Politie Midden- en West Brabant

Politieberichten district Tilburg

Tilburg, 12 februari 2003

Man rijdt tijdens ontzegging

TILBURG - Agenten hielden dinsdagavond, rond de klok van 20.45 uur, in de Korenbloemstraat, een 41-jarige Tilburger aan. De auto waarin de man reed viel op door zijn gevaarlijk rijgedrag. De Tilburger reed met een te hoge snelheid, waardoor er gevaar ontstond voor de andere weggebruikers. Toen agenten de man controleerden, bleek hij te rijden, terwijl zijn rijbevoegdheid was ontzegd. Tegen de man wordt proces verbaal opgemaakt.

Diefstal vanuit sportcomplex

MOERGESTEL - Sporten is leuk! Soms niet. Dat hebben enkele sporters dinsdagavond, rond 21.00 uur ervaren, toen ze bij terugkomst in hun kleedkamer bestolen bleken te zijn. De vier sporters, afkomstig uit Oisterwijk en Berkel Enschot, ontdekten dat een aantal persoonlijke goederen, zoals portemonnees, GSM`s en sleutels ontvreemd waren. Een van de sporters was wel erg benadeeld. Toen hij naar huis wilde rijden, bleek dat zijn auto, een Alfa Romeo, gestolen was. Vermoedelijk hebben de dieven hierbij gebruik gemaakt van de sleutels, die ze eerder uit de kleedkamer gestolen hadden. Toen de man thuis kwam was er ook nog in zijn woning ingebroken. De politie onderzoekt of dat ook gebeurd is met de gestolen sleutels.

Bromfietscontrole

GOIRLE - Agenten hebben gisteren, tussen 14.30 uur en 17.00 uur, in zowel de Dorpsstraat als op de Ringbaan Zuid te Tilburg, bromfietsen gecontroleerd. In totaal werden er 11 bromfietsen gecontroleerd. Er werden 12 processen verbaal uitgeschreven. De overtredingen bestonden uit het rijden zonder helm, het rijden met teveel vermogen, het niet hebben van een bromfietscertificaat en diverse technische gebreken.

Verkeerscontrole

GOIRLE - In het kader van de verkeersveiligheid, hebben agenten van het team Leijdal, gisteren, tussen 16.00 uur en 17.00 uur, op de Turnhoutsebaan een snelheidscontrole gehouden. In totaal hielden 6 bestuurders zich niet aan de maximumsnelheid. De maximale snelheid aldaar is 80 km/uur. De hoogst gemeten snelheid was 100 km/uur. Alle zes de bestuurders werden voorzien van een proces verbaal.

DIESSEN - Ook agenten van het team Oisterwijk hebben in het kader van de verkeersveiligheid, gisteren een verkeerscontrole gehouden. Tussen 14.00 uur en 15.30 uur, kregen 8 bestuurders op de Beerseweg een proces verbaal. Er werden processen verbaal uitgedeeld voor het overtreden van de snelheid, het rijden door rood licht, het niet dragen van een helm en het besturen van een auto terwijl men niet handsfree aan het bellen was.

Bron: Desiree Brabers

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 12-02-2003 '