Politie Midden- en West Brabant

Politieberichten district Tilburg

TILBURG, 1 en 2 februari 2003

Te diep in het glaasje gekeken TILBURG - Op zaterdag 1 februari 2003, omstreeks 03.25 uur hield de politie een automobilist aan wegens het rijden onder invloed. Dit gebeurde tijdens een controle op de Jan Grewenstraat. De 30 jarige man uit Tilburg werd overgebracht naar het politiebureau. Daar onderging hij een ademanalyse, hetgeen een uitslag van 615 ug/l. opleverde. De maximaal toegestane waarde is 220 ug/l.. De politie vorderde het rijbewijs van de man in en legde hem een rijverbod op.

Dronken brokkenpiloot
TILBURG - Op vrijdag 31 januari 2003, omstreeks 18.37 uur, vond er een aanrijding plaats op het parkeerterrein aan de Heyhoefpromenade te Tilburg. Een 43 jarige man uit Tilburg reed met zijn voertuig tegen een ander voertuig. De politie stelde ter plaatse vast dat de veroorzaker alcohol gedronken had. De man werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau, alwaar bleek dat hij teveel gedronken had, 745 ug/l. Het rijbewijs van de man werd ingevorderd en tegen hem word proces-verbaal opgemaakt.

Eenzijdig ongeval na alcoholgebruik GOIRLE - Op zaterdag 1 februari 2003 raakte een 35 jarige man uit Zindert betrokken bij een eenzijdig ongeval op de Rijksweg A58. Dit ongeval vond plaats ter hoogte van de afslag Goirle. De auto kwam in de sloot terecht. Ook in dit geval werd een overmatig gebruik van alcohol geconstateerd. De man werd overgebracht naar het politiebureau te Tilburg. Bij de ademanalyse bleek dat de man dusdanig veel alcohol gedronken had (600 ug/l.) dat de politie zijn rijbewijs ingevorderde. De verdachte is overigens bij het ongeval niet gewond geraakt.

Arrestaties na geweld
TILBURG - De politie arresteerde drie jongemannen uit Kaatsheuvel naar aanleiding van een vechtpartij op. Op zondag 2 februari omstreeks 03.42 uur pleegden het trio (2 jongens van 18 jaar en 1 van 17 jaar) openlijk geweld op het Piusplein. De vechtpartij was door het cameratoezicht vastgelegd op videobeelden. Hierdoor kon de politie meteen tot aanhouding overgaan. De jongens waren eerder op de avond al uit een café verwijderd vanwege wangedrag. Later ontstond er op straat een vechtpartij met twee andere jongens. De drie verdachten zijn verhoord en twee van hen hebben een bekentenis afgelegd. Het drietal is inmiddels weer in vrijheid gesteld. De slachtoffers van de vechtpartij hebben tot op heden (nog) geen aangifte gedaan.

Opgepakt na huisvredebreuk TILBURG - Op zaterdag 1 februari te 15.50 uur pakte de politie een 39-jarige Tilburger op. De man wordt verdacht van huisvredebreuk in een verzorgingstehuis te Tilburg. De verdachte had ruzie gekregen met de receptioniste van de instelling. De man heeft zich in het verleden meer keren misdragen in de instelling. Dit was reden voor de receptioniste om hem te toegang tot het gebouw te ontzeggen. De man weigerde echter weg te gaan en uitte bedreigingen tegen de receptioniste. De politie kwam er aan te pas en arresteerde de man. In overleg met Justitie reikte de politie een dagvaarding uit aan de verdachte.

Snelkraker op heterdaad gepakt TILBURG - Op zondag 2 februari 2003 omstreeks 02.10 uur vond er ramkraakplaats aan de Heuvelstraat. De dader reed met een personenauto de etalage van een parfumeriezaak binnen. Oplettende getuigen waarschuwden de politie. Toen de politie arriveerde, sloeg de dader op de vlucht. De politie kon de verdachte, na een korte achtervolging, in de Alexanderstraat aangehouden. Het gaat om een 34 jarige inwoner van Tilburg. Bij de arrestatie verzette de verdachte zich tegen de politie. Dit was voor de agenten reden om peperspray te gebruiken. Hiermee kon de politie controle over de verdachte krijgen. De auto waarmee de ramkraak plaatsvond bleek eerder op de dag in Tilburg te zijn gestolen. De verdachte is in verzekerde bewaring gesteld.

Bron: Jeroen Steenmeijer

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 02-02-2003 '