Postbus 4240    ·  Hollands Midden   2350 CE Leiderdorp ·  Bureau Communicatie   Telefoon 071-5459800   Fax 071-5414881   Afkomstig van: Chris van Egmond   Datum:   31 december 1999  19.30 uur   ·

Autobanden in brand gestoken

Noordwijk
Vrijdagmiddag 31 december rond half vier stak een groep van ongeveer 25 'gabbers' een aantal autobanden op de Kersappelstraat in de brand. De brandweer bluste het vuur.

Materiaal voor vreugdevuur uit voorzorg verwijderd

Lisse

Vrijdagmiddag 31 december rond half vijf ontdekte de politie nabij de hangplek aan de Stationsweg een verzameling pallets en autobanden, kennelijk bedoeld voor een vreugdevuur. De gemeente heeft het materiaal verwijderd.

Aanhoudingen na onenigheid

Hillegom
De politie heeft vrijdag 31 december omstreeks 15.00 uur op de Hoofdstraat twee Hillegommers aangehouden. Het tweetal, beiden 16 jaar oud, had onenigheid gekregen met een 33 en een 64 jarige plaatsgenoot. Het betrof hier vader en zoon.
Het conflict was ontstaan omdat het zoontje van de 33 jarige man ruzie met de jongens had gekregen over vuurwerk. De vader van het jongetje en diens opa kwamen de jongens daarover alsnog aanspreken. Over en weer werd er echter niet zozeer gepraten maar meer geslagen en geschopt. De twee aangehouden mannen zijn na verhoor weer in vrijheid gesteld. De 33 en 64 jarige mannen zijn afgevoerd naar het Spaarne Ziekenhuis in Haarlem. Het letsel bleek zich uiteindelijk beperkt te hebben tot een aantal hechtingen.

Pallets verwijderd

Noordwijk
Op de Goudenregenstraat is in de loop van de dag een behoorlijke brandstapel neergelegd van pallets. Op aanwijzing van enkele jongeren werd de politie hiervan op de hoogte gesteld. Na overleg met de gemeente werd besloten de pallets te laten verwijderen. Er is een vrachtwagen vol hout afgevoerd.

Brandstapel beperkt

Hoogmade
Vrijdag 31 december omstreeks 12.00 uur is door de politie ingegrepen op de Vlietweg. Langs de Provincialeweg nabij de afslag Hoogmade was in de afgelopen dagen door diverse passanten brandhout gestort. De hoeveelheid hout werd in de loop van de vrijdag echter zo groot dat er gevaar zou kunnen ontstaan voor de aldaar gesitueerde woningen. Na overleg met de gemeente werd besloten de situatie niet te tolereren. De groep jeugd die bij de komst van de politie net een vrachtauto met hout aan het uitladen was werd gesommeerd hiermee te stoppen. Met behulp van een kraan werd vervolgens het hout gecompartimenteerd. En vervolgens werd het hout met een dragline met rupswielen in elkaar gedrukt tot de stapel acceptabele vormen had aangenomen.

Aanhouding na diefstal autobanden

Leiden
Een 21 jarige man uit Leiden is vanmorgen omstreeks 01.30 uur aangehouden op verdenking van diefstal. De man was door getuigen met zijn bestelbus gesignaleerd bij een garagebedrijf op de Amphoraweg en door de agenten uiteindelijk aangehouden op de Dobbedreef. De man heeft tijdens het verhoor de diefstal van autobanden bekend. Verder erkende hij ook nog in oktober een telefoontoestel te hebben verduisterd. De man krijgt proces-verbaal en is omstreeks 14.30 uur in vrijheid gesteld.

Tweemaal zakkenrollen

Leiden
Vrijdag 31 december is omstreeks 01.00 uur een 28 jarige vrouw uit Leiden bestolen. Van de vrouw is de portemonee uit haar broekzak weggenomen. De diefstal is gepleegd in een horecagelegenheid aan de Hogewoerd. Omstreeks 15.30 uur vond een dergelijke diefstal plaats op de Donkersteeg. Van de 33 jarige Leidse werd uit in winkel de portemonnee uit haar jaszak gestolen.

Aanhouding na bedreiging

Leiden
Een 42 jarige man uit Leiden is vrijdag 31 december omstreeks 16.45 uur aangehouden in zijn woning. De man had even daarvoor een buurtbewoner met een mes bedreigd. De man was kwaad geworden omdat hij de buurtbewoner verdacht van het feit dat hij zijn vuilniszakken kapotgegooid had. De man werd aangehouden en verhoord. Het mes werd in de woning aangetroffen en inbeslaggenomen.

Rotje vernield ruit auto

Nieuwkoop
Vrijdagmiddag 31 december hield de politie op de Achterweg een 17-jarige Nieuwkoper aan. De jongeman had kort daarvoor een rotje weggeschopt in de richting van een bestelbus. De ruit van de bestelbus werd daardoor vernield. Op het moment dat dit gebeurde draaide de politie juist de Achterweg op. Na verhoor aan het bureau is de jongeman weer heengezonden.

Jongen om sigaret in elkaar geslagen

Gouda
Vrijdagmorgen kort na middernacht werd een 21-jarige Gouwenaar bij zijn woning aan de Ruigenburg door drie tot op heden nog onbekend gebleven jongens in elkaar geslagen. Daarbij liep hij diverse letsels op zoals gekeusde ribben, een kapotte kaak, een gescheurde tong en een gekneusde pols. Hij werd opgenomen in het Groene Hart Ziekenhuis. De mishandeling ontstond nadat hij op de vraag van de jongelui geen sigaret kon afgeven. De politie stelt een onderzoek in.

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 4929 '