Ingezonden persbericht

|   |Ermelo - vrouw gewond na val met bromfiets        |
Een 74-jarige vrouw uit Harderwijk is donderdagmorgen 23 juli gewond geraakt nadat zij met haar bromfiets ten val kwam. De vrouw is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis.

De politie en ambulancedienst ontvingen de melding rond 10:10 uur. De bromfietsster reed over het fietspad langs de Harderwijkerweg en kwam door onbekende oorzaak in de berm terecht. Ze verloor vervolgens vermoedelijk de controle over de bromfiets waardoor zij ten val kwam en gewond raakte. De vrouw was slecht aanspreekbaar en werd door een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.

|   |Ermelo - beginnend bestuurder onder invloed        |
De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag 24 juli een 18-jarige automobilist uit Rotterdam aangehouden voor rijden onder invloed van alcohol.

De jongeman werd rond 01:25 uur tijdens een routinecontrole staande gehouden aan de Schaapsdijk in Ermelo. Een blaastest op straat gaf aan dat hij onder invloed was. De automobilist werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau waar hij een promillage blies van 0.3. De jongeman is beginnend bestuurder en kreeg een bekeuring en een rijverbod.

|   |Wezep - hennepkwekerij opgerold              |
Op donderdagmiddag 23 juli heeft de politie een hennepkwekerij opgerold in een schuur aan de Spireastraat in Wezep. Een 32-jarige man uit de gemeente Oldebroek is verhoord over zijn mogelijke betrokkenheid bij de hennepkwekerij.

De politie kwam de kwekerij op het spoor na een anonieme tip. De kwekerij werd aangetroffen in een schuur. De hennep was inmiddels geoogst, er werd een ruime hoeveelheid gedroogde hennep aangetroffen. Uit onderzoek door een energiebedrijf bleek dat er illegaal stroom was afgetapt. De politie onderzoekt wie er verantwoordelijk is voor de kwekerij en heeft een 32-jarige man uit de gemeente Oldebroek verhoord. De hennep en benodigdheden, zoals lampen en ventilatoren, zijn in beslag genomen en worden vernietigd.

EINDE BERICHTEN
-----------------------