Postbus 4240 Hoofdkantoor
Fax 071-5459326
Afkomstig van: C.J.W. van Swieten- de Jong
Datum: 20 september 2001

Verkeersongeval Hillegom (D1) Op de rotonde op de Meerlaan in Hillegom is gisterenmiddag, 19 september rond 16.30 uur, een 14-jarige jongen licht gewond geraakt. De jongen reed op het fietspad op de rotonde, toen hij geen voorrang kreeg van een 55-jarige man uit Beinsdorp die van de Weerlaan de rotonde op wilde rijden. De jongen is met een gekneusde enkel en schaafwonden aan zijn knie naar het Spaarneziekenhuis in Heemstede gebracht.

Aanrijding met letsel Voorschoten (D4) Woensdag 19 september vond omstreeks 19.30 uur een aanrijding plaats op de Leidseweg. Een 28 jarige fietsster uit Voorschoten reed in de richting van de Trompweg. Toen zij een 32 jarige plaatsgenote die voor haar fietste wilde inhalen ontstond een botsing. Beide vrouwen kwamen ten val. De 28 jarige vrouw is met nekletsel overgebracht naar het LUMC. De 32 jarige vrouw had verwondingen aan knie en hand.

Rijden onder invloed Ter Aar (D5) In de nacht van woensdag 19 op donderdag 20 september heeft de politie een 39-jarige man uit Ter Aar aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. De politie had een melding gekregen van een andere weggebruiker dat er op de Westkanaalweg een automobilist reed die vermoedelijk onder invloed was. De politie trof de auto van de man vlak bij zijn woning aan. De auto had verse schade. De man verklaarde onder invloed te hebben gereden en werd na de blaastest overgebracht naar het politiebureau. Omdat hij daarbij verzet pleegde is hij geboeid. Uit de ademanalysetest bleek hij een ademalcoholgehalte van 735 te hebben waarop zijn rijbewijs is ingevorderd. De man verklaarde in Hoofddorp tegen een stilstaande bus te zijn gereden en daarna te zijn doorgereden. De politie in Hoofddorp stelt hiervoor een onderzoek in. De man is ter ontnuchtering ingesloten.

Drie verdachten aangehouden bij poging inbraak bedrijf Alphen a/d Rijn (D5) In de nacht van woensdag 19 op donderdag 20 september omstreeks 00.30 uur kreeg de politie een melding dat er ingebroken werd door drie personen in een bedrijf aan de Emmalaan. Ter plaatse trof de politie drie jongens uit Alphen a/d Rijn aan, van 17, 18 en 19 jaar. Ze zijn aangehouden en ingesloten. Ze worden vandaag gehoord. Aan het pand trof de politie inbraaksporen aan. De technische recherche gaat deze sporen onderzoeken.

Brand in portiekwoning Gouda (D7)
Op woensdag 19 september om 07.20 uur heeft in een portiekwoning aan de Poldermolendreef een binnenbrand gewoed. De bewoners waren niet thuis. De ter plaatse gekomen brandweer moest de voordeur en een ruit forceren om in de woning te komen. De brand was omstreeks 07.45 uur onder controle. In de woning werden twee brandhaarden aangetroffen. Omdat er veel rookontwikkeling was ontstaan zijn uit voorzorg ongeveer 20 omwonenden geëvacueerd Om duidelijkheid te krijgen of alle omwonenden uit hun woning waren heeft de brandweer van een aantal woningen de voordeur geforceerd. De geëvacueerde bewoners maakten geen gebruik van de opvang bij sporthal De Zebra. Zij werden opgevangen door familieleden. Er waren geen gewonden. Uit de woning waar de brand is ontstaan werd ook een papagaai geëvacueerd. Deze werd door de dierenambulance meegenomen. De technische recherche van de politie doet onderzoek naar de oorzaak van de brand. Het is nog onbekend wat de schade is aan de woningen.

---------------------------------- einde berichten--------------------------------------------------------------
In verband met een werkoverleg is de afdeling bureau communicatie tot 12.00 uur niet telefonisch bereikbaar. Voor dringende meldingen/vragen kunt u contact opnemen met de receptie van het hoofdkantoor politie Hollands Midden 071-5459595

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 4037 '