Politiebericht Friesland: Friesland 6-09-2001
Politieberichten van 6 september (07.00 - 13.00)

Wons: gestolen auto`s gevonden
Twee auto`s, die in de nacht van maandag op dinsdag uit een garagebedrijf aan de Snekerstraat in Bolsward zijn gestolen, zijn dinsdagavond in Wons terug gevonden. Een inwoonster van Wons las op de kabelkrant van de diefstal. Zij zag uit het raam van haar woning dat een van de auto`s met het op de kabelkrant genoemde kenteken bij haar in de straat stond. Toen ze de straat op liep zag ze ook de andere gestolen auto staan. De technische recherche heeft de beide auto`s op sporen onderzocht.

Twijzel: snelheidscontroles
Het team Fryske Diken van de politie Friesland heeft woensdag van 16.00 tot 21.00 uur met een onopvallende auto controles uitgevoerd rondom Twijzel en Zwaagwesteinde. In totaal 7 bestuurders werden bekeurd voor te snel rijden. De snelste overtreder reed 42 km/u te snel.

Joure: inbraak auto
In de nacht van woensdag op donderdag werd ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Sinnebuorren. Nadat een raam was vernield werd een radio/cd-speler weggenomen. De 31-jarige eigenaar uit Joure deed aangifte.

Fryske diken: resultaten snelheid over de maand augustus 2001 In de maand augustus zijn in de provincie Fryslân 354.160 voertuigen gecontroleerd op snelheid. Daarvan hield 95,8% zich aan de snelheid. In 865 uren werden 479 controles uitgevoerd.

Tussen Wijnjewoude en Donkerbroek werden 32.754 voertuigen gecontroleerd, 2278 reden te snel, een overtredingpercentage van 7%. Tussen Selmien en Wijnjewoude werden 41.633 voertuigen gecontroleerd, 1377 reden te snel, een overtredingpercentage van 3,3%. Tussen Sneek en Jutryp werden 25.766 voertuigen gecontroleerd, 494 reden te snel, een overtredingpercentage van 1,9%. Tussen Buitenpost en de provinciegrens werden 24.091 voertuigen gecontroleerd, 2.334 reden te snel (9,7%). Tussen Sumar en de N31 werden 24.006 voertuigen gecontroleerd, 618 reden te snel (2,6%). Tussen Dearsum en Sneek werden 22.610 voertuigen gecontroleerd, 531 reden te snel (2,3%).

In Heerenveen Het Meer werden in de maand augustus 3.850 voertuigen gecontroleerd, 295 reden te snel (7,7%); Meyerweg: 4.570, 62, 1,4%; in Drachten Noorderdwarsvaart: 870, 63, 7,2%; Zuiderdwarsvaart: 1.020, 58, 5,7%; Lauwers: 1.167, 116, 9,9%; Overstesingel: 6.857, 255, 3,7%; Eikesingel: 1.970, 135, 6,9%; Leeuwarden: Aldlansdyk: 3.413, 337, 9,9%.

Fryske diken: snelste overtreders week 35
Buiten de bebouwde kom werd in de week van 27 augustus tot en met zondag 2 september de hoogste snelheid gemeten op de N910, rondweg Dokkum afslag Westergeest. Hier werd een snelheid gemeten van 158 km per uur, terwijl 80 is toegestaan, een overschrijding van 78 km per uur. Binnen de bebouwde kom werd in Herenveen de hoogste snelheid gemeten op Het Meer: 81 km werd geregistreerd, een overschrijding van 31 km per uur. In Drachten reed de snelste over de Eikesingel: 78, een overschrijding van 28 km per uur.

Bureau Communicatie, telefoon 058 - 880 8272

Deel: ' Politieberichten Friesland '