Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 1-10-2001 Politieberichten district Maastricht (HP 14.00) Maandag 1 oktober 2001

Maastricht, rijden onder invloed:
Een 26 jarige automobilist uit Eijsden is maandagmorgen 1 oktober 2001 door de politie bekeurd wegens het rijden onder invloed. Het alcoholgebruik van de Eijsdenaar werd omstreeks 00.45 uur op de Rijksweg te Maastricht vastgesteld tijdens een routinecontrole. De automobilist moest een alcoholblaastest ondergaan die aangaf dat er alcohol in het spel was. Aan het politiebureau gaf de ademanalyse een kleine overschrijding aan (0.6 promille) van het maximaal toegestane alcoholpromillage. Tegen de Eijsdenaar werd proces-verbaal opgemaakt. Hij kreeg een transactievoorstel aangeboden van fl. 410,- waarmee hij door betaling daarvan een verdere strafvervolging door justitie kan voorkomen. Na verhoor kon hij huiswaarts.

Maandagmorgen omstreeks 02.05 uur is een personenauto tegen de gevel van een bedrijf gereden welke is gevestigd aan het Keizer Karelplein te Maastricht. De auto ramde eerst een verkeerspaal en reed daarna tegen de gevel van het pand. De auto raakte door de aanrijding zwaar beschadigd terwijl het bedrijfspand lichte schade opliep. De aanrijding werd gemeld door een getuige die de situatie zo had aangetroffen terwijl er geen personen in of bij de auto werden aangetroffen. De eigenaar van de auto, een 25 jarige inwoner van Maastricht, werd kort na de melding van zijn bed gelicht. Hij bleek behoorlijk diep in het glaasjes gekeken te hebben. Als verdacht van het besturen van de personenauto en het veroorzaken van de aanrijding werd hij door de politie aangehouden. Voor verder onderzoek werd hij overgebracht naar het politiebureau waar de ademanalyse een alcoholpromillage aangaf van 1.4 promille. Tegen de inwoner van Maastricht is proces-verbaal opgemaakt waarbij zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Maastricht, motordiefstallen:
Op zondag 30 september 2001 hebben in Maastricht en Valkenburg vier benadeelden bij de politie aangifte gedaan van de diefstal van hun motor.
Vanaf het Bat te Maastricht werd tussen 13.30 en 16.00 uur een blauwe motor van het merk Aprillia MB ontvreemd. De 34 jarige eigenaar uit Aken parkeerde zijn motor tussen een aantal andere motoren en sloot zijn motor goed af. Bij zijn terugkomst bleek alleen zijn motor verdwenen te zijn.
De 53 jarige eigenaar van een Harley Davidson uit IJsselsteyn zat zondagmiddag omstreeks 15.45 uur op een terras aan het Bat te Maastricht en zag tot zijn grote verbazing dat zijn motor met daarop een onbekende forse man langsreed. Eerst wilde hij het niet geloven maar nadat hij op de Stokstraat keek, waar hij zijn motor geparkeerd had, bleek deze te zijn verdwenen.
Vanaf het Vrijthof werd tussen 16.50 en 17.15 uur een motor van het merk BMW GS 1100 ontvreemd. De 39 jarige eigenaar uit het Duitse Keulen-Sulz had zijn voertuig bij de ijskraam geparkeerd en bracht daarna een kort bezoek aan het centrum. Bij zijn terugkomst omstreeks 17.15 uur bleek ook zijn motor te zijn ontvreemd. In Valkenburg werd zondagmiddag vanaf het Walramplein een rode Honda motor type. VTR1000F ontvreemd. De 28 jarige eigenaar woonachtig in het Belgische Heusden-Zolder had slechts voor een kwartiertje zijn motor geparkeerd en miste deze bij zijn terugkomst.

Maastricht, inbraak in café:
In de nacht van zondag op maandag heeft een inbraak plaatsgevonden in een café gelegen aan de Wijcker Brugstraat te Maastricht. De inbraak werd maandagmorgen 1 oktober 2001 omstreeks 06.30 uur ontdekt bij het aantreffen van een kapotgeslagen raam van het café. Door de ontstane opening kon de inbreker het café betreden waarna de bedrijfsruimte door hem doorzocht werd. Uit het café werden naar schatting 200 cds ontvreemd alsmede de stereo-installatie, een geldbedrag van ongeveer fl. 400,- en een kleine hoeveelheid drank. De eigenaar van het café heeft van de inbraak inmiddels aangifte gedaan.

Deel: ' Politieberichten Limburg-Zuid district Maastricht '