Politiebericht Friesland: Friesland 25-09-2001
Politieberichten van 25/9 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Rinsumageest: eenzijdig ongeval
Dinsdag omstreeks 04.45 uur vond op de Lauwersseewei onder Rinsumageest een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een personenauto, een 31-jarige inwoner van Dokkum, verklaarde dat hij in dichte mist plotseling twee koplampen op zich af zag komen. Hij is toen in een reactie naar links uitgeweken en kwam via de berm in de sloot tegen een hekkedam tot stilstand. De bestuurder klaagde over pijn in zijn borst en linker knie. De auto werd totaal vernield. Of er inderdaad sprake is geweest van een tegenligger werd uit het onderzoek niet duidelijk. De politie vraagt eventuele getuigen om zich te melden, telefoon 0900 - 8844

Driessum: eenzijdig ongeval met licht gewonde
Maandag omstreeks 22.35 uur vond op de Walddyk onder Driesum een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een personenauto reed in een bocht naar links rechtdoor en kwam vervolgens in de sloot naast de weg tot stilstand. De bestuurder, een 21-jarige inwoner van Damwoude werd uit de auto geslingerd en raakte licht gewond. De man werd met onderkoelingsverschijnselen en een pijnlijke rug overgebracht naar het ziekenhuis in Dokkum. De auto werd totaal vernield.

Oosterwolde: inbraak
Afgelopen nacht werd ingebroken in het distributiecentrum aan de Venekoterweg. Men kwam het gebouw binnen door vernieling van een ruit. Een in het kantoor staande kluis, met daarin een paar honderd gulden, werd weggenomen. Een medewerker van het distributiecentrum, een 56-jarige inwoner van Oosterwolde, heeft aangifte gedaan. De kluis werd met een aldaar staande vuilniscontainer vervoer naar de hoek van de Venekoterweg met de Lage Haer en aldaar overgeladen in een personenauto, een VW Golf Diesel, kleur groen, voorzien van het kenteken SZ-NX-26. Uit het onderzoek kwam naar voren dat deze auto iets verderop, vanaf de Hoge Haer, werd gestolen. De eigenaar van de auto, een 29-jarige inwoner van Oosterwolde, heeft aangifte gedaan. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Oudehaske: inbraak auto
Van maandag op dinsdag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Marten Janssstraat. Het portierslot werd geforceerd. Uit de auto werden een radio/cd-speler, een versterker, een cd-wisselaar en drie boxen weggenomen. De eigenaar, 30-jarige inwoner van Oudehaske, heeft aangifte gedaan.

Joure: aanrijding licht gewonde
Dinsdag omstreeks 00.30 uur reed een 26-jarige inwoner van Joure met zijn auto tegen een boom op de Haskerveldweg nabij de Tolhuswei. De bestuurder had tengevolge van de dichte mis een bocht in de weg gemist en was rechtdoor tegen een boom tot stilstand gekomen. De bestuurder liep een paar pijnlijke ribben en een pijnlijke bovenlip op. De auto werd zwaar beschadigd en moest worden weggesleept.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272

Deel: ' Politieberichten Friesland '