Politiebericht

Persberichten 3 november 1999/

Politieberichten

GEMERT: Bedrijfsongeval
Op dinsdagmorgen 2 november vond een arbeidsongeval plaats tijdens bouwwerkzaamheden voor de uitbreiding van het hoofdkantoor van Unidek aan de Scheiweg in Gemert. Een 19-jarige Beek&Donkse elektromonteur was doende met het aanleggen van elektrische leidingen tegen het plafond. Bij het afstappen van een trap stapte hij te ver achteruit en viel vanaf de eerste verdieping naar beneden. Tengevolge van de val brak hij beide polsen. Hij werd in het Elkerliek-ziekenhuis in Helmond behandeld.

BEEK&DONK: Aanrijding
Op dinsdag 2 november, omstreeks 08.15 uur, moest op de Bosscheweg in Beek&Donk een 46-jarige inwoner van Veghel vol in de remmen voor een nabij de afslag met de Bemmer stilstaande file voertuigen. Hij kwam hierdoor met zijn personenauto op de weghelft voor tegemoetkomend verkeer en botste daar frontaal tegen een trekker met oplegger, bestuurd door een 21-jarige inwoner van Valkenswaard. Het bleef wonderwel bij materiele schade. De auto van de Veghelnaar werd zwaar beschadigd weggetakeld.

AARLE-RIXTEL: Verkeersongeval
Op dinsdag 2 november, kort na 12.00 uur, vond een eenzijdig verkeersongeval plaats op de Lieshoutseweg in Aarle-Rixtel. Een 29-jarige inwoonster van Aarle-Rixtel remde in een bocht; raakte de macht over het stuur kwijt en botste met haar personenauto tegen een boom. De Aarle-Rixtelse moest zich onder doktersbehandeling laten stellen. Haar auto werd zwaar beschadigd weggetakeld.

LIESHOUT: Aanrijding
Op dinsdag 2 november, omstreeks 13.30 uur, vond een verkeersongeval plaats op de Bavariakruising (Beekseweg/ Provincialeweg) in Lieshout. Een van de Beekseweg komende 24-jarige inwoner van Haaften verleende met zijn trekker met oplegger geen voorrang aan een over de Provincialeweg rijdende personenauto, bestuurd door een 40-jarige inwoner van Gemert. Het bleef gelukkig bij materiele schade. De personenauto van de Gemertenaar moest zwaar beschadigd worden weggetakeld.

AARLE-RIXTEL: Aanrijding
Op dinsdag 2 november, rond 14.30 uur, werd op de Laarweg in Aarle-Rixtel door twee bestuurders van personenauto's niet voldoende rechts gehouden. Bij het passeren raakten zij elkaar met de linkerbuitenspiegels. De bestuurders waren een 33-jarige inwoner van Helmond en een 47-3'arige inwoner van Helmond.

GEMERT: Verkeersongeval
Op dinsdag 2 november, omstreeks 16.30 uur, vond een eenzijdig verkeersongeval plaats op de West-Om in Gemert. Ter hoogte van de afslag Wijnboomlaan had een 51-jarige inwoonster van Gemert haar personenauto niet onder controle. Zij raakte de macht over haar stuur kwijt en botste tegen een verkeersbord op de middengeleider van de weg. Het bleef bij materiele schade.

DE MORTEL: Aanrijding
Op dinsdag 2 november, omstreeks 16.45 uur, vond een aanrijding plaats op de kruising Kastanjelaan / Lochter-weg in De Mortel. Een 19-jarige inwoner van Gemert reed vanaf de Kastanjelaan de Lochterweg op en verleende geen voorrang aan een van rechts komende 20-jarige inwoner van Helmond. Beide personenauto's moesten zwaar beschadigd worden weggetakeld.

BEEK EN DONK: Diefstal bromfiets
Gisteravond tussen 19.30-22.15 uur werd nabij een horecabedrijf aan de Koppelstraat in Beek en Donk een geel-zwart-grijze bromfiets weggenomen van het merk Yamaha, De bromfiets met verz.plaatje ZFW-183 stond middels een ketting afgesloten, maar werd desondanks toch gestolen.

BEEK EN DONK: Verkeerstoezicht
Vandaag werd in Beek en Donk op diverse plaatsen controle uitgeoefend op het parkeren van auto's. Aanleiding hiertoe waren klachten die bij de politie waren binnengekomen. Met name bij de school De Raagten werden 2 bestuurders bekeurd voor het stoppen in strijd met een stopverbod. Verder werd 's-middags toezicht gehouden op het marktterrein op het Piet van Thielplein. Ook hier werden 2 parkeerbekeuringen uitgedeeld en werden diverse bestuurders gewaarschuwd. Deze bekeuringen waren niet nodig geweest, omdat wekelijks dit probleem onder de aandacht wordt gebracht in de plaatselijke Laarbeker.

Deel: ' Politieberichten Gemert/ Laarbeek '