GLADHEID Het verkeer heeft weinig hinder ondervonden van de sneeuwval en de gladheid. Er deden zich wel verscheidende aanrijding voor, waarbij alleen schade aan personenauto's is ontstaan. Op de Drieheuvelenweg in 's-Heerenberg raakte op 1 feb. om 17.34 een tot nu toe onbekend gebleven bestuurder van een personenauto door de gladheid in de slip en raakte hierbij de auto van een 48 jarige inwoonster uit Emmerich. De bestuurder van de eerste auto heeft de plaats van de aanrijding verlaten. Verder waren er aanrijdingen in Lichtenvoorde op de Boschlaan en in Hummelo op de Torenallee.

CONROLE BINNENSTAD DOETINCHEM Waarschijnlijk mede door het slechte weer was het een rustige nacht. Er werd een bekeuringen uitgeschreven voor het rijden in voetgangersgebied en drie bekeuringen voor het rijden op een bromfiets zonder helm of zonder bromfietscertificaat.

HORECADIENST IN GROENLO Er werden de volgende bekeuringen uitgeschreven: 2x terzake drinken op straat 2x terzake wildplassen Voor de kerk was een kleine onenigheid onstaat door twee groepen. Kon worden gesust door de politie. Een 18 jarige inwoner uit Borculo aangehouden terzake belediging. Hij werd door de politie aangesproken op zijn gedrag en begon vervolgens de politie te beledigen. Op het politiebureau werd hij voorgeleid, waarna hij met een bekeuring op zak weer naar huis kon.

ONVERANTWOORD RIJGEDRAG Aalten, Europaweg 2 feb. om 04.13 uur Tijdens surveillance werd door de politie een auto gezien, met op de motorkap een vreemde bult. Bleek dat er een 15 jarige jongen uit Aalten op de motorkap van de auto van een 18 jarige inwoner uit Aalten lag. Beiden werd een bekeuring aangezegd.

BRAND IN WONING Lichtenvoorde, Patronaatsstraat 2 feb. om 00.20 uur In de woning van een 67 jarige inwoner uit Lichtenvoorde is brand ontstaan. Toen de bewoners om 19.30 van huis gingen werd de tv op standby gezet. Toen ze om 00.05 uur thuiskwamen roken ze brandlucht en de brandweer werd gebeld. De brandweer had de brand snel onder controle. Volgens de brandweerd is de brand ontstaan door de tv. De schade is niet bekend.

AANRIJDING LETSEL Eibergen, Borculoseweg 1 feb. om 16.35 uur Betrokkene 1: 40 jarige inwoner uit Borculo Betrokkene 2: 19 jarige inwoner uit Nijmegen De 19 jarige reed met zijn auto over de Stokkersweg komende uit de richting Neede. Bij de kruising met de Borculosweg zag hij de 40 jarige over het hoofd die uit de richting Borculo kwam en een aanrijding was het gevolg. Een 16 jarige inzittende van betr. 2 had een lichte hersenschudding en een 31 jarige inzittende van betr. 1 had nekletsel. Beiden zijn per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. De bestuurders bleven ongedeerd.

AANRIJDING AANLEIDING TOT GEWELD Borculo, Geestersebinnenweg 1 feb. om 14.30 uur Betrokkene 1: 42 jarige bestuurder personenauto uit Harreveld Betrokkene 2: 38 jarige bestuurder bestelbusje uit Zutphen De personenauto en het bestelbusje raken elkaar in het voorbijgaan met de spiegels. Beide bestuurder zijn hierop uitgestapt en er ontstond een woordewisseling, waarbij op een gegeven moment rake klappen vielen. De 42 jarige raakte hierbij gewond in zijn gezicht.

EINDE BERICHTEN Irene Seegers

Deel: ' Politieberichten Noord- en Oost Gelderland 02-02-2003 Achterhoek '