Politie Midden- en West Brabant

Datum: 6/6/2002
Auteur: Carel Bouman

Winkeldief aangehouden

TILBURG Gistermiddag rond tien voor vijf hebben agenten in de Heuvelstraat een 39-jarige man uit Tilburg aangehouden nadat hij door de agenten op heterdaad betrapt werd bij de diefstal van twee sweaters uit een warenhuis in deze straat.

Amsterdammer slaat inboedel woning kort en klein

TILBURG Vannacht om halfvier hebben agenten in de Joost van de Mortelstraat, onder hevig verzet, een 24-jarige man uit Amsterdam aangehouden. De man had in de woning van een 38-jaruige vrouw uit Tilburg het meubilair en een ruit van de woning vernield. De man ging bij zijn aanhouding zo te keer dat de toegesnelde agenten genoodzaakt waren hem aan handen en voeten te boeien. Vermoedelijk was de man onder invloed van drugs.

Tilburger aangehouden

TILBURG Vannacht, even over twee uur, hebben agenten aan het Piusplein in Tilburg een 21-jarige Tilburger aangehouden. Die veroorzaakte vannacht op het Piusplein de nodige overlast en probeerde een vechtpartij uit te lokken. De gewaarschuwde politie heeft de raddraaier aangehouden waarna de rust weerkeerde.

Dronken fietser veroorzaakt aanrijding

TILBURG Vannacht rond tien voor halféén hebben agenten aan de Korvelseweg een 33-jarige man uit Tilburg aangehouden. De man was op zijn fiets onder invloed van drank tegen de auto van een 31-jarige plaatsgenoot gereden. Als de politie terplaatse komt blijkt de man onder invloed van drank. Aan het bureau blaast de man een alcoholpromillage van bijna 1,90. De Tilburger kreeg een rijverbod van tien uren. Met een dagvaarding op zak werd hij weer in vrijheid gesteld.

Politie treft illegale Roemenen aan op de Midden Brabantweg

TILBURG Vannacht, iets na middernacht, troffen surveillerende agenten op de Midden Brabantweg twee Roemenen aan, die over deze autosnelweg liepen. Zij blijken geen papieren bij zich te hebben en werden vervolgens aangehouden op grond van de Vreemdelingenwetgeving. Zij werden aan de vreemdelingendienst overgedragen die een nader onderzoek instellen.

Branden

TILBURG Gisteravond rond kwart voor tien brak er brand uit in het voormalig klooster aan de Goirkestraat. De brand ontstond in het rechter gedeelte van hget gebouw en ging met een behoorlijke rookontwikkeling gepaard. De Tilburgse brandweer kon na ongeveer 20 minuten het sein: Brand meester geven. Over de oorzaak van de brand is niets bekend.

TILBURG Gisteravond om ongeveer vijf voor halftien rukten brandweer en politie uit naar een uitslaande brand in het kantoor van een bedrijf aan de Centaurusweg. De gewaarschuwde brandweer heeft om bij de vuurhaard te komen het hek van het bedrijf open moeten slijpen. Door de Unit Forensisch technisch Onderzoek van de politie Midden en West Brabant zal vandaag een onderzoek naar de oorzaak van de brand worden ingesteld. Omtrent de schade is op dit moment niets bekend.

Tilburger negeert alcoholverbod

TILBURG Gisteravond rond vijf over negen hebben agenten van het politieteam Wilhelminapark aan de Lochtstraat een 56-jarige Tilburger bekeurd nadat zij hem met een blikje bier aantroffen. In verband met overlast heeft de gemeente Tilburg voor de omgeving Jan Heijnsstraat Lochtstraat en Gasthuisring e.o. een alcoholverbod ingesteld.

Inbreker aangehouden

TILBURG Gisteravond om vijf over halfnegen hebben agenten in de tuin van een verzorgingstehuis aan de Bredaseweg een 31-jarige Tilburger aangehouden. Die had in een van de woningen ingebroken en was er met de portemonnee van een 75-jarige man uit Sittard vandoor gegaan. In de fouillering van de Tilburger werd de gestolen portemonnee met 50 euro aangetroffen. Verder had de man nog drie bolletjes met cocaine bij zich. De gestolen goederen zijn inbeslaggenomen en de politie stelt een nader onderzoek in.

Spuiten van junks gevonden in Kromhoutpark

TILBURG Een bewoner van het Kromhoutpark heeft gisteravond rond halfacht de politie een hoeveelheid door junks gebruikte injectiespuiten met toebehoren overhandigd. Die had hij gevonden in het Kromhoutpark en e.e.a. levert in verband met de speende kinderen een gevaarlijke situatie op. De politie zal tijdens surveillance extra toezicht hierop houden.

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 06-06-2002 '