Postbus 4240 Hollands Midden
Fax 071 - 5459326
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 3 september 2001

Inbraak in woning Hillegom (D1) In de avond van vrijdag 31 augustus werd er ingebroken in een woning aan de Faleriolaan. Vermoedelijk kwam men de woning binnen na het openbreken van een raam. Uit de woning wordt geld vermist.

Auto beschadigd na ontploffing De Zilk (D1)
Onverlaten staken op zaterdag 1 september rond 02.00 uur vermoedelijk een stuk vuurwerk onder een aan de Beukenlaan geparkeerde auto aan. Door de ontploffing liep de auto schade op aan en bij de motorkap en de voorruit. De gedupeerde is een 37-jarige man uit De Zilk.

Behoorlijk onder invloed Noordwijk (D1) Surveillerende agenten zagen op zondag 2 september rond 01.20 uur een auto met hoge snelheid op de Gooweg rijden. Naast de hoge snelheid had de bestuurder de gehele weg nodig. De agenten vermoedden dan ook drankgebruik. Via de Schulpweg, Duindamseweg kwam men uit op den camping aan de Randweg. Bij het uitstappen viel de 44-jarige man uit Polen bijna om van de drank. Aan het bureau was hij niet in staat om een ademanalyse af te leggen. Een bloedproef weigerde de man. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Bromfietser onderuit door glad wegdek Leiderdorp (D3)
Een 16-jarige bromfietser uit Leiderdorp ging op de Voorhoflaan op vrijdag 31 augustus rond 18.00 uur met zijn bromfiets onderuit. Vermoedelijk benzine of olie had het wegdek terplaatse glad gemaakt. De onfortuinlijke bromfietser is voor onderzoek overgebracht naar het Rijnland Ziekenhuis. De brandweer spoot het wegdek schoon.

Inbreker opgepakt Leiderdorp (D3) De politie van Den Haag hield op zondag 2 september een inbreker aan die in de nacht van vrijdag 31 augustus op zaterdag 1 september bij een bedrijf aan de Bospolder in Leiderdorp een inbraak pleegde. Bij die inbraak werd een bedrijfsauto gestolen. Deze auto werd in Den Haag teruggevonden met een verdachte erbij. Bij de inbraak aan de Bospolder werd een elders vermoedelijk gestolen auto aangetroffen. Vermoedelijk is met deze auto in de nacht van de inbraak een ramkraak gezet bij een benzinestation in Rozenburg (NH). De politie van Kennemerland is ingeschakeld. De politie zet het onderzoek voort.

Brand in woning Leiden (D4)
Door onbekende oorzaak vloog op vrijdag 31 augustus rond 22.25 uur een bank in een woning aan de Onyxhof in de brand. De bewoonster kon zich met haar kind in veiligheid stellen. Zij brachten de nacht elders door. De brandweer bluste het vuur.

Inbreker aangehouden Leiden (D4)
De politie hield op zaterdag 1 september rond 01.25 uur bij een videotheek aan de Botermarkt een 24-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aan. Hij had kort voor zijn aanhouding ingebroken in de videotheek. De geallarmeerde politie zag hem nog het vernielde raam uitklimmen. De man werd aangehouden. Bij zich had hij lingerie, boekjes en enkele video-banden. Na zijn verhoor en het opmaken van een proces-verbaal, werd hij in de middag weer op vrije voeten gesteld.

Woninginbreker aangehouden Leiden (D4)
De politie hield op zaterdag 1 september rond 09.50 uur bij een woning aan de Maredijk een 35-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aan. Hij werd op heterdaad betrapt bij een inbraak in een woning aan de Maredijk. Een ruitje van de woning had hij vernield om binnen te komen.Buitenlands en Nederlands geld had hij zich inmiddels toegeëigend. Ook poogde hij vermoedelijk in te breken bij een naburige woning aan de Maredijk. De man is inverzekering gesteld. Op dinsdag 4 september zal hij worden voorgeleid bij justitie.

Inbraak woningen Leiden (D4) In de nacht van vrijdag 31 augustus op zaterdag 1 spetember werd ingebroken in een woning aan de Van der Duynstraat. Een deur werd opgengebroken om binnen te komen. Uit de woning worden sieraden, c.d.'s en wordt een videorecorder vermist. In de middag of avond van zaterdag 1 september werd ingebroken in een twee flatwoningen aan de Anna van Burenhof. Deuren werden opengebroken om binnen te komen. Het is nog niet helemaal bekend wat is gestolen uit de woning. Mogelijk dat het gaat om een geldbedrag en een mobiele telefoon.

Auto te water Langeraar (D5) Op zaterdag 1 september om 01.00 uur kreeg de politie de melding dat op de langeraarseweg te langeraar, nabij een bocht een auto te water was geraakt. Ter plaatse trof de politie een man aan die tot zijn middel nat was en vertelde dat hij met zijn auto van de weg was geraakt omdat er volgens zijn zeggen een krat op de weg stond. De 37-jarige man uit Ter Aar was de controle over zijn auto kwijt geraakt en raakte te water. Aangezien de man naar alcohol rook hebben de politieagenten hem een blaasproef laten ondergaan. De man blies een A-indicatie. De man werd aangehouden en overgebracht naar het bureau alwaar hij bij de ademanalyse 520 ug./l blies. De man kreeg een rijverbod van 5 uur en proces-verbaal is opgemaakt.

Dronken vrouw op fiets aangereden Alphen aan den Rijn (D5) Op zondag 2 september om 00.30 uur zag de politiesurveillanceauto dat er op de Willem de Zwijgerlaan, net over de Julianabrug een aanrijding had plaats gevonden tussen een personenauto en een vrouw op een fiets. De 26-jarige vrouw uit Alphen aan den Rijn was in aanrijding met de personenauto gekomen toen zij onverwacht de rijbaan van de Willem de Zwijgerlaan op fietste. De 27-jarige bestuurder uit Rotterdam kon de vrouw niet meer ontwijken en een aanrijding was het gevolg. Omdat de vrouw nekklachten had en zeer waarschijnlijk onder invloed was van alcohol houdende drank is ze ter controle door de ambulance dienst meegenomen naar het Rijnland Ziekenhuis in Leiderdorp. In het ziekenhuis is een bloedproef afgenomen. Proces-verbaal is opgemaakt.

Aanrijding met gewonde Waddinxveen (D6)
Op vrijdag 31 augustus om 17.00 uur heeft er een aanrijding plaats gevonden op de G. Van Dort Kroonweg in Waddinxveen waarbij een 31-jarige bestuurder uit Zoetermeer gewond is geraakt. De 31-jarige bestuurder reed in zijn bestelbus achter een personenauto in de richting van de Ijssermanweg in Waddinxveen toen de voorste personenauto moest remmen. De 31-jarige man kon niet op tijd zijn voertuig tot stilstand brengen en botste tegen zijn voorganger. De 31-jarige man is met onbekend letsel door de ambulancedienst naar het ziekenhuis gebracht. Proces-verbaal is opgemaakt.

Asociaal weggedrag Nieuwerkerk a/d IJssel (D6) Op zaterdag 1 september om 02.30 uur zagen agenten tijdens hun surveillancedienst op de Kerklaan in Nieuwerkerk een personenauto met piepende banden en veel gas wegrijden vanaf de kerklaan in de richting van de Maatveldseweg in Nieuwerkerk. De 23-jarige bestuurder werd door de agenten aangesproken op zijn rijgedrag en roken een alcohollucht. De 23-jarige man kon gelijk op de alcoholtester blazen en blies een F-indicatie. De man werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. Op het bureau blies de man 565 Ug./l Proces-verbaal is opgemaakt.

Keuken in de brand Nieuwerkerk a/d IJssel (D6) Op zaterdag 1 september om 12.00 uur kreeg de politie de melding dat een woning op de Westringdijk in Nieuwerkerk in de brand zou staan. De brandweer die snel ter plaatse was was de brand snel meester. De brandweer constateerde dat de brand begonnen was in de keuken door een kortsluiting in de elektrische kookplaat. De bewoners die niet thuis waren zijn in kennis gesteld.

Met motor rechtdoor in de bocht Moordrecht (D6)
Op zaterdag 1 september om 17.30 uur is een 40-jarige motorrijder uit Arnhem gewond geraakt op de Middelweg in Moordrecht toen hij met zijn motor tegen een boom aan reed. Vermoedelijk door te hoge snelheid en een verkeerde inschatting is de motorrijder in een bocht rechtdoor gereden en is tegen een boom en vervolgens een verkeersbord tot stilstand gekomen. De man is met letsel aan zijn arm en been opgenomen in het Bleuland Ziekenhuis in Gouda.De politie stelt een onderzoek in naar het gebeuren. Registratieset is opgemaakt.

Bromfietser onder invloed van alcohol Zevenhuizen (D6)
Op zondag 2 september om 04.00 uur zagen agenten tijdens de surveillance dienst op de Beijerincklaan in Waddinxveen een bromfiets rijden met twee personen. Na twee maal de bestuurder van de bromfiets een stopteken te hebben gegeven reed de bestuurder gewoon door. De agenten hebben de bromfiets hierop klem gereden en hebben de bestuurder laten blazen op de alcoholtester. De 19-jarige bestuurder uit Waddinxveen blies een A-indicatie waarop hij werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. Op de ademanalyse blies de man 485 ug./l. De man die niet in het bezit was van een bromfietscertificaat kan een behoorlijke boete tegemoet zijn in verband met bovenstaande. Proces-verbaal is opgemaakt.

Snelheidscontrole Boskoop (D6) De politie heeft op zaterdag 1 september van 19.55 uur tot en met 22.12 uur een snelheidscontrole gehouden op de Zijde. Er werd gemeten in de richting van de hefbrug / Hoogeveenseweg. Van de 602 passanten waren er 132 in overtreding. De laagstgemeten snelheid was 57 km per uur. De hoogstgemeten snelheid was 92 km per uur.

Overvaller tankstation aangehouden Nieuwerkerk a/d Ijssel (D6) De politie heeft op vrijdag 31 augustus een 48-jarige man uit Beneden-Leeuwen in zijn woonplaats aangehouden op verdenking van het overvallen van een tankstation aan de Zuidplas. De verdachte heeft na verhoor op het politiebureau bekend op 28 augustus omstreeks 17.50 het tankstation te hebben overvallen. Bij de overval was een klein geldbedrag buitgemaakt. De verdachte is na verhoor met een dagvaarding heengezonden. Hij zal zich later voor de rechter moeten verantwoorden.

Verdachte van tanken zonder betalen aangehouden Nieuwerkerk a/d Ijssel (D6) De politie heeft op vrijdag 31 augustus een 45-jarige man uit Vaassen aangehouden op verdenking van tanken zonder te betalen. De man zou op maandag 16 april omstreeks 18.15 uur hebben getankt bij een tankstation op de Rijksweg A20 en weggereden zijn zonder te betalen.

Verdachte woninginbraak aangehouden Nieuwerkerk a/d Ijssel (D6) De politie heeft op donderdag 30 augustus een 20-jarige man uit Rotterdam aangehouden op verdenking van woninginbraak. De man zou op 5 maart jl. hebben ingebroken in een woning aan de Mr. P.D. Kleylaan. Tijdens de inbraak werd de verdachte overlopen door de bewoners en maakte zich snel uit de voeten. Bij zijn aanhouding bleek hij in het bezit te zijn van een gestolen auto. De politie heeft de auto in beslaggenomen. De verdachte is inmiddels verhoord. Tegen hem is proces verbaal opgemaakt. Binnenkort zal hij zich voor de rechter moeten verantwoorden.

Drugsdealer aangehouden Gouda (D7)
De politie heeft in de nacht van zaterdag 1 september op zondag 2 september een 21-jarige man uit Gouda angehouden op verdenking van drugsdealen. Mede door meldingen van buurtbewoners kon de politie de verdachte op de Westerkade aanhouden. De verdachte dealde drugs vanuit een witte BMW. De politie heeft het voertuig, een flinke hoeveelheid harddrugs en diverse goederen voor de drugshandel in beslaggenomen. De Gouwenaar is inmiddels verhoord en inverzekeringgesteld.

'Klanten' nemen ook winkelwagen mee Gouda (D7)
De politie hield op zaterdag 31 augustus rond 17.15 uur in Bergambacht een 26-jarige vrouw en een 30-jarige man uit Bergambacht aan. Zij hadden eerder op de middag bij een computer winkel aan de Kampenringweg hun inkopen gedaan. Niet alleen deze inkopen laadden ze in hun auto in, ook het winkelwagentje ging in de auto mee. De winkelier deed daarvan aangifte bij de politie die het tweetal later op de middag arresteerde. Ondanks dat het winkelwagentje bij hen werd aangetroffen, ontkenden de twee de diefstal. Na het verhoor en het opmaken van een proces-verbaal zij in de avond weer op vrije voeten gesteld.

Inbraak in woningen Gouda (D7)
In de nacht van zaterdag 1 op zondag 2 september werd in een woning aan de Kaagwerf ingebroken. Een raam werd opengebroken. Uit de woning zijn in ieder geval horloges en een digitale fotocamera gestolen. Bij twee woningen aan de Burgvlietkade en de Willem en Marialaan bleef het bij een poging. In beide gevallen werden de inbreker(s) betrapt door de bewoners. Zij gingen er bij hun ontdekking vandoor.

Frontale aanrijding tussen scooterrijders Reeuwijk (D7) Op zondag 2 septeber rond 02.45 uur ontstond op de Nieuwdorperweg een frontale aanrijding tussen twee scooterrijders. Een 18-jarige Gouwenaar raakte daarbij gewond. In het Groene Hartziekenhuis moest zijn beschadigde milt verwijderd worden. Wie de tegenligger en tegenpartij van de Gouwenaar is geweest, is op dit moment nog niet bekend. Het ongeval ontstond nadat de nog onbekende scooterrijder een andere scooterrijder ging inhalen. Op dat moment kon de Gouwenaar hem niet meer ontwijken. Hij wist na het ongeval nog wel naar een nabijgelegen discotheek te strompelen. Daar werd hij door bekenden naar het Groene Hart Ziekenhuis gebracht. De tegenpartij was gevlogen. De politie stelt daar een onderzoek naar in.

Man door luchtdrukkogeltje verwond Gouda (D7)
Op maandag 3 september rond 00.45 uur werd een 37-jarige Gouwenaar op de Kleiweg door een nog onbekende man belaagd. De Gouwenaar liep met zijn fiets over de Kleiweg toen nabij de kruising met de Hoogstraat een man op hem af kwam. Deze wilde geld van hem. Er ontstond daarop een discussie. De Gouwenaar stapte daarop op zijn fiets en wilde wegrijden. Hij hoorde vervolgens een klik, of er geschoten werd met een luchtdrukwapen, en voelde pijn aan zijn voorhoofd. Thuis ontdekte hij daar een klein wondje. De politie stelt een onderzoek in.

Dodelijk verkeersongeval Vlist (D8)
Een 32-jarige automobiliste uit Vlist is op zondag 2 september omstreeks 07.00 uur dodelijk verongelukt na een aanrijding met een 19-jarige automobiliste uit Schoonhoven. De 32-jarige automobiliste reed over de Westvlisterdijk komende uit de richting van Vlist. Uit tegenovergestelde richting reed de Schoonhovense met nog twee inzittenden. De schoonhovense hield niet voldoende rechts waardoor er een frontale aanrijding ontstond. De vrouw overleed ter plaatse aan haar verwondingen. Beide voertuigen zijn weggetakeld. De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval. De Westvlisterdijk is enige tijd afgesloten geweest. Omstreeks 10.00 uur is de weg weer vrijgegeven voor verkeer.

Gebroken neus na kopstoot Stolwijk (D8) De politie heeft op zondagavond 2 september een 37-jarige man uit Stolwijk aangehouden op verdenking van mishandeling van een 15-jarige jongen uit zijn woonplaats. De jongen zat omstreeks 20.50 uur met een groep vrienden in de speeltuin aan de Karekietstraat toen zij een woordenwisseling kregen met drie personen uit een woning aan de Karekietstraat over overlast. Hierop kreeg de jongen een kopstoot van de 37-jarige bewoner. De jongen is met een gebroken neus naar het Groene Hartziekenhuis gegaan. De politie doet onderzoek naar de mishandeling.

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 15497 '