Politie Midden- en West Brabant

Politieberichten district Tilburg

Tilburg, 27 februari 2003.

Autodief aangehouden

TILBURG - Gisteravond rond de klok van zes uur hebben agenten aan de Trompstraat een 27-jarige man, die geen vast adres heeft, aangehouden De man werd in deze straat aangehouden omdat hij in het bezit was van een auto die vorige week werd gestolen bij een garagebedrijf in Tilburg. De man is in het belang van het onderzoek in verzekering gesteld. De zaak kwam aan het rollen toen een agent, die geen dienst had, de auto met de man zag rijden in de omgeving van de Kloosterstraat. Hij waarschuwde zijn collega`s die de man een uurtje daarna in de Trompstraat konden aanhouden.

Agenten pakken met assistentie van burger twee autodieven

TILBURG - Ze zijn er nog. De eerzame burgers die de bestrijding van de criminaliteit niet alleen aan de politie overlaten en waar kan een helpend handje toesteken. Zo kon gistermiddag rond kwart voor drie, met behulp van een burger, in de Van Heemskerckstraat een 21-jarige Tilburger worden aangehouden. Tot de komst van de politie hield de burger de Tilburger in bedwang. Korte tijd later kon de tweede verdachte, een 15-jarige Tilburger worden aangehouden. De zaak kwam aan het rollen toen surveillerende agenten gistermiddag rond kwart voor drie de beide verdachten zagen rijden in een personenauto, waarvan de agenten wisten dat deze auto in Goirle was gestolen. Er onstaat een achtervolging die eindigt op de hoek van de Van Speijkstraat en de Van Heemskerckstraat. Daar komt de gestolen auto, na een aanrijding met een politieauto, klem te staan tussen de politieauto en een auto die daar geparkeerd staat. De bestuurder en de bijrijder weten aanvankelijk nog wel de benen te nemen maar kunnen kort daarna worden opgepakt. Zij zijn in verzekering gesteld. De helpende burger is door de politie in de bloemetjes gezet.

Tilburgers geven valse naam op

TILBURG - Gisteravond om vijf over halftien hebben agenten aan het Calandhof een 34/jarige man uit Tilburg aangehouden. De man had de agenten een valse naam opgegeven, toen hij als zwerver op een flatgalerij werd aangetroffen. Met een geldboete op zak werd de man weer in vrijheid gesteld.

TILBURG - Vanmorgen om vijf voor halftwaalf hebben agenten aan de Oude Langestraat een 21-jarige Tilburger aangehouden. De auto van de man stond op het trottoir geparkeerd en tijdens het uitschrijven van de bekeuring bleek achteraf dat de man een valse naam opgaf. Hij viel door de man toen de agenten hem naar zijn postcode vroegen. Die bleek thuis te horen in Eindhoven. De man koos toen maar eieren voor zijn geld en kwam met zijn goede naam op de proppen. Dat koste hem wel twee bekeuringen.

Tilburger zonder rijbewijs betrokken bij aanrijding

TILBURG - Een 19-jarige inwoner van Tilburg werd rond middernacht aangehouden toen hij op de Ringbaan West betrokken was bij een aanrijding en de zaak onderling wilde regelen met de tegenpartij, een 51-jarige Tilburger. Als de politie bij de aanrijding komt blijkt de man geen geldig rijbewijs te hebben. Op het bureau kwam de aap uit de mouw en bleek dat de Tilburger al vaker op deze manier de dans was ontsprongen.

Half blote man beledigt agenten

TILBURG - Agenten hebben vannacht om tien voor vier een 46-jarige Tilburger aangehouden. De man werd door de agenten met een ontbloot onderlichaam aangetroffen in zijn auto op een parkeerplaats langs de Rijksweg A 58. Als de agenten wat meer willen waarom de man op deze wijze in de auto beledigde hij de agenten waarop hij werd aangehouden

Auto-inbreker aangehouden

TILBURG - Vannacht, even na vier uur, hebben agenten aan het Mr. J.H. de Pontplein, een 38-jarige man uit Tilburg aangehouden. Surveillerende agenten zagen de man op zijn fiets rondrijden. Hij blijkt inbrekersgereedschappen bij zich te hebben en na onderzoek stellen de agenten vast dat de man geprobeerd had in te breken in de auto van een 31-jarige Tilburger.

Mobiele telefoon gestolen

TILBURG - Gistermiddag tussen twee uur en kwart over twee werd aan de Dr. Ahausstraat een 18-jarige jongen uit Dongen van zijn mobiele telefoon beroofd. Er kwamen twee nog onbekende jongens op de Dongense jongen af. Die eiste, nadat ze hem bij de kraag van zijn jas hadden gepakt, de mobiele telefoon op. Die werd door een van de daders uit de handen van de jongen gerukt waarna zij belagers wegrenden.

Winkeldief opgepakt

TILBURG - Vanmiddag om vijf over één hebben agenten aan de Prinsenhoeven een 28-jarige man uit Tilburg aangehouden. De man werd in een winkel betrapt bij de diefstal van een trainingspak. Toen hij bij de diefstal werd betrapt gaf hij de 41-jarige winkeldame een dus die hierdoor schaafwonden aan haar handen opliep.

Bron: Carel Bouman

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 27-02-2003 '