Politie Midden- en West Brabant

Politieberichten district Breda

Breda, vrijdag 14 februari 2003

Politie houdt alcoholcontrole

BREDA: De politie heeft gisteravond en vannacht een alcoholcontrole gehouden. De controles vonden plaats in Breda, Etten-Leur, Zevenbergen, Zundert en Rijsbergen. Aan de controles werkten 31 agenten mee. Zij lieten 999 bestuurders blazen. Daarvan bleken er 12 teveel alcohol gedronken te hebben.

Gisteravond startte om 20.00 uur een districtelijke alcoholcontrole. Op verschillende plaatsen in het werkgebied werden de verkeersdeelnemers op het gebruik van alcoholhoudende drank gecontroleerd
De controleplaatsen waren: Breda: Tramsingel, Lunetstraat, Ettensebaan en Claudius Prinsenlaan Zevenbergen: Hazeldonkse Zandweg Etten-Leur: Schoonhout
Zundert: Meirseweg
Rijsbergen: St. Bavostraat.

Er werden 15 bestuurders aangehouden. Drie bestuurders bleken wel gedronken te hebben maar bleven net beneden de strafbare limiet. Drie bestuurders kregen een transactie aangeboden. Bij twee bestuurders werd een bloedproef afgenomen en aan zeven bestuurders werd direct een dagvaarding uitgereikt.

Inbraak woning

BREDA: Gisteravond ontdekte de bewoonster van een pand aan de Columbusstraat dat bij haar was ingebroken. De inbreker heeft de voordeur geforceerd. Uit de woning zijn vermoedelijk sieraden en geld gestolen.

Man mishandeld op het station (CS)

BREDA: Het niet afgeven van geld leverde een 32-jarige Bredanaar gisteravond een flinke stomp in zijn maag op, met als gevolg gekneusde spieren.

Het incident gebeurde gisteravond omstreeks 20.30 uur op de parkeerplaats aan de achterzijde van het Station, nabij de Speelhuislaan. Het slachtoffer wilde op zijn fiets stappen toen er een man een vuurtje en geld aan hem vroeg. Het slachtoffer weigerde dat, waarop de bedelaar hem direct een stomp in zijn maag gaf. Het slachtoffer voelde meteen een hevige pijn in zijn buik. Hij pakte zijn fiets en ging er snel vandoor. Hij heeft aangifte gedaan. Het zou gaan om een getinte man, circa 1.85 m, circa 25-30 jaar oud

Zakkenrollers op het Station(CS)

BREDA: Gisteren hebben twee vrouwen aangifte gedaan van zakkenrollerij, gepleegd op het Station. In beide gevallen werd de portemonnee gerold, vermoedelijk tijdens het instappen in de trein.

Een 55-jarige vrouw ui Teteringen bemerkte in de trein ter hoogte van Dordrecht dat haar portemonnee uit de tas gestolen was. Hierin zaten een bankpas en circa 45 euro. Van een 24-jarige Bredase werd eveneens de portemonnee gestolen met daarin onder meer haar bankpas, bibliotheekpas en diverse winkelpasjes.

Vlam in de pan

BREDA: Vannacht heeft de Bredase brandweer omstreeks 02.45 uur een binnenbrand in een woning aan de Adriaan Klaassenstraat geblust. Ter plaatse zagen de hulpverleners veel rook uit de woning komen. De bewoners had inmiddels al samen met zijn hond kans gezien de woning te verlaten. Hij vertelde dat hij op de bank lag te slapen en wakker werd van de rook die uit de keuken kwam. Hij had voordat hij was gaan slapen nog wat gebakken en kennelijk is daarna de brand in de keuken ontstaan. De man is met onbekend letsel met een ambulance overgebracht naar het Amphiaziekenhuis locatie Langendijk en opgenomen. De hond is door de politie naar een asiel gebracht. Salvage is ter plaatse gekomen voor de verdere afwerking.

Inbraak bedrijf

BREDA: Gisteravond is een kantoorpand aan de Minervum door inbrekers bezocht. Met waarschijnlijk een grote hamer is een ruit van 88 x 180 cm ingeslagen. Er zijn vier computers gestolen.

Zakkenroller steelt foto`s van de kleinkinderen

ETTEN-LEUR: Een 61-jarige vrouw uit Etten-Leur heeft gisteren bij de politie aangifte gedaan van de diefstal van haar portemonnee uit haar handtas. De aangeefster vertelde dat de diefstal gebeurd was tijdens het bezoek aan een winkel op het winkelcentrum. Ze zag dat de rits van haar tas open stond en dat haar portemonnee uit de tas was weggenomen. In de portemonnee zat een bankpas en 15 foto`s van kinderen en kleinkinderen. Ze had meteen nadat ze diefstal had ontdekt navraag gedaan bij het winkelpersoneel dit leverde echter niets op.

Inbraak woning

FIJNAART: Gisteravond hebben de bewoners van een pand aan de Rembrandtstraat omstreeks 22.30 uur ontdekt dat er bij hen was ingebroken. De dader heeft aan de achterzijde een raam geforceerd. De gehele benedenverdieping alsmede twee slaapkamers zijn doorzocht. De buit bestaat uit onder meer Swarovski kristal, enkele horloges en schakelarmbanden en drie jassen. Ook bij de buren heeft men met een breekvoorwerp tussen het keukenraam en het raamkozijn gezeten. Hierbij is schade ontstaan, maar is de inbraak tot een poging beperkt gebleven.

Bron: Willem van Hooijdonk

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 14-02-2003 '