Hollands Midden
Afkomstig van: Jaap Nelemans
Datum: 18 januari 2000

Getuigenoproep Hillegom
De politie zoekt getuigen van de beroving van een 83-jarige vrouw uit Lisse. Na een bezoek dinsdag 28 december rond 11:30 uur aan de Rabobank aan de Wilhelminalaan in Hillegom, is de vrouw de Wilhelminalaan overgestoken en lopend, met de fiets aan de hand, naar de stoplichten bij de Van den Endelaan gelopen. Daar is ze over het fietspad van de Van den Endelaan richting de kruising met de Weeresteinstraat gereden. Vermoedelijk is zij gevolgd door een man met een rood jack op een blauwe brommer met een blauwe brommerhelm. De man heeft rijdende weg kort nadat de Van den Endelaan in de Weeresteinstraat overgaat, de boodschappentas van de vrouw uit haar fietstas gehaald. De vrouw meende de man in de bank al gezien te hebben. Hoewel het drie weken geleden is, hoopt de politie dat mensen gezien hebben dat de man de vrouw op de genoemde route volgde of dat iemand zag dat de bromfietser de boodschappentas wegnam. Getuigen kunnen bellen met de politie in Hillegom; (0252) 53 62 50.

Aanhouding na aanrijding Noordwijk
Maandagavond 17 januari iets over 20:00 uur is een 46-jarige vrouw uit Noordwijk aangereden. Een 41-jarige automobilist uit Noordwijk reed over de Zilverschoon en en wilde rechtsaf de Weteringkade op. Daarbij verleende de man geen voorrang aan de voor hem van links komende fiets. De vrouw is met onbekend letsel door de ambulance naar het LUMC gebracht. De autobestuurder bleek onder invloed te zijn; 555 microgram, oftewel ruim 1,00 promille. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Controle parkeren Oegstgeest
Op maandag 17 januari is er op de Floralaan, Irislaan, Langevoort en Korenbloemlaan gecontroleerd op parkeren. Hierbij werden zeven bekeuringen uitgedeeld voor het niet gebruiken van de parkeerschijf in een blauwe parkeerzone.

Diefstal bromfiets Warmond
Op maandag 17 januari reed een 16-jarige inwoonster uit Leidschendam met haar bromfiets over de Veerpolder in Warmond. Op de Veerpolder werd haar door drie jongens de weg versperd. Zij werd bedreigd en gedwongen af te stappen en haar brommer af te geven. Vervolgens reden de drie daders met haar brommer weg in de richting van Sassenheim.

Aanrijding Katwijk
Op maandag 17 januari vond omstreeks 19.45 uur een aanrijding plaats op de Provinciale weg in Katwijk. Een 52-jarige automobilist uit Noordwijkerhout reed over de Provinciale weg komend uit de richting van Noordwijk. Voor hem reed een 27-jarige automobiliste uit Waddinxveen. Zij moest remmen, wat de 52-jarige automobilist te laat zag, een aanrijding was het gevolg. De 27-jarige Waddinxveense is met nekletsel overgebracht naar het LUMC.

Diefstal portemonnee Gouda
Een 20 jarige man uit Gouda is maandag 17 januari omstreeks 00.45 uur van zijn portemonnee beroofd. De man bevond zich op dat moment op de Kleiweg. Twee mannen benaderden de Goudenaar van achteren en duwden hem op de grond. Vervolgens werd zijn portemonnee gestolen. Maandag 17 januari omstreeks 16.00 uur een poging diefstal plaats. Een 19 jarige vrouw uit Gouda fietste over de Willem de Zwijgersingel toen zij werd ingehaald door een fiets met twee mannen. De passagier pakte de fiets van de Goudse vast, die hierdoor ten val kwam. Een van de mannen probeerde daarop de portemonnee van de vrouw te stelen, maar dat mislukte door ingrijpen van een passant.

Brand aan Westeinde Noordwijkerhout
Maandag 17 januari kreeg de politie om 23.50 uur een brandmelding binnen over Bloemenververij Decofleur aan het Westeinde. Toen de politie ter plaatse kwam sloegen de vlammen aan alle kanten uit het pand. Ontdanks inzet van brandweerkorpsen uit Noordwijk, Noordwijkerhout, Hillegom, Katwijk en Leiden is een loods volledig uitgebrand. Hierin waren produktiematerialen zoals stro en dozen opgeslagen. Twee achterste loodsen stonden vol rook maar hebben geen brandschade opgelopen. De bij het bedrijf aanwezige gevaarlijke stoffen zijn niet in aanraking geweest met de brand. Het nabijgelegen woonhuis en de garage zijn gespaard gebleven. Het Westeinde blijft vermoedelijk de hele dinsdag afgesloten voor het verkeer in verband met nabluswerkzaamheden. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de toedracht van de brand.

Aanhouding na auto (bijna) te water Noordwijkerhout Een 51 jarige man uit Noordwijk is dinsdag 18 januari omstreeks 01.10 uur bijna met zijn auto te water geraakt. De man reed met zijn auto over de Leidsevaart en raakte met zijn linkerachterband het water. De man had dit zelf nog niet bemerkt en werd hierop gewezen door de agenten die hem uit de auto hielpen. Bij deze aktie bleek de agenten dat de man vermoedelijk alcohol had gedronken. Op het politiebureau weigerde de Noordwijker echter de ademanalyse en hij weigerde ook een verklaring af te leggen. De man krijgt proces-verbaal en zijn rijbewijs is ingevorderd.

Bijna aanrijding Alphen aan den Rijn
Maandagmorgen 17 januari iets na 10.00 uur is een vrouw met de fiets gevallen. Een 45-jarige man uit IJsselstein reed met de auto uit de richting van de Eisenhowerlaan over de Prins Bernardlaan. Bij de T-krusing met de Tolstraat reed de man door rood en kon nog net op tijd remmen voor de overstekende fietser. Hoewel de vrouw niet werd geraakt, kon zij niet in het zadel blijven en viel ze. Hierbij bezeerde ze haar been. Met de ambulance is zij voor controle naar het Rijnland ziekenhuis in Leiderdorp gebracht.

Rijbewijs ingevorderd Leiden
Dinsdagmorgen 18 januari 01:20 uur is een 26-jarige man uit Leiden aangehouden. Agenten zagen de man met de auto vanuit de Marnixstraat door rood licht de Willem de Zwijgerlaan oprijden. Bij controle van de bestuurder op de Charlotte de Bourbonhof bleek de man onder invloed. De Leidenaar saboteerde echter de ademtest. Hij is aangehouden; zijn rijbewijs wordt ingevorderd.

Twee aanhoudingen na inbraak Leiden
Na de melding van een inbraak aan de Botermarkt dinsdagmorgen 18 januari om 04:30 uur troffen agenten in een restaurant de twee inbrekers nog aan. De mannen zijn aangehouden en ingesloten; het betreft een 17-jarige man uit Oegstgeest en een 19-jarige Leidenaar. Aan de zijde van de Mosterdsteeg was een ruit vernield waardoor ze naar binnen zijn gekomen. De eigenaar van het restaurant heeft bij de politie aangifte gedaan. Nog onbekend is of er dingen zijn weggenomen.

Voor vragen over bovenstaande politieberichten kunt u contact opnemen met de Persdienst van het Bureau Communicatie van Politie Hollands Midden Jaap Nelemans (071) 54 59 801.

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 6809 '