Hollands Midden
Afkomstig van: Van Osnabrugge, Claudia
Datum: 22 december 1999
·

Rijden onder invloed met ingevorderd rijbewijs Noordwijkerhout Vanochtend om half zeven zagen twee agenten een voor hun bekende auto rijden, dezelfde auto als van de man die zij afgelopen zaterdag hadden aangehouden wegens het rijden onder invloed. De 50-jarige man uit Noordwijkerhout blies toen 1240 u/gl. Omdat zij toen het rijbewijs van de man hadden ingevorderd, spraken zij de man aan op het feit dat hij met een ingevoerderd rijbewijs reed. De man rook wederom naar alcohol, daarom hebben ze de man op het politiebureau opnieuw laten blazen. Hier blies hij 1094 u/gl.

Aanrijding bromfietser en fietser Noordwijkerhout Op het kruispunt Kerkstraat/Rijnstraat gaf een 14-jarige fietser uit Katwijk dinsdagmiddag rond 15.00 uur geen voorrang aan een 18-jarige bromfietser uit Katwijk waardoor de aanrijding ontstond. De fietser werd met een pijnlijke enkel naar het Diaconesseziekenhuis in Leiden gebracht. De pijnlijke voet bij de bromfietser kon ter plaatse behandeld worden.

Klap in het gezicht Sassenheim
Dinsdagmiddag om half vijf kreeg een 16-jarige fietser uit Sassenheim een klap in het gezicht van een 23-jarige man uit Haarlem die een opmerking maakte naar de fietser. De fietser liep na de opmerking naar de man toe en kreeg een klap in het gezicht wat voor een rood en opgezwollen rechteroog zorgde.

Parkeercontroles Sassenheim
De politie heeft op dinsdag 21 december parkeercontroles verricht aan het Boschplein, de Kerklaan, het Hortusplein, De Teylingerlaan, de Oude Haven en in Park Rusthoff. In totaal werd 13 keer procesverbaal opgemaakt. Twee voor het niet op tijd zetten van de parkeerschijf en de overige 11 voor het ontbreken van de parkeerschijf.

Aanrijding fietser en personenauto Leiden
Dinsdagochtend, om 09.00 uur, vond een aanrijding plaats tussen een 29-jarige fietser uit Leiden en een 53-jarige bestuurder van een personenauto uit Voorschoten op de oversteekplaats ter hoogte van het station Lammenschans. De fietser verklaarde overgestoken te zijn zonder te kijken. De fietser is voor controle naar het LUMC gebracht.

Aanrijding snorfietsers en personenauto Leiden
Een 33-jarige man uit Leiden en een 13-jarig meisje uit Leiden dat bij de man achterop zijn snorfiets zat, zijn ten val gekomen toen de man uitweek voor een 31-jarige bestuurder van een personenauto die de uitrit bij het bedrijf Heerma de Vondellaan wilde oprijden. De snorfietsers zijn er met een schaafwond en een licht gekneusde rib vanaf gekomen.

Brandstichting Alphen a/d Rijn
Drie jongens hebben maandagavond rond 19.00 uur een hoeveelheid kranten in de brand gestoken in een hal van een flat. Door het brandje is schade ontstaan aan de vloer en de muur.

Politie waarschuwt voor belster met dubieuze vraag Alphen aan den Rijn Maandag 20 december is een bewoonster van de Korenmolen telefonisch benaderd door een vrouw die zegde namens de gemeente te bellen. De vrouw deed een verhaal over aankomende veranderingen in het sociale- en belastingstelsel. De vrouw vroeg vervolgens om een afspraak om de bewoonster persoonlijk te informeren. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft op navraag aangegeven dat er geen voorlichtingscampagne met huisbezoeken gaande is. De politie waarschuwt voor deze belster.

Omstanders houden winkeldief aan Alphen aan den Rijn Winkelend publiek heeft op dinsdag 21 december omstreeks 17.15 uur een winkeldief aangehouden. De verdachte, een 30-jarige man uit Alphen aan den Rijn, had even daarvoor goederen weggenomen uit de supermarkt Albert Heijn in de Aarhof. In de supermarkt ontstond een handgemeen met de bedrijfsleider waarna de verdachte het op een lopen zette. Met behulp van omstanders werd de verdachte op de Van Boetzelaerstraat aangehouden. De verdachte kon worden overgedragen aan de politie.

Brand Nieuwerkerk aan de IJssel
Omstreeks 20.00 uur brak gisteren brand uit in een woning aan de Zuidelijke Dwarsweg. In een slaapkamer was het vuur ontstaan, mogelijk door kortsluiting van een bedlampje. De 88-jarige bewoner van de woning liep toen hij het vuur wilde doven brandwonden op aan zijn handen. Een familielid van de man, dat dichtbij woonde, heeft met een poederblusser het vuur geblust, waarna de brandweer heeft nageblust. Het vuur bleef beperkt tot de slaapkamer die volledig uitbrandde.

Diefstal CV-ketel Reeuwijk
Vanuit een woning aan de Twaalfmorgen die momenteel gerenoveerd wordt is een CV-ketel gestolen. Eén van de werklieden, een timmerman, merkte dinsdagmorgen bij binnenkomst dat het koud was in de woning. Vanaf de zolderetage bleek de, een week eerder geplaatste, CV-ketel te zijn gestolen. Ook miste een accuboor en een steenwagen (kruiwagen voor bakstenen). De inbreker is de afgesloten woning binnengekomen door een kelderraampje te vernielen. De aannnemer heeft bij de politie aangifte gedaan.

Diefstal Gouda
Vanmorgen kort na 05.00 uur werd de etalageruit van een modewinkel in de Wijdstraat vernield. Uit de etalage werden een jas en een broek gestolen. De eigenaar heeft aangifte gedaan. Door een buurtonderzoek hoopt de politie informatie te krijgen over de dader. Mogelijk hebben mensen het glasgerinkel gehoord en iets gezien.

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 5521 '