Hollands Midden
Afkomstig van: Sandra Slaghekke
Datum: 10 maart 2000
Bemiddeld Noordwijkerhout
De 18-jarige Noordwijkerhouter die bij de politie aangifte had gedaan van mishandeling, heeft de aangifte ingetrokken. De politie heeft bemiddeld tussen de gedupeerde Noordwijkerhouter en de 18-jarige jongen uit Noordwijk, die de klappen had uitgedeeld. Dat gebeurde dinsdagmorgen 7 maart op de Maandagsewetering na afloop van een carnavalsfeest. De jongen uit Noordwijk gaf donderdag tegenover de politie aan dat hij graag zijn excuses wilde aanbieden en de vernielde bril wilde vergoeden.
Rijbewijs ingevorderd na achtervolging Voorhout Surveillerende agenten zagen in de vroege ochtend van vrijdag 10 maart op de Quarles van Uffordstraat in Noordwijk een personenauto met hoge snelheid rijden. De auto raakte uit het zicht, maar werd even later weer gezien op de Van de Mortelstraat. Met hoge snelheid, 100 km/u en harder, ging het over de Van Berckelweg, de Gooweg, 's-Gravendamseweg en de Jacoba van Beierenweg. Op de Engelselaan in Voorhout remde de auto af tot stilstand. De 33-jarige man uit Voorhout is aangehouden en ingesloten. Hij bleek onder invloed te rijden. De blaastest gaf een uitslag van 815 microgram, ofwel 2,00 promille. De man wenste niets te verklaren over zijn gedrag. Hij krijgt een boete. Ook is zijn rijbewijs ingevorderd.

Beroofd en bedrogen Oegstgeest
Een 83-jarige vrouw uit Oegstgeest is donderdagavond 9 maart in een flatportiek aan de Frans Halslaan beroofd. Dat gebeurde rond 20.30 uur. In haar tas zaten haar portemonnee en haar pinpas. De vrouw kreeg korte tijd later een telefoontje waarbij iemand zich voordeed als agent van politie. De stem overtuigde de vrouw ervan haar code te geven, wat ze uiteindelijk deed. Zodra de vrouw het verhaal aan een familielid vertelde, heeft deze de politie gebeld. Het is uiteraard niet de politie geweest die telefonisch naar de pincode informeerde. De vrouw zal nog aangifte doen van de beroving en het valse telefoontje. De politie waarschuwt voor dergelijke misleiding. Het is uitgesloten dat de politie in een opsporingsonderzoek telefonisch de pincode van een betrokkene opvraagt.
Draad over de weg Katwijk
Vrijdagochtend, 3 maart, rond 04.00 uur kreeg een 39-jarige automobilist uit Noordwijk schade aan zijn auto, die vermoedelijk veroorzaakt is door een draad die over de rijbaan gespannen was. De man reed op de Biltlaan, tussen de rotonde Rijnsoever en de parkeerplaats van de Pnielkerk, toen er iets tegen zijn auto kletterde. In een flits had hij net even daarvoor gezien dat er iets over de rijbaan gespannen was. Na onderzoek van de politie bleek dat er waarschijnlijk een draad op 50 centimeter hoogte over de rijbaan gespannen was. Resten van het draad zijn verwikkeld om een verkeersbord gevonden. Nu was er sprake van een auto, waardoor er slechts materiële schade was. Was er sprake geweest van een motorfiets dan had deze kwestie ernstiger af kunnen lopen. De politie is daarom op zoek naar getuigen die iets meer over deze situatie kunnen vertellen. Getuigen worden gevraagd contact op te nemen met de politie in Katwijk, telefoon 071-4090101.
Man rijdt tegen stapel stoeptegels Leiden
Een 38-jarige man uit Noordwijkerhout is donderdag 9 maart, rond half twaalf 's avonds met zijn auto tegen een stapel stoeptegels op de Rijnsburgerweg gereden. Op de Rijnsburgerweg is men bezig met asfalteringswerkzaamheden en daardoor was de weg afgezet. De man was echter met zijn auto buiten de afzetting gekomen en is vervolgens tegen een stapel stoeptegels gereden. De man rook naar alcohol en een ademanalyse wees een ademalcoholgehalte van 945 uit, terwijl 220 maximum toegestaan is. Het rijbewijs van de man is ingevorderd.
Poging beroving Leiden
Op het Lammerschansplein, donderdagavond 9 maart, rond 21.00 uur, hebben twee onbekende mannen geprobeerd om een 48-jarige man uit Wassenaar te beroven. De man wilde een winkel afsluiten toen twee mannen op hem afrenden. Ze vroegen om geld en sloegen hem hierbij in zijn gezicht, wat een bloedneus veroorzaakte. Toen het slachtoffer een van de daders een zet gaf, zijn de daders weggerend onder het tunneltje van het Lammerschansplein door in de richting van de Vliet. De politie stelt een onderzoek in.
Brand bij garagebedrijf Alphen aan den Rijn
In de nacht van donderdag 9 op vrijdag 10 maart heeft er een binnenbrand gewoed bij een garagebedrijf aan de Hugo de Grootstraat. Rond 3.30 uur kreeg de brandweer een melding dat er een ontploffing in het bedrijf was gehoord en dat er binnen iets brandde. Ter plaatse bleek er een grote hoeveelheid rook uit het dak van het pand te komen. De brandweer is naar binnen gegaan om te blussen en gaf om 4.00 uur het sein brand meester. Volgens de brandweer is de brand veroorzaakt door de ontploffing van een oude accu, die in een speciaal daarvoor bestemde bak stond.
Voorbijganger houdt verdachte bedrijfsinbraak aan Gouda Een 32-jarige inwoner uit Gouda heeft donderdagavond 9 maart een 19-jarige plaatsgenoot aangehouden op verdenking het plegen van een inbraak. De man was zijn hond aan het uitlaten langs de Schielands Hoge Zeedijk toen hij een harde klap en glasgerinkel hoorde en iemand zag weglopen met een plastic tas. Hij zag dezelfde persoon weer op het Margrietplein en heeft hem toen aangesproken en aangehouden. Een buurtbewoner heeft de politie gebeld. Zij hebben de 19-jarige man overgenomen van de Gouwenaar. In de plastic tas zat een lap-top. Bij een bedrijf aan de Schielands Hoge Zeedijk bleek een ruit te zijn vernield en een lap-top verdwenen. De directeur van het bedrijf heeft aangifte gedaan van de diefstal. De 19-jarige Gouwenaar is ingesloten en wordt vandaag gehoord.

Rijden onder invloed Gouda
Tijdens een verkeerscontrole bij de Goudse Poort in de nacht van donderdag 9 op vrijdag 10 maart heeft de politie een 36-jarige inwoner van Waddinxveen aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. Tijdens de ademanalysetest op het politiebureau bleek de man een ademalcoholgehalte van 495 te hebben. De man kreeg een rijverbod van vijf uur en een proces-verbaal.

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 6386 '