Hollands Midden
Afkomstig van: Chris van Egmond
Datum: 24 februari 2000
·

Jongetje komt onder roldeur terecht en overlijdt Voorhout Woensdagmiddag 23 februari rond 16.30 uur raakte aan de Engelselaan een 7-jarig jongetje uit Voorhout beklemd onder een elketrische roldeur van een bollenloods. Op dat moment was niemand aanwezig. De moeder trof haar zoontje aan. In zorgwekkende toestand is het jongetje onder begeleiding van motorrijders met spoed naar het LUMC overgebracht. Daar overleed het jongetje. De politie onderzoekt waardoor de drukbeveiliging van de deur niet heeft gewerkt.

Verkeerscontrole centrum Lisse Lisse
Woensdag 23 februari heeft de politie in het centrum van Lisse 26 bonnen uitgedeeld. In 20 gevallen ging het om het niet of niet juist gebruiken van de parkeerschijf. Verder werd er op het trottoir, op een invalideplaats en voor een in/uitrit geparkeerd.

Inbraak fotowinkel Katwijk
Tussen dinsdag 22 februari 18.00 uur en woensdag 23 februari 08.00 uur werden vanuit een etalage van een fotowinkel aan de Koningin Wilhelminastraat twee fotocamera's en twee verrekijkers weggenomen. De dieven sloegen daarvoor een etalageruit in.

Pan op vuur; huis beroet Rijnsburg
Woensdagmorgen 23 februari rond 11.00 uur ontdekte een postpode dat er vanuit een woning aan de Hoefblad rook kwam. De brandweer ging terplaatse en kwam tot de ontdekking dat een achtergebleven pan met etensresten op het vuur voor de rook zorgde. De bewoners waren afwezig. De gehele woning zag zwart van de rook. De brandweer luchtte de woning.

Krattendieven schakelen jongetjes in voor omwisselen Katwijk Woensdagmorgen 23 februari rond 12.00 uur stalen twee nog onbekend gebleven mannen vanuit een magazijn van een supermarkt aan het Bosplein twee kratten met lege flessen. Buiten spraken ze twee nog onbekend gebleven jongetjes aan. Ze moesten de kratten via de flessenautomaat in tegen geld inwisselen. De bedrijfsleiding had dit voortijdig in de gaten en waarschuwde de politie. Zowel de jongetjes als de twee mannen waren verdwenen.

Verkeerscontrole Sassenheim
Op woensdag 23 februari hield de politie in het centrum van Sassenheim een verkeerscontrole. Er vielen weer 11 bekeuringen voor met name het niet hebben of niet juist gebruiken van de parkeerschijf.

Keukenbrandje Woubrugge
Woensdagmiddag 23 februari ontstond rond 15.00 uur brand in een keuken van een woning aan de Wilhelminalaan. De bewoonster had een pannetje met sju op het vuur gezet. Dit vatte vlam. Het vuur werd vervolgens de afzuigkap ingetrokken. De brandweer kon de schade aan de keuken beperken. Wel is het huis vervuld door een dikke laag roet.

Aanrijding Leiden
Op woensdagmiddag 23 februari rond 13.45 uur onstond op de kuising Tomatenstraat met de Lammenschansweg een aanrijding tussen twee auto's. Daarbij raakte een 54-jarige automobilist uit Zoeterwoude-dorp gewond. Hij is met inwendig letsel overgebracht naar het Rijnland Ziekenhuis. De aanrijding onstond toen een 71-jarige automobiliste uit Leiden op de kruising geen voorrang aan de Zoeterwoudenaar verleende. Na de aanrijding sloeg de auto van de Zoeterwoudenaar over de kop en kwam tegen een lichtmast tot stilstand.

Babbeltruc Voorschoten
Woensdagavond 23 februari rond 20.00 uur is een 75-jarige man uit Voorschoten het slachtoffer geworden door een babbeltruc. Twee mannen belden bij hem aan de woning aan De Zeven Provinciën en deden zich voor van een beveiligingsmaatschappij te zijn. Zij vroegen de woning te mogen inspecteren. Dit stond de bejaarde man toe. Toen de mannen vertrokken waren miste de man zijn portemonnee. Later op de avond werd de bejaarde man gebeld en vroeg een man, vermoedelijk één die eerder op de avond in de woning aanwezig was, naar de pincode. De bejaarde man schakelde vervolgens de politie in.

Inbreker overlopen Leiden
Woensdagavond 23 februari werd rond 20.15 uur een 37-jarige Engelsman zonder vaste woon of verblijfplaats in een zalencentrum aan de Lange Mare overlopen door de beheerder. De Engelsman had om binnen te komen een deur uit het slot gerukt. De politie heeft de man aangehouden. Hij is ingesloten. Het is nog niet bekend of de man kans heeft gezien om iets weg te nemen.

Politie houdt verwarde man of dief aan Nieuwerkerk a/d Ijssel Donderdagmorgen 24 februari rond 04.00 uur heeft de politie in een tuin aan het Gerberaveld een 29-jarige Rotterdammer aangehouden. De man had kort daarvoor aangebeld bij een woning aan het Gerberaveld waarop de bewoners de politie belden. De man was echter gevlogen maar werd opgemerkt in een brandgang naast de woning. De politie zette een korte achtervolging in en wist de man in een tuin van een woning aan het Gerbaraveld te overmeesteren. Hij bleek in het bezit te zijn van enkele goederen waarvan de politie denkt dat deze van diefstal afkomstig zijn. Ook werden in zijn buurt nog gehoorbeschermers en een draagbare telefoon aangetroffen. Achteraf bleek dat de man alsnog kans had gezien om het huisnummer en naambordje van de woning waar hij had aangebeld te verwijderen en mee te nemen. De man kwam verward over.

Insluipingen en inbraken in woningen Gouda
Woensdag 24 februari werden drie woningen door het dievengilde bezocht. Bij een woning aan de Krugerlaan wist een dief van de gelegenheid gebruik te maken door na het klimmen over een schutting de woning binnen te sluipen via een niet afgesloten achterdeur. De bewoner was op dat moment, rond 08.30 uur, elders in de woning. Uit de woning wordt een portemonnee en portefeuille met passen vermist alsmede een mobile telefoon. Bij een woning aan het Albert Plesmanplein wist de dief een voordeur op vrij eenvoudige wijze te openen omdat de bewoners deze bij het verlaten van de woning niet op het nachtslot hadden gedraaid. Hier ging de dief aan de haal met een klein geldbedrag. Bij een woning aan de Nessepolderstraat bleef het bij een poging. Een schuipui bood de inbreker vermoedelijk te veel tegenstand.

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 6238 '