Postbus 4240 Hollands Midden
Fax 071 - 5459326
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 5 oktober 2001

Onder invloed Noordwijk (D1) Bij een alcoholcontrole op de Beeklaan in Noordwijk liet de politie vrijdagmorgen 5 oktober een 41-jarige man uit Noordwijk blazen. De Noordwijker blies 550 ug/l; 1,20 promille. Hij bleek dus onder invloed achter het stuur te zitten en kreeg hiervoor een proces-verbaal.

Parkeercontrole Sassenheim (D2)
Donderdagmiddag 4 oktober controleerde de politie in de bebouwde kom van Sassenheim op het juist parkeren van auto's. Er werd onder andere gecontroleerd op de J.P. Gouverneurlaan, het Hortusplein, de Teylingerlaan, de Kerklaan en het Boschplein. Een enkele keer werd wel de parkeerschijf gebruikt, maar was de parkeertijd overschreden. In de meeste gevallen was helemaal geen parkeerkaart zichtbaar. De politie schreef 13 bonnen uit. De boete voor het parkeren zonder parkeerschijf is f90.

Onder invloed Hazerswoude-Dorp (D3) In de nacht van donderdag 4 op vrijdag 5 oktober werd een personenauto geparkeerd op een erf aan het Westeinde. Omdat de auto daar niet thuishoorde en duidelijk zichtbaar een lekke band had, trok dit zodanig de aandacht dat de politie rond 00.20 uur werd gewaarschuwd. Toen agenten op de plek aankwamen zagen ze twee personen bij de auto staan van wie er een vandoor ging. Deze wist ondanks een achtervolging te voet te ontkomen. De tweede persoon, een 38-jarige man uit Hazerswoude-Rijndijk, bleek de eigenaar van de auto te zijn en alcohol (795 ug/l) te hebben gedronken. Verder bleek de auto eerder op de avond tegen twee verkeersdrempels aan te zijn gereden op het Westeinde. Hierbij raakten zowel verkeersdrempels als de auto beschadigd. Het rijbewijs van de man is ingevorderd en hij heeft een proces-verbaal gekregen voor rijden onder invloed en het verlaten van de plaats van het ongeval.

Aanrander beboet Leiden (D4) Een 28-jarige man uit Koudekerk a/d Rijn die in de nacht van 2 op 3 oktober een 18-jarige Leidse aanrandde, heeft hier een transactie voor opgelegd gekregen. De aanranding vond plaats in de feestdrukte rond het 3 oktoberfeest op de Nieuwe Beestenmarkt. De man kon direct worden aangehouden doordat een portier van een horecagelegenheid de man in de kraag vatte.

Beroving Leiden (D4) Een 30-jarige Leidenaar is donderdag 4 oktober rond 09.15 uur beroofd door een nog onbekende man. Hij werd op de Damlaan aangesproken met de vraag of hij geld kon wisselen. Hij ging hier niet op in en liep bij de man weg. Deze gaf hem een duw en pakte hem zijn portemonnaie af. Hierna rende hij weg in de richting van de Vondellaan.

Woninginbraak Leiden (D4)
Een inbreker werd in de nacht van donderdag 4 op vrijdag 5 oktober bij zijn werk betrapt in een woning aan de Lange Mare. De bewoners werden wakker en merkten de aanwezigheid van de inbreker op. De inbreker vluchtte hierop de woning uit. De bewoners missen een mobiele telefoon.

Auto's uit garage ontvreemd Alphen aan den Rijn (D5) Op donderdagnacht 4 oktober werden uit een autozaak aan de Van Foreestlaan twee auto's ontvreemd. De inbrekers kwamen omstreeks 01.00 uur de zaak binnen via een raam van de roldeur en zijn vervolgens met de auto's dwars door het rolluik naar buiten gereden en er vandoor gegaan. De politie heeft de zaak in onderzoek. Tevens is zijn op zoek naar getuigen. Zij kunnen contact opnemen met de politie in Alphen aan den Rijn, telefoonnummer 0900 8844. De auto's staan gesignaleerd.

Diefstal uit bedrijf Nieuwerkerk a/d Ijssel (D6) In een bedrijf aan de Blaardorpseweg werd tussen dinsdag 2 oktober 20.30 uur en woensdag 3 oktober 08.00 uur ingebroken. De inbreker(s) wist(en) het pand binnen te komen door een ruit in te gooien. Weggenomen werd een CD-speler.

Verkeersongeval en rijden onder invloed Nieuwerkerk a/d Ijssel (D6) De politie kreeg op donderdag 4 oktober omstreeks 17.20 uur een melding van een aanrijding op de Hoofdweg Zuid. Ter plaatse werd een 60-jarige automobilist uit Nieuwerkerk a/d Ijssel aangehouden voor het rijden onder invloed van alcohol met aanrijding. De automobilist reed over de Hoofdweg komende uit de richting van Capelle a/d Ijssel. De bestuurder had niet voortdurend zijn voertuig onder controle. Hierdoor botste hij tegen een afbakeningspaal en reed vervolgens schuin door de berm de Hoofdweg Zuid op, waar hij uiteindelijk tot stilstand kwam tegen een tuinhek. De automobilist werd overgebracht naar het politiebureau waar een blaastest werd afgenomen. Deze gaf een resultaat aan van 800 ug/l terwijl 220 ug/l de limiet is. De automobilist kreeg een proces verbaal en een rijverbod van negen uren. Tevens werd zijn rijbewijs ingevorderd.

Aanrijding tussen twee auto's Boskoop (D6)
Een 33-jarige automobiliste uit Boskoop heeft bij een aanrijding op onderdag 4 oktober omstreeks 17.30 uur op de Hoogeveenseweg letsel opgelopen. De automobiliste reed over de Hoogeveenseweg komende uit de richting van de Zijde en remde af om linksaf te slaan in de richting van de Sportlaan. Achter haar reed een 21-jarige automobilist uit Hazerswoude-Dorp. Deze zag te laat dat de automobiliste afremde en reed tegen het voertuig aan. De automobiliste is met rugklachten overgebracht naar het Groene Hartziekenhuis.

Inbraak woningen Nieuwerkerk a/d Ijssel (D6) In twee woningen aan de Madeliefveld werd op donderdag 4 oktober ingebroken. In beide gevallen werd de voordeur opengebroken. Uit één van de woningen werd een paspoort en sieraden weggenomen. Het is nog niet bekend wat uit de andere woning wordt vermist. De politie stelt een onderzoek in.

Inbraken in woning Gouda (D7)
In een woning aan de Burg. Martenssingelis in de nacht van 2 oktober jl. Op onbekende wijze ingebroken. Er werden geen braaksporen aangetroffen. Videoapparatuur, GSM's, geld en waardepapieren werden weggenomen. In een woning aan de Bachstraat werd ingebroken in de vroege avond van 4 oktober jl. Er werd een tuindeur opengebroken. Vermoedelijk is de dader gestoord bij zijn werkzaamheden, want door onbekende reden is hij via de achtertuin gevlucht. Sporen wezen dit uit. Ook in een woning aan de Poldermeesterslag werd ingebroken. Aan de achterdeur werden braaksporen aangetroffen. Geld werd uit de woning weggenomen.

Inbraak woning Haastrecht (D8)
In een woning aan de Steinsedijk is ingebroken in de vroege avond van 4 oktober jl. Een badkamerraam op de eerste verdieping werd geopend. Kasten en lades op de bovenverdieping werden doorzocht. Het is onbekend of er iets is weggenomen.

Deel: ' Politieberichten Hollands Midden - 6901 '