GLADHEID Het verkeer heeft weinig hinder ondervonden van de sneeuwval en de gladheid. Een 63 jarige inwoonster uit Uithoorn raakte op 1 feb. om 21.02 gewond. Zij reed in haar auto over de Amersfoortseweg in Apeldoorn, raakte door gladheid van de weg en kwam tot stilstand tegen een boom. Zij is met borstklachten per ambulance overgebracht naar het Lukas ziekenhuis.

TOEZICHT CATERPLEIN nacht 1 op 2 feb. Het was een drukke nacht waarbij de nodige schermutselingen ontstonden. Er zijn in het Beekpark bij een grote vechtpartij, waarbij onduidelijk was wie nu ruzie had met wie, twee aanhoudingen verricht. Een 19 jarige man en een 28 jarige man, beiden afkomstig uit Amersfoort werden ingesloten. Bij een horecagelegenheid was om onduidelijk reden een vechtpartij onstaan. Bleek om een (1) herrieschopper te gaan; deze weigerde weg te gaan. Op verzoek van de politie verliet hij uiteindelijk de horecagelegenheid. In de Kinsbergenstraat was een vechtpartij ontstaan. Toen de politie ter plaatse kwam, verdwenen de partijen ruzieschoppers. Er werden vijf bekeuringen terzake rijden in geslotenverklaring en zes bekeuringen terzake fout parkeren uitgeschreven.

DIEFSTAL VRACHTAUTO Apeldoorn, Paramariboweg 2 feb. Bij een bedrijf aan de Paramariboweg is een zgnd. "rode MAN", voorzien met het kenteken VF-09-XR weggenomen. Dit is een type vrachtauto waarop een container vervoerd kan worden. De dader(s) is met de vrachtwagen door het toegangshek gereden om van het terrein te komen.

MAN KOMT ONDER AUTO Apeldoorn, Reigersweg 1 feb. om 22.52 uur Een 54 jarige inwoner uit Apeldoorn parkeert zijn auto onder de carport en stapt uit. Door nog onbekende oorzaak schiet de auto naar voren en rijdt hierbij over de man heen. De man raakte hierbij gewond en is per ambulance overgebracht naar het Lukas ziekenhuis.

DIEFSTAL UIT SCHOOL Apeldoorn, Pythagorasstraat Vermoedelijk in de nacht van 31 jan. op 1 febr. is ingebroken in de school. Men heeft een raam geforceerd om binnen te komen. Er is een systeemkast weggenomen.

DIEFSTAL UIT WINKEL Apeldoorn, Hoofdstraat 1 feb. om 17.30 uur Twee inwoners uit Deventer, 28 en 20 jaar, zijn aangehouden terzake diefstal. Zij hebben een broek en een blouse ter waarde van 66,95 Euro uit een winkel weggenomen. In de auto van de twee werden diverse goederen aangetroffen. Deze zijn vermoedelijk afkomstig van diefstal. Beiden zijn in verzekering gesteld. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

DIEFSTAL VAN RECREATIEPARK Beekbergen, Klein Paradijs Afgelopen weekend is er op het park in verscheidene chalets en bungalows ingebroken. Er zijn in elk geval televisies en schotels ontvreemd. De politie stelt een onderzoek in.

ZAKKENROLLEN Apeldoorn, Hoofdstraat 1 feb. tussen 15.00 en 16.00 uur Van een 57 jarige inwoonster uit Elburg is de portemonnee weggenomen. Ook een 26 jarige inwoonster uit Apeldoorn doet aangifte van diefstal van haar portemonnee. Van een 73 jarige inwoonster is de handtas met daarin o.a. een portemonnee ontvreemd.

INBRAAK BEDRIJF Apeldoorn, Schumanpark 1 feb. omstreeks 15.30 uur Bij het bedrijf is een ruit vernield, waarna de toegang tot het pand werd verkregen. Er zijn twee flatscreens ontvreemd. Bij de inbraak werd een radiator volledig van de muur getrokken waardoor er een waterleiding knapte. Een gedeelte van het pand stond onder water en de brandweer kwam ter plaatse om het water weg te voeren.

BRAND IN WONING Beekbergen, Engeland 2 feb. om 13.49 uur In een woning aan 't Engeland bleek een houten balk pal boven de allesbrander vlam te hebben gevat op het moment dat de bewoners niet thuis zijn. Een alerte buurtbewoner zag de brand en was in staat om in de woning te komen. De 60 jarige buurtbewoner heeft de beginnende brand geblust en de brandweer gewaarschuwd. Deze heeft de balk verwijderd en voor de zekerheid het rookkanaal schoongemaakt. De bewoners kwamen thuis om het moment dat alles opgelost was.

EINDE BERICHTEN Irene Seegers

Deel: ' Politieberichten Noord- en Oost Gelderland 02-02-2003 Apeldoorn '