Politie Midden- en West Brabant

Politieberichten district Tilburg

Tilburg, 14 februari 2003.

Met drank op achter het stuur

TILBURG - Een 28-jarige Tilburger is vanmorgen rond de klok van zes uur op de Ringbaan Zuid aangehouden nadat bij controle bleek dat hij me te veel drank op achter het stuur van zijn auto zat. Aan het politiebureau blies de man een alcoholpromillage van iets meer dan 1,55. Hij kreeg een rijverbod van zeven uren en een dagvaarding mee naar huis.

TILBURG - Aan de Reitse Hoevenstraat zagen agenten vannacht rond kwart over vijf een auto met hoge snelheid rijden. Aan de Kapelmeesterlaan werd de auto aan de kant gezet en de bestuurder, een 35-jarige Tilburger, aangehouden, nadat bleek dat hij gedronken had. De bestuurder wenste aan het bureau niet mee te werken aan de ademanalyse. Hij kreeg een rijverbod en de politie maakt proces-verbaal op.

TILBURG - Aan de professor Cobbenhagelaan is vannacht om vijf uur een 28-jarige Tilburger aangehouden. Hij had te veel gedronken om nog auto te mogen rijden. Hij blies iets meer dan 1,60 promille. Het rijbewijs van de man werd ingevorderd en hij kreeg een dagvaarding en een rijverbod mee naar huis.

Wateroverlast brengt de politie bij hennepkwekerij

TILBURG - Aan de Telegraafstraat leidde een melding over wateroverlast de politie naar een hennepkwekerij. De 88 hennepplantjes werden vernietigd en de randapparatuur zoals lampen en dergelijke is inbeslaggenomen. De huurder van het pand, een 33-jarige Tilburger werd aangehouden, gehoord en vervolgens weer in vrijheid gesteld.

Nummerherkenner verraadt bommelder

TILBURG - Een 32-jarige Tilburger is gistermiddag rond tien voor halfdrie aan de Van Grobbendonckstraat aangehouden. Hij wordt ervan verdacht dat hij gistermiddag rond één uur een bommelding pleegde bij het bedrijf van zijn werknemer. Dit bedrijf is gelegen in de wijk de Reeshof. De bommelder kon worden gepakt aan de hand van de nummerherkenner waarop zijn telefoonnummer te zien was. Een meningsverschil met zijn werknemer ligt aan de bommelding ten grondslag.

Bron: Carel Bouman

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 14-02-2003 '