Politie Midden- en West Brabant

Politieberichten district Oosterhout (24/3)

Oosterhout, 24 maart 2003

Onder invloed en zonder rijbewijs NIEUWENDIJK: Een 23-jarige inwoner uit Nieuwendijk is door de politie bekeurd omdat hij onder invloed én zonder rijbewijs reed. Hij deed dat in de auto van zijn vader op maandag 24 maart 2003. De politie betrapte hem rond 01.55 uur op de Ippelseweg. Vanwege het rijden onder invloed kreeg hij een boete van 190,-. Ook voor het rijden zonder rijbewijs kreeg hij een geldboete. De verdachte verklaarde dat hij even dropjes ging halen voor zijn kriebelhoest bij de benzinepomp.

Vermeende explosie
DONGEN : Op maandagmiddag 24 maart 2003 omstreeks 14.40 rukten hulpverleningsdiensten uit naar de Verdistraat in Dongen. Daar zou in een woning sprake geweest zijn van een gasexplosie. Ter plaatse bleek dat de bewoonster stond te koken achter haar gasfornuis. Ze werd volkomen verast door een steekvlam. In paniek belde de vrouw het alarmnummer. De brandweer heeft geen gaslek kunnen vaststellen. Er was geen sprake van enig letsel of enige vorm van schade. Op verzoek van de vrouw onderzoekt een lokaal installatiebedrijf de gasleidingen in de woning.

Winkeldief betrapt
MADE: Op maandag 24 maart omstreeks 13.35 uur werd bij een winkel aan de Stationsstraat in Made een 78-jarige man uit die plaats aangehouden. Het winkelpersoneel arresteerde de man omdat hij enkele artikelen niet had afgerekend bij de kassa. De politie heeft de verdachte meegenomen naar het politiebureau en verhoord. Hij kreeg een geldboete van 120, -, die hij meteen contant betaalde. Na verhoor is hij weer in vrijheidgesteld.

IJscokar gestolen
WAGENBERG: Tussen zondag 23 maart 02.30 uur en 07.00 uur werd vanaf een afgesloten terrein aan de Kerkstraat in Wagenberg een diefstal gepleegd. De nog onbekende daders stalen een tot ijscokar omgebouwd landbouwvoertuig, merk Piaggio. Op de laadruimte is een ijscomachine (softijs) ingebouwd. Het voertuig is geschilderd in de kleuren wit en zwart in een soort koeienprint. Op het voertuig staat de tekst "Heksenketel Koe". De waarde bedraagt ongeveer 15.000,-. Om op het terrein te komen werd het slot van het toegangshek doorgeknipt.

Arrestatie na huiselijk geweld OOSTERHOUT: Op maandag 24 maart 2003 omstreeks 06.05 uur lichtte de politie een 52-jarige man uit Oosterhout van zijn bed. Hij wordt verdacht van mishandeling van zijn echtgenote. Het slachtoffer had aangifte gedaan van ernstige vormen van stelselmatig relationeel geweld. De feiten zijn vermoedelijk gepleegd in de periode van 21 november 2002 tot 20 februari 2003. Recent vluchtte de vrouw naar een crisisopvangtehuis, waarna zij uiteindelijk besloot om aangifte te doen. De verdachte is aangehouden en in voorlopige hechtenis genomen.

Bron: Jeroen Steenmeijer

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 24-03-2003 '