heengezonden. De beide verdachten zitten nog vast. Uit onderzoek kwam verder naar voren dat de jongste verdachte ook betrokken was bij diefstallen in Emmeloord. De inbraken en diefstallen vonden voornamelijk plaats in de maanden juni t/m augustus. De totale schade ( incl. de waarde van de gestolen goederen) bedraagt ongeveer f 55.000,-

Wirdum: onder invloed
Zondag omstreeks 00.35 uur werd op de Oenemadyk een bestuurder van een bromfiets gecontroleerd. De jongeman, een 18-jarige inwoner van Wirdum, droeg geen helm en bovendien bleek dat hij gedronken had. Aan het bureau blies hij 685 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 8uren.

Echtenerbrug: inbraak café
Maandag tussen 02.30 en 06.45 uur werd ingebroken in een café aan het Hellingpad. Een deur aan de achterzijde van het pand werd opengebroken. In het pand werden de gokkasten opengebroken. De geldbakken van de gokkasten en de kassalade werden leeg in de tuin achter het café teruggevonden. Tevens werd een stereotoren meegenomen. De eigenaar, een 52-jarige man, heeft aangifte gedaan.

Oldeholtpade: inbraak sportkantine
Afgelopen nacht werd ingebroken in de sportkantine van de korfbalvereniging SCO aan de Stellingenweg. De deur van de kantine werd opengebroken. Uit de kantine werden een computer, een draagbare tv en frisdrank weggenomen. De beheerder, een 55-jarige inwoner van Oldeholtpade, heeft aangifte gedaan.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272

Deel: ' Politieberichten Friesland '