Politie Midden- en West Brabant

Politieberichten District Bergen op Zoom

woensdag, 19 februari 2003

Aanrijding met letsel
Bergen op Zoom: Op de kruising Erasmuslaan/Antwerpsestraatweg heeft een aanrijding plaatsgevonden tussen een personenauto en een fietser. Het incident vond plaats op maandagmiddag. Een 61-jarige vrouw uit Bergen op Zoom is met haar fiets geschept door een 20-jarige automobilist uit Bergen op Zoom. Beiden verklaarden door het groene verkeerslicht gereden te hebben. De politie stelt een onderzoek in naar de juiste toedracht van het ongeval. De toestand van het slachtoffer is bij de politie niet bekend.

Aanhouding na belediging politie Bergen op Zoom: Een 47-jarige inwoner uit Bergen op Zoom is afgelopen nacht aangehouden door de politie.De man vond het nodig om in de Casper Fagellaan surveillerende politiemensen te beledigen. Na verhoor is de man heengezonden.
Er wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Verkeerscontrole
Bergen op Zoom: Dinsdagmiddag hebben politiemensen van het team Bergen op Zoom-Zuid in de Guido Gezellenlaan een verkeerscontrole gehouden. Bij de controle zijn in totaal 20 personenauto`s gecontroleerd. 8 bestuurders kregen een proces-verbaal voor het niet dragen van de autogordel. Een automoblist kreeg een bekeuring voor het niet aanbrengen van een hulpkoppeling tussen zijn auto en aanhangwagen.

Twee keer rijden zonder rijbewijs Bergen op Zoom: Een 47-jarige inwoner uit Tholen werd dinsdagnacht tweemaal betrapt op het rijden zonder rijbewijs. Surveillerende agenten zagen de man omstreeks 01:55 uur als bestuurder van een personenauto op de Kardinaal de Jonglaan. Het is bij de politie bekend dat het rijbewijs van hem was ingevorderd. De man kreeg ter plaatse een bekeuring en het bevel om niet meer te rijden. Omstreeks 04:30 uur zagen de agenten de man echter weer achter het stuur zitten. Dit maal reed hij met zijn auto op de Wouwsestraatweg. De politie hield de man weer staande en overhandigde hem voor de tweede keer die nacht een bekeuring.

Diefstal uit auto`s
Bergen op Zoom: De politie heeft woensdag 3 aangiftes opgenomen van autoinbraken. De auto`s stonden geparkeerd in de Van Konijnenburgweg, de Talmastraat en de Drebbelstraat. In twee gevallen werd een autoruit ingeslagen en de autoradio-/CD-speler weggenomen. Bij een derde auto is de beschermhoes van het reservewiel gestolen.

Oplichting / Valsheid in geschrifte Roosendaal: Een 38-jarige inwoner uit Roosendaal is dinsdag op heterdaad aangehouden door de politie. De man wordt er van verdacht zijn ex-werkgever een bedrijf gevestigd aan de Rucohensebaan te hebben opgelicht. De man plaatste valse orders met orderformulieren van het bedrijf. De orders werden vervolgens door het niets vermoedende bedrijf betaald. De binnengekomen goederen hield hij voor zichzelf. Dinsdag belde hij naar het bedrijf met de vraag of zijn bestelling al binnen was. Een medewerker van het bedrijf alarmeerde hierop de politie, zodat de man kon worden aangehouden. Het bedrijf heeft inmiddels aangifte gedaan van oplichting. De verdachte heeft intussen de zaak bekend. Na verhoor is hij heengezonden. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

Bron: Nicolette Bovenhorst/Henk Snepvangers

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 19-02-2003 '