Politie Midden- en West Brabant

Politieberichten district Breda

Breda, maandag 10 februari 2003

A-team vindt halve kilo harddrugs in drugspand

BREDA / ROTTERDAM: Agenten van het A-team hebben in Rotterdam een inval gedaan in een pand aan de Strevelseweg. Bij deze doorzoeking vond de politie circa 500 gram harddrugs. Twee Franse drugstoeristen werden nabij het pand aangehouden. De politie kwam het dealadres op het spoor na de aanhouding van twee Franse drugskoeriers op Rijksweg A-16.

Op zaterdag 8 februari jl. hebben agenten van het A-team op de rijksweg A-16 omstreeks 21.40 uur twee Franse drugstoeristen, respectievelijk 35 en 34 jaar, aangehouden. De verdachten reden in een auto in de richting van de grens. Tijdens de controle vond de politie circa 40 gram harddrugs in hun auto. Uit hun verklaringen kwam een drugspand naar voren in Rotterdam, alwaar nog een flinke voorraad zou liggen. Het A-team heeft na overleg met Justitie en in samenwerking met de Rotterdamse politie besloten de nacht van zaterdag op zondag een inval in dit pand te doen. In de keuken vonden de agenten in de afzuigkap een partij verdovende middelen. Het gaat om circa 450 gram heroïne en 50 gram cocaïne. Twee Franse drugskoeriers, respectievelijk 35 en 30 jaar, die na de inval naar buiten gevlucht waren, zijn in de tuin aangehouden. De politie stelt een nader onderzoek in naar de dealer(s).

Diefstal uit bedrijf

BREDA: Gisteravond omstreeks 21.30 uur ontdekte een beveiligingsbeambte dat er was ingebroken in een pand aan de Liesboslaan. De inbreker had een ruitje van de nooduitgang ingeslagen en zo de deur geopend. Er zijn drie flatscreens en een toetsenbord gestolen.

Politie houdt agressieve man bij Sociale Dienst aan

BREDA: Een 30-jarige zwerver kreeg vanmorgen omstreeks 08.30 uur in het kantoor van de Sociale Dienst aan de Vlaszak ruzie met een andere bezoeker die hij een vuile verrader noemde. Vervolgens begon de zwerver de man te slaan en te schoppen. Een receptioniste heeft de ruziezoeker vast gepakt en buiten gezet. Daar de verdachte ook buiten zich agressief bleef gedragen en opnieuw naar binnen wilde, hebben agenten de man aangehouden. Tegen de verdachte wordt proces-verbaal opgemaakt. De verdachte is vanmiddag vrijgelaten.

Winkeldiefstallen

BREDA: Een 24-jarige man uit Ried is vanmiddag bij een groothandel aan de Konijnenberg aangehouden ter zake winkeldiefstal. Twee dames werden eveneens betrapt op diefstal maar dan in een supermarkt aan de Ginnekenweg.

De man had een sportjack aangetrokken, het prijskaartje verwijderd en was daarmee voorbij `de poortjes` gelopen zonder af te rekenen. In het jack zat echter nog een beveiligingsclip waardoor het alarm werd geactiveerd. De verdachte verklaarde dat er van opzet geen sprake was en dat hij vergeten was de jas na het passen uit te doen.

Vanmiddag zijn twee 21-jarige vrouwen uit Breda betrapt op winkeldiefstal. De dames hadden bij een supermarkt aan de Ginnekenweg diverse levensmiddelen in hun schooltas gestopt zonder deze af te rekenen. Het ging om groenten, fruit, pizza en ice-tea. De politie maakt in beide zaken proces-verbaal op.

Man mishandelt vriendin

BREDA: De politie heeft vannacht in een woning in het centrum, omstreeks 01.00 uur een 31-jarige Bredanaar aangehouden ter zake de mishandeling van zijn 26-jarige vriendin.

Een 26-jarige Bredase maakte vannacht bij de politie kenbaar dat zij mishandeld was door haar 31-jarige vriend. Het slachtoffer was in haar gezicht geslagen Ook had haar vriend volgens haar een brandende lamp tegen haar gezicht geduwd. De vrouw had in het gezicht een brandplek. De politie heeft de verdachte daarop voor zijn woning aangehouden. De verdachte verklaarde dat zijn vriendin hem tijdens de ruzie ook had geslagen en dat hij dan ook wel aangifte had kunnen doen. De politie maakt proces-verbaal op.

Geen buit voor overvaller

BREDA: Een gewapende man heeft zaterdagavond 8 februari jl. omstreeks 22.15 uur een tankstation aan de Doornboslaan overvallen. De overvaller verliet het station zonder buit.

De overvaller bedreigde de pompbediende met een vuurwapen. Deze medewerker slaagde erin snel het kogelwerende raam voor de toonbank dicht te schuiven, waarna de overvaller zich omdraaide en zonder buit het tankstation verliet. De pompbediende beschrijft de overvaller als een blanke man van circa 1.80 meter lang. Hij droeg een groene jas met capuchon, een zwarte muts en een zwarte gebreide sjaal. Het team Vlaanderenstraat stelt een nader onderzoek in.

Inbrekers maken exclusieve merkkleding buit

BREDA: Vannacht is omstreeks 01.30 uur ingebroken in een kledingzaak aan de Koninginnestraat. Ter plaatse bleek dat men aan de linkerzijde van de winkel een glazen deur had vernield. Vervolgens is men de winkel binnen gegaan en heeft men een tweetal schappen leeg gehaald. In deze schappen bevond zich de nieuwe collectie, welke slechts één dag in de winkel hing. Het gaat om een partij dure exclusieve merkkleding, met name suède kleding, in zeer opvallende felle kleuren zoals oranje t.w.v. circa 30.000 euro.

Diefstal uit woning

BREDA: Gisteravond hebben de bewoners van een pand aan de Grensvaart bij thuiskomst ontdekt dat er bij hen was ingebroken. Men had aan de achterzijde met een luidsprekerbox een ruit ingegooid. Er is in elk geval een videorecorder gestolen.

Brandstichtertjes aangehouden

BREDA: Zondagmiddag 9 februari jl. heeft de politie op de Westerhagelaan omstreeks 15.30 uur drie Bredase jongens van respectievelijk 11,12 en 13 jaar aangehouden. De politie betrapte het drietal op heterdaad toen zij pluimen riet in brand staken. Toen de agenten het rietveld op liepen, zetten de jongens het op een lopen. De agenten die zich opsplitsten slaagden erin de baldadige jongelui te achterhalen en aan te houden. De jongens zijn verwezen naar bureau HALT.

Buurtbewoner betrapt minderjarigen bij vuurtje stoken

FIJNAART: In Fijnaart werden op zaterdag 8 februari, door een oplettende buurtbewoner, twee jongeren van 16 en 15 jaar, betrapt, toen ze een vuurtje hadden gestookt bij de Kennedyschool. De jongeren hadden een enorme puinhoop bij de school achtergelaten. De ouders van de jongens zijn ingelicht. De jongens zelf, zijn doorverwezen naar bureau Halt.

Bestuurder rijdt van talud

FIJNAART: Op zaterdag 8 februari is op de Rijksweg A59, komende uit de richting Fijnaart, gaande in de richting Zevenbergen, een bestuurder van een personenauto, van het talud afgereden. De bestuurder verklaarde later dat hij was uitgeweken voor een overstekend dier. De bestuurder en inzittende hadden lichte verwondingen. Auto is vermoedelijk totall loss.

Inbraak in een woning

KLUNDERT: In een woning aan de Kerkweg is in de nacht van zondag 9 op maandag 10 februari ingebroken. Vermoedelijk heeft de dader door de brievenbus gehengeld en de voordeur geopend. De buit bestond uit geld, een creditcard en een jas.

Inbraak in auto

ZEVENBERGEN: Op een parkeerterrein aan de Melijn is er in het afgelopen weekeinde ingebroken in een auto. Door middel van het forceren van slot, heeft men de auto geopend en een autoradio weggenomen.

Gestolen auto terug gevonden

ZEVENBERGEN: Aan de Burgemeester Vogelstraat, is in de nacht van zondag op maandag, een blauwe Audi 80, weggenomen. Deze auto werd later in de Ameliastraat teruggevonden. Het slot van de portier en het contactslot waren geforceerd.

Bekeuring voor alcohol op straat

ZEVENBERGEN: Zaterdagnacht zijn er in Zevenbergen een drietal jongeren bekeurd voor het bij zich hebben van alcohol op de openbare weg. Dit is volgens de APV op aangewezen gebieden in de gemeente Moerdijk verboden.

Bron: Willem van Hooijdonk

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 10-02-2003 '