Postbus 4240 · Hollands Midden
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 2 maart 2000

Verkeersongeval Noordwijk

Op de kruising van de Piet Heinstraat met het Piet Heinpleinn heeft zich woensdag 1 maart een verkeersongeval voorgedaan. Een 27-jarige vrouw uit Noordwijk reed met de auto over de Piet Heinstraat in de richting van de Quarles van Uffordstraat. Toen er op de kruising van links een fietser kwam, had de Noordwijkse voorrang moeten verlenen. Er volgde een aanrijding. De fietser; een 60-jarige man uit Noordwijk, is met onbekend letsel door de ambulance naar het LUMC vervoerd.

Mishandeling Noordwijk

Een 12-jarige jongen uit Noordwijk heeft bij de politie aangifte gedaan van mishandeling. Dinsdag 29 februari was hij in een zwembad in Noordwijk. Toen hij via het trapje het bad uit ging, schoot er een jongen onder zijn arm door om voor hem het bad uit te kunnen klimmen. Toen de jongen daar iets van zei, kreeg hij als reactie een trap. De jongen gaf een klap terug en kreeg vervolgens een serie trappen. Hij heeft zich onder behandeling van de huisarts en de tandarts moeten stellen. Bij de aangifte kon de identiteit van de dader worden gegeven. De politie zal de andere jongen uitnodigien voor een gesprek.

Aanrijding N206 Rijnsaterwoude

Woensdagmiddag 1 maart rond 15.30 uur ontstond op de Provinciale weg N206 een aanrijding tussen een 25-jarige automobilist uit Amersfoort en een 28-jarige automobilist uit Leimuiden. De Amersfoorter kwam daarbij met z'n auto op z'n kop in de sloot naast de weg. Daarbij had hij eerst nog een matrixsnelheidsbord geramd. De man bleef echter ongedeerd. De politie onderzoekt de toedracht van de aanrijding. De verklaringen lopen uiteen. De Leimuidenaar gaande in de richting Alphen aan den Rijn zou volgens de Amersfoorter gedeeltelijk op z'n weghelft zijn gekomen. De Leimuidenaar denkt dat beiden teveel tegen de as van de weg reden waarna ze elkaar raakten.

Bonnen Oegstgeest

Woensdag 1 maart heeft de politie in het centrum van Oegstgeest weer 16 bonnen uitgeschreven voor het niet juist gebruiken van de parkeerschijf binnen de 'blauwe zone'.

Diefstal computers Leiderdorp

In de nacht van dinsdag 29 februari op woensdag 1 maart werd ingebroken in een bedrijfspand aan de Van der Marckstraat. Een voordeur van het bedrijf werd door de inbrekers compleet vernield. Uit het bedrijf worden een zestal computers vermist.

Diefstal uit woning Leiden

Een 27-jarige man heeft aangifte gedaan van diefstal uit zijn woning aan de Hansenstraat. Vermoedelijk is de inbraak gepleegd op woensdag 1 maart tussen 13.45 en 15.00 uur. De insluiper(s) wist(en) zich toegang tot de woning te verschaffen door een ruitje van de achterdeur te breken. Weggenomen is onder andere een videorecorder, CD's, sieraden, computerspelletjes.

Diefstal uit woning Leiden

Een 25-jarige man heeft aangifte gedaan van diefstal uit zijn woning aan de Rijnsburgerweg. Vermoedelijk is de inbraak gepleegd op woensdag 1 maart tussen 19.15 en 20.15 uur. De insluiper(s) wist(en) zich toegang te verschaffen door een bovenraam te forceren. Weggenomen is onder andere een fotocamera, CD's en een jas.

Verkeersongeval met letsel Leiden

Een 39-jarige bromfietser uit Leiden heeft op woensdag 1 maart omstreeks 22.15 uur rugletsel opgelopen toen hij was aangereden door een 53-jarige automobilist uit zijn woonplaats. De automobilist reed over de Haagweg uit de richting van de Da Costastraat. Op de kruising met de Ter Haarkade sloeg hij linksaf, waarbij hij de bromfietser die in tegenovergestelde richting reed niet voorgaan.

Verdachte diefstal uit woning aangehouden Moordrecht

De politie heeft op woensdag 1 maart een 18-jarige man uit Moordrecht aangehouden. De man wordt ervan verdacht betrokken te zijn geweest bij een woninginbraak aan de Westeinde op zaterdag 25 december 1999. Bij de inbraak werd een geldbedrag en juwelen buit gemaakt.

Kop-staart-aanrijding Gouda

Woensdagmorgen 1 maart rond 09.50 uur ontstond op de Goudse Poort een kop-staart-aanrijding tussen een 20-jarige automobiliste uit Bodegraven en een 43-jarige automobiliste uit Reeuwijk. De Reeuwijkse liep daarbij nekklachten op en is vervoerd naar het Groenehartziekenhuis. De aanrijding ontstond doordat de Bodegraafse te laat in de gaten had dat de Reeuwijkse vaart verminderde voor juist bij een verkeerslicht optrekkende auto's. Hard remmen mocht haar niet meer baten.

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 4773 '