Postbus 4240 Hollands Midden
Fax 071-5459326
Afkomstig van: E. Straathof
Datum: 11 oktober 2001

Overrompeld Leiden (D4) Een 62-jarige vrouw uit de Titus Brandsmalaan in Leiden is woensdagmiddag 10 oktober overrompeld door twee onbekende vrouwen. Rond 15:00 uur liet de vrouw juist een controleur van het energiebedrijf uit. Nog voor ze de deur weer dicht had, duwden twee voor haar onbekende vrouwen haar ruw naar binnen. Terwijl de één een smoes ophing over mogelijke lekkage en haar mee de keuken in trok, ging de tweede vrouw de woning door. De volledig overrompelde vrouw heeft bij de politie aangifte gedaan. Vooralsnog mist zij geen eigendommen. Ze heeft een redelijk signalement van de twee vrouwen kunnen geven. Het gaat om een forse vrouw van naar schatting 50 jaar en een jongere vrouw in een zwarte jurk. Mensen die informatie over deze twee personen hebben wordt verzocht contact met de politie in Leiden op te nemen, telefoonnummer 0900-8844.

Rijbewijs inbeslaggenomen Leiden (D4) Op woensdag 10 oktober om 23.30 uur is op de Lammenschansweg in Leiden een 41-jarige motorrijder uit Voorschoten aangehouden voor het rijden onder invloed. De man die tijdens een alcoholcontrole een F-indicatie blies werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. De man blies op het bureau 520 ug/l. Bij nadere controle op het bureau bleek de man al eerder te zijn veroordeeld voor het rijden onder invloed van alcohol. In overleg met de hulpofficier van justitie is het rijbewijs van de man ingevorderd. De politie heeft proces-verbaal opgemaakt.

Rijden onder invloed Alphen a/d Rijn (D5) Woensdagavond 10 oktober heeft de politie een 48-jarige automobilist uit Alphen aan den Rijn aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. De politie liet de auto van de man stoppen op de Hoorn vanwege een verkeerscontrole. Uit de blaastest bleek dat de man gedronken had. Hij is voor een ademanalysetest overgebracht naar het politiebureau. Zijn ademalcoholgehalte was 570 (220 is de limiet). De man kreeg een rijverbod van zes uur en een proces-verbaal.

Onder invloed Waddinxveen (D6) Een 22-jarige Waddinxvener is in de nacht van woensdag 10 op donderdag 11 oktober rond 01.00 uur aangehouden wegens rijden onder invloed. De aanhouding vond plaats op de Dreef. Hij had een ademalcoholgehalte 250 ug/l. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 1uur.

Onder invloed Gouda (D7)
Tijdens een alcoholcontrole zijn zes automobilisten op de D.O.N.K.-straat, Ankerpad en Schoonhovenseweg aangehouden wegens rijden onder invloed. Twee van hen, een 39-jarige Zevenhuizer en een 50-jarige Gouwenaar hadden een ademalcoholgehalte boven de 570 ug/l, respectievelijk 620 ug/l en 650 ug/l. Hun rijbewijs werd ingevorderd.

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 2992 '